Pagina 2 van 6

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: ma nov 21, 2016 10:00 pm
door harbourseal
Hoi Hans,
ik heb het hier http://www.galvin.nl" onclick="window.open(this.href);return false; laten doen. €35,- voor een emmertje vol boutjes poelies etc. Als het maar in een netje van hun past.
Als je maar zorgt dat de ergste roest weg is en alle verf overal af. Roest geeft een ruw resultaat.

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: wo nov 23, 2016 9:01 pm
door hansiduiker
Goud passiveren heet het zeggen ze. Prijs indicatie 60-70 euro.
Deze week de spatborden gedaan, achter zijn nieuw en voor zaten er al op maar zijn ook redelijk nieuw.
De nieuwe voorspatborden zijn alleen van buiten gespoten dus van binnen zat er alleen die beschermde zwarte lak op.
Alles van binnen geschuurd, in 2K epoxy primer, in 2K lak en een laag body bitumen tegen steenslag en ze kunnen weer jaren mee.
Dit weekend ga ik ze monteren, heb van die zachte kit strips en een tube hard wordende overspuitbare kit die ik later aan de buitenkant er op zet. Nieuwe rvs boutjes door en door, dus niet met die parkers denk ik zodat beide delen beter op elkaar passen. Is dit een goed idee ?
Iemand tips voor de montage van de spatborden ?

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: wo nov 23, 2016 11:37 pm
door R4F6GTX Automaat
nee. geen goed idee. verschillende metalen zorgen voor 'wrijving' dus rvs boutjes op gewone (ijzeren) plaat gaat voor roest zorgen...

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: do nov 24, 2016 9:36 pm
door hansiduiker
ok bedankt voor de tip

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: do nov 24, 2016 10:42 pm
door Willem de Zwijger
Op zichzelf wel een aardig idee, als je er aan weerskanten een kunststof ringetje onder legt. Als het rvs bijna niet raakt is er geen probleem. Moet je wel met z'n tweeën zijn om te monteren.

Om die voorspatborden goed te houden moet je vooral letten op de naad aan de voorkant, daar kan van binnenuit vocht tussen komen, die zou je met een kit kunnen kunnen proberen dicht te smeren (al ben ik bang dat je daar slecht bij kunt).

En voor het monteren: bereid je er op voor dat het niet tot op de mm past, het komt vaak dichter in de buurt van een centimeter. Dan eerst kit op de bovenrand, dan overal schroeven in, zo los mogelijk. Je moet soms behoorlijk (scheef) duwen om alle schroeven door de gaten te krijgen omdat ze niet strak tegenover elkaar liggen. Vooral de bevestiging naar de voorbalk zit wel eens behoorlijk uit lijn. Dan de motorkap voorzichtig dicht om te kijken of de naad evenwijdig loopt. Ik had altijd wat frustrerende ervaringen met de schroeven die vanuit de binnenkant van de auto naar het spatbord moeten. Je bent lekker aan het aandraaien en dan zie je ineens een behoorlijke vervorming, dat randje van het spatbord is erg dun en flimsy, dus je vervormt het voor je het weet en met wat pech zit er dan een barstje in je verse lak en daar komt dan later weer de gevreesde roesssssstttttttt :evil:
Nou succes met de klus!

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: za nov 26, 2016 12:04 am
door hansiduiker
Bedankt Willem voor de tips, ik wil vooral de achterste en naad bij de achterdeur met rvs slotboutjes vastzetten. Dit zit nu met van die grote popnagels die je bijna niet aankomt. Ik zal goed kijken of ik het contact dmv teflon ringen kan voorkomen want ik wil natuurlijk geen roest.
Gelukkig zaten de voorspatborden er al op dus ik kan precies dezelfde afstelling aanhouden zodat het netjes past. De naden dicht ik zeker af met een dikke carrosserie kit.

Heb vandaag mijn achterwiel ophanging weer geplaatst (met nieuwe silence rubbers) maar krijg het onderste gat van de support van de silence rubbers niet goed uitgelijnd. Het moet 2 mm hoger om de bout te kunnen plaatsen. Ik zit zelf te denken alles losjes vast te zetten en te wachten toet de koets er weer op staat zodat er meer gewicht op zit en het wellicht wel goed uitlijnt. Of kan ik de as op een andere manier 2 mm omhoog krijgen zodat de onderste bout van het silence rubber er ook in past?

Had een foto gemaakt maar tinypics ligt eruit dus helaas zonder foto maar hier gaat het over.
http://www.r-quatre.nl/data/articles/im ... _15659.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: za nov 26, 2016 8:36 am
door Okido
Achteras monteren op een kaal chassis is mogelijk maar kan wel heel lastig zijn. Je kunt de as niet opkrikken, omdat het chassis dan meegaat. Er zal dus gewicht op het chassis moeten (bijvoorbeeld een koets of een buurman).

Let erop dat je de bouten van de silentblocs niet er verkeerd om inzet (uhm) Heb ik ooit wel gedaan.

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: za nov 26, 2016 11:58 am
door hansiduiker
Toch een foto kunnen uploaden
Afbeelding

Ik wist niet dat het uitmaakte hoe de bouten erin zitten maar volgens mij heb ik ze nu dus verkeerd (van buiten naar binnen) Geen probleem, zit allemaal nog los dus kan ik zo omdraaien.
Ook de revetten moeten anders. (grote revetten bij slotgaten en borgrevetjes bij rond dat bovenin dacht ik)

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: za nov 26, 2016 12:50 pm
door diamond
Ik heb wel een passende priem gemaakt die er eerst door tikken
dan de bovenste bouten iets vastdraaien en de priem er uit trekken.
Bout erin.

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: ma nov 28, 2016 11:30 am
door Bertje
hansiduiker schreef:
Ik wist niet dat het uitmaakte hoe de bouten erin zitten maar volgens mij heb ik ze nu dus verkeerd (van buiten naar binnen) Geen probleem, zit allemaal nog los dus kan ik zo omdraaien.
Ook de revetten moeten anders. (grote revetten bij slotgaten en borgrevetjes bij rond dat bovenin dacht ik)
Klopt.

Dit zodat de bouten er ook nog uit kunnen als de koets er weer op staat. Voor het geval dat.

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: ma nov 28, 2016 12:23 pm
door Rudolf2
Of met een degelijke spanband de boel onder spanning zetten zodat het gat er goed voor komt.

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: za dec 03, 2016 6:54 pm
door hansiduiker
Nieuwe steun voor de silent blocks is iets anders dan de oude. Daarom passen de gaten niet 100 %.
Alles voor de voorwielen en achterwielen zit er weer op, schokbrekers komen later. Ik heb wel de indruk dat de achterwielen wat naar binnen staan, een beetje lijkt me normaal maar dit lijkt me te veel. Zal de diverse afstel gegevens wel eens raadplegen en alles opmeten. Mag ik dit met de steun van de silent rubbers corrigeren ?
Afbeelding

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: zo dec 04, 2016 10:38 pm
door lordje
Corrigeren kan, een 3/4 gaspijp past in de achteras door het silentblok. Dit eerst los zetten en chassis ondersteunen of belasten. Met een lange rei of lat tegen het wiel meten, moet parallel zijn met het chassis. suc6 Lordje

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: za dec 24, 2016 11:07 pm
door hansiduiker
Body zit weer op het chassis (heb van die speciale dikke, zacht blijvende kit strips gebruikt en dat werkt perfect.)
Spatborden er weer op en deels gemonteerd met Dinotrol Pyrmo PU carrosserie kit. Met handschoenen was het lastig om de moertjes te bevestigen dus dan maar zonder handschoenen. Wat heb ik daar spijt van want ik heb nu tijdens de kerstdagen mooie zwarte handen :cry: want die PU kit krijg je er met niets af. Het is overigens wel super kit.

Nu nog wat basic plamuur werk en dan kan hij naar de spuiter voor strak maken en spuiten.

Re: Nieuw project, 4GTL 1987 uit Portugal

Geplaatst: vr okt 27, 2017 9:41 pm
door hansiduiker
Lang stil geweest vanuit Boekel maar wel veel gedaan. Nieuwe bekleding, alles nagekeken en in orde gemaakt. Eindelijk terug van spuiter, nu kan ik beginnen met opbouwen. Zal weer wat vaker updates posten.
Afbeelding