Pagina 3 van 4

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: vr jun 10, 2016 9:22 pm
door R4F6GTX Automaat
ik weet net welk type maar het zou een 1400 zijn. Ik zal morgen eens de nummers opschrijven. En of iets een bepaalde waarde heeft, dat is een moeilijk ding. waarde voor wie en voor wat; als het van een A110 is en je hebt de rest van de wagen er niet bij, is het dan nog wel wat waard? en is een geheel gerestaureerde F6 met Alpine motor niet meer waard? en voor wie?

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: zo jun 12, 2016 12:02 am
door Jan-Geert
is idd die van willem , dacht dat deze totall loss gerden was tegen een boom :S, zat ook lpg in dacht ik.

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: zo jun 12, 2016 7:41 am
door R4F6GTX Automaat
was inderdaad schade maar niet total loss, ik heb wat uit moeten trekken, (laten trekken) op en soort trekbank. De rest van de schade was alleen simpel vervormd plaatwerk en roestschade. Ligt gas in ja. ik heb net de aansluiting gekregen van oa de cruise-control dus dat kan ook weer aangesloten worden.

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: za jun 25, 2016 9:16 am
door R4F6GTX Automaat
nou, alles werkte, motor startte goed, op benzine en op gas, liep mooi alleen... de koppelingsplaat raakt het vliegwiel niet dus je kan schakelen in alle versnellingen met lopende motor zonder koppeling. Ik heb ergens gehoord dat er 2 verschillende bakken zijn. hoe kan ik dat opmeten en waar zit het verschil in? (beide 5 bak, ouwe en nieuwe) De bak zou vervangen zijn want de oude bak ging niet in z'n achteruit. Ik heb ze beide maar open gehaald maar kan niet echt een probleem vinden. Waar moet ik kijken? achteruit lijkt prima te werken. Deksel met schakelpook zat niet goed en omdat ie schade had, zou dat het probleem van de bak-wissel geweest zijn? de hele motor en bak is inmiddels weer uitgebouwd... (alsof ik niks anders te doen heb....)

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: za jun 25, 2016 11:45 pm
door deutz
Paul, de frictie plaat zit toch wel met de lange tuut naar de drukgroep?
gr.J@n.

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: za jun 25, 2016 11:48 pm
door deutz
Er zit wel verschil in de diepte van het vliegwielhuis bij bepaalde types!
gr.J@n.

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: zo jun 26, 2016 7:26 am
door R4F6GTX Automaat
wat bedoel je met 'lange tuut"?

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: zo jun 26, 2016 11:34 am
door deutz
Nou, het deel wat het verst uitsteekt van de frictie plaat, een kant is nagenoeg plat en de andere kant steekt erbuiten, is een verhoging.
Heb jij soms nog een goede gtl vers.bak liggen?
gr.Jan.

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: zo jun 26, 2016 4:34 pm
door R4F6GTX Automaat
ik heb nog wel enkele GTL bakken. komen uit rijdende auto's. Hoe ze zijn weet ik niet

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: zo jun 26, 2016 8:22 pm
door deutz
Is wel een beetje tricky!!
Ik hou het in gedachte, ik ben er bijna aan toe, mijn bak begint te reutelen en te rochelen.
Gr.J@n.

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: zo jun 26, 2016 8:24 pm
door deutz
Dus ben ik op zoek naar een GOEDE gtl versn. bak, iemand iets?
gr.J@n.

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: zo jun 26, 2016 9:03 pm
door R4F6GTX Automaat
als je dan een nieuw berichtje plaatst heb je meer kans als zo in een topic van een ander iets vragen... niet iedereen kijkt mee hier...

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: zo jun 26, 2016 11:01 pm
door deutz
Je hebt gelijk Paul, ga het in ander topic vragen.
gr.J@n.

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: ma jun 27, 2016 6:33 pm
door R4F6GTX Automaat
nou, die eerder genoemde "lange tuut" is me niet duidelijk; ik heb beide bakken eens goed bekeken maar ik kan niet volgen wat je bedoelt... geef eens een andere naam, evt de originele benaming...

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: di jun 28, 2016 11:09 am
door Bertje
Jan heeft het over het naafje van de koppelingsplaat. Het onderdeel met de vertanding waar de priseas in valt.