Pagina 2 van 4

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: wo mar 16, 2016 5:36 pm
door TUX
Frans kent mij wel maar ik kan Frans niet. Vandaar:

NL Niet zo heel goed vertaald
https://translate.google.com/translate? ... t=&act=url

EN:
https://translate.google.com/translate? ... t=&act=url

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: do mar 17, 2016 10:12 pm
door RVIER
heren,

het gaat hier over de stuurhuisuitlijning met name de hoogte. Ik dacht ook altijd dat de plaatjes in dikte verschillen maar het gaat om de afstand tussen het gat en ....
Ik zal het even opzoeken en een scan maken
Deze plaatjes voorkomen dat de auto naar links of naar rechts trekt als je optrekt.
vr gr Fons

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: zo mei 29, 2016 6:39 pm
door R4F6GTX Automaat
Afbeelding

wat is dit voor een ding? het lag in de Alpine F6 dit we aan het opbouwen zijn (jammer dat iemand anders 'm ooit gedemonteerd heeft...)

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: zo mei 29, 2016 9:18 pm
door JelleP
Zo te zien een elektronische ontsteking? Het bedrijf lijkt alleen niet meer te bestaan..
Gezien de prijs in de link hieronder zou ik hem niet direct weggooien.

http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewto ... 15&t=18826" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.lococlassiccarparts.nl/syste ... =nl&id=154" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: zo mei 29, 2016 10:59 pm
door R4F6GTX Automaat
dank je. Nu nog even de juiste aansluiting vinden en dan dat ding monteren. Er ligt ook een bobine bij van een ander soort dan ik gewend ben en er staat nergens op wat de + en wat de - is, dus iets verder uitzoeken dus.

Afbeelding

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: di mei 31, 2016 10:38 am
door Bertje
Is het een hint dat de ene aansluiting 2 contacten heeft, en de andere 1? Denk zelf dat je altijd maar 1 aarde nodig hebt, maar misschien wil je ooit 2 schakeldraden hebben? Dan is die met 2 contacten de plus. Maar ik weet dus niet zeker of die redenering klopt.

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: di mei 31, 2016 9:22 pm
door R4F6GTX Automaat
de ene aansluiting staat 15 op eb de andere 1

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: wo jun 01, 2016 10:17 am
door Bertje
In de dikke Kluwer zie ik bij de elektrische schema's achterin bij bepaalde modellen 2 schakelkabels naar de + van de bobine gaan (bijv blz 308: een met en een zonder schakelweerstand). Ook dat doet vermoeden dat de aansluiting met 2 stekkertjes voor de + is.

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: wo jun 08, 2016 10:25 am
door R4F6GTX Automaat
alles zit aangesloten maar hij loopt niet.....

(krijgt geen vonk)

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: wo jun 08, 2016 9:31 pm
door Sven5AT
Ergens zou je ook een vliegwielsensor op aan moeten sluiten

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: wo jun 08, 2016 10:04 pm
door R4F6GTX Automaat
zit er die op? de motor is uit een Alpine A110 van eind 70er jaren

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: do jun 09, 2016 9:29 pm
door R4F6GTX Automaat
Ik heb 'm aan het lopen. Loopt lekker trouwens.... er zaten een heleboel snoertjes onder het dashboard die teveel waren; ik denk dat een vorige eigenaar er vanalles uit gehaald heeft wat ie niet mee geven wilde maar de bedrading gewoon heeft laten zitten... dus een hoop verwijderd en nou loopt ie lekker.

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: vr jun 10, 2016 9:46 am
door Bertje
Mooi dat het gelukt is! Hoe zat t nou met de aansluiting van de bobine?

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: vr jun 10, 2016 10:04 am
door R4F6GTX Automaat
ik heb dat gewoon aangesloten hoe dat op het fotootje staat van dat Peugeot forum ; verder gewoon logisch nadenken en de overtollige (afgeknipte) snoertjes eruit gehaald...

Re: Nieuw project, F6 Alpine

Geplaatst: vr jun 10, 2016 11:21 am
door Okido
R4F6GTX Automaat schreef:de motor is uit een Alpine A110 van eind 70er jaren
Als het een originele Alpine A110 motor is, brengt de motor misschien meer op dan de F6 zelf.

Weet je misschien welk type of hoeveel cc. Volgens mij hebben ze in de A110 alle soorten gehad van 956 tot en met 1647 cc toe.