Nieuw project, F6

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165743Bericht R4F6GTX Automaat »

alles begint los te komen, moet nog steeds wat dingetjes doen maar het begint wel wat leuks te worden. alleen, hij knalt af en toe uit de 1e versnelling, best vaak eigenlijk... wegrijden in de 2 gaat ook wel maar duidelijk niet de bedoeling. mijn oude R4tje kon ik schakelen zonder koppeling, ging bijna altijd prima maar deze wil dat helemaal niet. tis wel een 5 bak maar ik vind het allemaal maar raar in volgorde zitten. Het zou een bak van een R5TS zijn? in 2 en 3 kan echt een fel ding zijn maar ik heb op de tomtom gemeten 115 gehaald (op gas) maar dan is het toch wel op. De wagen zou 77 pk hebben maar dat geloof ik niks van... de wagen zit nog vol 'kinderziektes' maar dus dat komt wel tzt. bv kmteller doet nog niks, klok of kabel of ? als snelheidsmeter laat ik er de tomtom nog maar effe inzitten; ik rij er wel bijna elke dag in maar rij dus niet zo veel of ver. Ik heb pas 1x getankt.... (33 cent per liter) (gas in Belsj) lekker joh, kan ik effe wat uitsparen want er ging maandelijks meer uit dat dat er binnenkwam dus mn echte auto (...) heb ik maar even geschorst en ik kan m beter gaan verkopen. wel jammer want natuurlijk rijdt ie fijner als die schijtrenoo maar helaas... (Subaru Impreza; als er interesse is voor die fijne wagen)...
Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165811Bericht R4F6GTX Automaat »

toch weer problemen met dat kreng; versnellingsbak heeft de nodige problemen, knalt uit de 1e versnelling en af en toe moeilijk in de 2 of 3 te krijgen; zijn er 5, is ooit nagekeken en geteld hoe of wat maar het lijkt gewoon een 4 bak maar dan moet je 5x schakelen. Ik ben vandaag een stukje gaan proberen op de grote weg wat ie kan (A50). Bij 100km/h (op TomTom gemeten want km teller werkt niet) begint ie toch wel wat herrie te maken en bij 107 km/h is niet te harden, wat een herrie. net een fabriekshal vol slijpers... (allemaal bezig) verschrikkelijk, wat een kut herrie; maar niet sneller gegaan want dit was al teveel. Ik denk dat de lagers van het differentieel eruit liggen... op zoek dus maar weer voor een andere bak
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2279
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165812Bericht RVIER »

@ Paul,

5 bak heeft dezelfde eindoverbrenging als de 4-bak. Toen ik dat zag heb ik de 5-bak direct weer verkocht :-)

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165813Bericht R4F6GTX Automaat »

er was me verteld dat jij met een vorige eigenaar uitgemeten had dat het een met een hele lange 5 was dus echt een overdrive; dus daar is niks van waar.. en hoezo heb jij die bak verkocht? komt die van jou af?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2279
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165814Bericht RVIER »

@ Paul,

ik weet niet van wie je dat hebt gehoord. Ik heb het handboek van de HO bak gevonden en daar stond dat allemaal in. Ik heb de 5-bak trouwens al jaren geleden verkocht aan iemand die juist wilde hebben om heel rustig te rijden

Overigens de 5 bak heeft dezelfde eindoverbrenging als de GTL bak. De F6 kan heeft een andere eindoverbrenging.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165815Bericht Bertje »

Er zijn 2 verschillende 5-bakken, met een HA1-01 draai je wel degelijk minder toeren:
Willem de Zwijger schreef:

Als je een HA1-01 5-bak neemt is de eindoverbrenging 10 % sneller (bij hetzelfde motortoerental) dan de GTL bak. Als je de HA1 03 5-bak hebt is de eindoverbrenging ongeveer hetzelfde als de GTL bak, zie ook onderstaand tabelletje.

Totale overbrengingen
Versnelling...TS(03)...AT......GTL.....F6……R5-1100...TS (01)
1..................13.2....14.8.....11.9....15.8…..11.9.........11.9
2...................7.8......8.7......6.9......9.2…….6.9...........6.9
3...................5.0......5.7......4.5......6.0…….4.5...........4.5
4...................4.0......4.0......3.2......4.2…….3.2...........3.6
5...................3.3......3.3..............................…………...2.9
.
(TS (03)= HA1 03; AT= 385; R5-1100 = 354-135; TS (01) = HA1 01)
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165829Bericht deutz »

Paul, gewoon een 4-bakje erin frommelen!
Mijn 4 loopt op z,n slofjes 130+ km/h.
1400 met org. gtl bak op kookspul brandstof, 32mm spruitstuk met enkele carb. erop.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165830Bericht R4F6GTX Automaat »

alles is mogelijk, maar het chassis is aangepast, verlengd dus om die langere bak (qua afmetingen) erin te hebben, dus dan zou ik het allemaal weer om moeten gaan bouwen naar origineel en ik heb daar echt geen zin meer in. de garage is opgezegd, binnenkort weg, ik heb nou nog wel iets anders te doen dan me bezig te moeten gaan houden met die R4 dus en om nu weer een R4 om te gaan bouwen is het echt niet; daarbij, dan stop ik liever mijn energie in een echte wagen dan weer een R4 om te moeten bouwen, zeker niet dit kreng waar ik al zoveel problemen mee gehad heb. dit geval kost me al een fortuin, een hoop ergernis en het houdt en keer op... de R4 lol is helemaal op. sinds 1996 rij ik met zoiets, steeds verbeterd door een energie in te stoppen en aan te kleden, nu is het genoeg geweest. Ik rij er mee rond omdat ik niks anders meer heb om mee rond te rijden en omdat het goedkoop rijdt, maar ik rij er niet te ver mee; dat laatste evenement in Friesland was al veel te ver. blij dat ik dat niet gedaan heb...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165838Bericht R4F6GTX Automaat »

RVIER schreef:@ Paul,

ik weet niet van wie je dat hebt gehoord. Ik heb het handboek van de HO bak gevonden en daar stond dat allemaal in. Ik heb de 5-bak trouwens al jaren geleden verkocht aan iemand die juist wilde hebben om heel rustig te rijden



vr gr Fons
wat een lulverhaal; zeg maar aan die persoon dat ik nog een tractor weet met 36 versnellingen, daar kun je dus naar hartelust schakelen en de topsnelheid ligt rond de 40km/h
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165839Bericht R4F6GTX Automaat »

weer meer problemen, dit keer de remlichten; zekeringen smelten weg, bedradingen zijn bij elkaar gesmolten en het werkt dus niet. (beetje, links achter, ook zonder de zekering) ik ga maar een heel nieuw draadje leggen en de lampen apart aanleggen, beetje veranderen. Ik ga dus rooie achterlampen zoeken die ik ergens aan de achterkant erbij kan zetten en z;n eigen lampen maar doorknip, denk ik; ik ga er niet veel tijd instoppen; stom behekst ding; tis dat ik effe een auto nodig heb en geen geld heb om een echte te kopen dus ik moet maar effe met dit kreng door blijven rijden. als ik weer wat geld over heb ga ik iets echt's rijden, nooit meer zo'n rotding.
als er nog iemand een behekst wagentje zoekt, te ruilen met iets anders is ook mogelijk
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165842Bericht Erik »

Ruilen met witte gtl?
Project rodeo6b schiet op.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165843Bericht R4F6GTX Automaat »

nee, nooit meer een R4
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165890Bericht R4F6GTX Automaat »

volgende probleem heeft zich voorgedaan; nou ja probleem... de bedrading van de remlichten en de rode achterlichten waren samen gesmolten; dus de remlichten werkte niet (het viel iemand op dus ik heb geen idee sinds wanneer dit was) en dat gaf dus allerlei probleempjes. zekering was uiteraard ook kapot maar dat moest gebeuren voor dat de bedrading bij elkaar hing smelten volgens mij maar ach, ik sta nergens meer van te kijken bij dit wagentje dus ik heb maar een nieuwe bedrading en andere remlichten erop gemaakt dus de hele boel werkt weer. gister de hele middag aan gesleuteld met z'n tweeën , lekker met dit weer... gelukkig kon ik 'm binnen zetten in een koelere kippenstal en dalijk ga ik een proefritje maken met het aanhangwagentje erachter...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166006Bericht R4F6GTX Automaat »

Hij is opnieuw uitgelijnd; hopelijk de laatste keer (3e). nu piept ie zelfs niet meer op rotondes of zo, wie weet... al geeft ie nog af en toe het idee dat ie topzwaar is...?
Ik heb er achterspatlappen opgezet en maar weer een zwaailicht, een rode; had ik nog liggen en ik dacht ach, waarom niet... rood mag, want het is niet erkent... rare regel maar prima zo. die had ik nog van mijn lijkwagen. Ik moet het alleen nog aansluiten (d'n electric). wil iemand een foto zien? (dan maak ik er eentje)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166008Bericht schoapke »

graag. :D
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie