Nieuw project, F6

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
JdeW
Berichten: 123
Lid geworden op: vr jun 19, 2015 3:54 pm
Locatie: Laarbeek

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164615Bericht JdeW »

Ja, dat ruitenwisser mechaniek daar weet ik wel het antwoord op maar dat laat ik aan Paul over :)
Kom maar op met die foto's.
Groet, Joop
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164617Bericht R4F6GTX Automaat »

als het erop zit maak ik er wel een fotootje van
Wat bedoel jij Joop?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164618Bericht R4F6GTX Automaat »

ik wil ook nog van die deur-openhoud-dingen erop maken. Hoe heet zoiets? ik kwam dit fotootje ooit tegen op een R4 in Frankrijk

Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164631Bericht deutz »

Gasveer.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
JdeW
Berichten: 123
Lid geworden op: vr jun 19, 2015 3:54 pm
Locatie: Laarbeek

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164633Bericht JdeW »

Paul, wat ik bedoel is dat jij mag vertellen en laten zien hoe jij de ruitenwissers laat bewegen door ombouw van het ruitenwisser-mechaniek. Ik zal nooit het gras voor iemands voeten wegmaaien.
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164714Bericht jeffr4 »

R4F6GTX Automaat schreef:ik wil ook nog van die deur-openhoud-dingen erop maken. Hoe heet zoiets? ik kwam dit fotootje ooit tegen op een R4 in Frankrijk

Afbeelding

link : http://boutique.poussieresdepistes.com/ ... porte.html" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164719Bericht R4F6GTX Automaat »

thanx
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164734Bericht R4F6GTX Automaat »

er is weer een update. zoals eerder gezegd zou het weer een special paint (Airbrush) etc worden maar dat gaat niet door. Ik had twee kleuren, (als basis) een soort donker paars metallic en een lichtgroen metallic. Ik had er eerst het paarse opgezet maar op het rechtervoorscherm bleek siliconen te zitten, dus spuitwerk mislukt. Alles weer afgeschuurd en opnieuw begonnen, eerst extra goed ontvetten en zo, epoxyprimer erop dus een goede basis. Dus weer met dat paarse aan de gang; klapt tijdens het spuiten de compressor uit elkaar. dus weer mislukt. Compressor is inmiddels gemaakt, spuit ook grondig schoongemaakt en weer het paarse op. Ging mooi maar toch kwam er die siliconentroep er weer door. dus de boel weer mislukt. die plek afgeschuurd tot op het blank metaal en weer op nieuw begonnen. 1 blik van het paarse was op dus ik nam het tweede blik. Bleek dat tweede blik een andere kleur te zijn. (wel zelfde kleurnummers etc) Donkerbruin... zucht..... dan maar eerst de bovenkant doen met de lichtgroen. Dat lukte prima, de motorkap was goed gelukt maar de rest was niet naar mn zin plus het feit dat het paars op was en bruin past niet mooi bij het groene heb ik de hele spuitzooi aan de kant gezet en heb de wagen helemaal net de roller opgeschilderd, legerverf. (niet groen maar lichtbruin). er komen wel wat letters en tekeningetjes op alsof het een legerwagen is/was, maar dus net alsof. Geen airbrush dit keer.
K*twagen.... het kost me teveel om weg te gooien en verkopen lukt zo ook niet dus maar simpel opgeschilderd om nog wat te kunnen rijden ermee. Misschien rijdt het leuk, maar misschien ook niet. Hoe dan ook, het is mijn laatste 4tje.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164735Bericht deutz »

Paul, effe een weekje de F6 vergeten en daarna op je gemakje weer verder, of MOET die klaar?
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164738Bericht R4F6GTX Automaat »

zo ben ik al anderhalf jaar bezig... hij moet inderdaad klaar. ik huur die garage niet alleen voor die R4, dus hij moet onderhand opsodemieteren en dat ik die dure huur niet alleen voor de R4 gebruik maar de hele ruimte weer beschikbaar krijg voor iets wat oplevert in plaats van veelteveel kosten van die R4
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164809Bericht R4F6GTX Automaat »

Tja, het gaat weer lekker zo...
ik had het raampje sponning iets uitgezaagd (slijptol) en het geprobeerd erin te zetten maar dan zonder het glas maar met een houten plank in plaats. Dat ging prima. Voorheen paste met net niet. Dus ik leg het glas aan de kant om dat weer een keer samen te doen omdat ik nergens dat raampje kan krijgen. dus aan de kant gelegd (op t dak van de F6) om iets anders te gaan doen. Hoe het ging weet ik niet maar later lazerde het raampje op de grond en nu ligt dat ik honderdduzend stukjes... kapot dus. Nu heb ik de boel maar weer eens veranderd en die 2 achterdeuren die ergens aan de muur hingen een beetje verbouwd zodat ik een rechthoekig schuifraampje heb gecreëerd. Dat ging prima. Het zit er al ingemaakt, ook de ronding van de zijkant (raamronding?) iets naar achteren verplaatst dus de dichte ruimte is mooi afgewerkt. bezig met het dichtmaken van de overtollige gaten bleek ineens het lasdraad op te zijn. aangezien ik niet meer de puf had om er een nieuwe rol op te gaan zetten (als t goed is moet er nog een liggen) dus dat doe ik maar als ik ermee verder ga. Dus ik dacht vast wat lasdingen met de slijptol te verwijderen. Ging goed, totdat de slijptol (Makita) er mee uitschee. die bromt nog wat maar loopt niet meer. Hij kon nog niet warm zijn want ik was er net mee begonnen. dus... nou ja...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164811Bericht deutz »

Ja, overkomt mij ook wel eens, shit happens!! (moon)
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164812Bericht R4F6GTX Automaat »

eens... als ik het financieel kon veroorloven reed ik er met een tank overheen, deze k*t R4...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164815Bericht JelleP »

Kun je hem niet uit elkaar halen en per onderdeel verkopen? Dan haal je er nog wat uit en ben je er vanaf, je lijkt er weinig lol meer uit te halen als ik het zo lees.
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164816Bericht R4F6GTX Automaat »

ik heb al vele jaren diverse onderdelen liggen maar door het gebrek aan kopers ligt er nog teveel; mensen, vooral Renault 4 rijders, zijn vaak van die studenten of armoedzaaiers die niks willen geven, of heel weinig, het liefst alles voor niks willen hebben.. wat zou jij willen (ver)kopen wat iets oplevert?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie