Nieuw project, F6

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164832Bericht Erik »

Slijptol de walt 59.95 nu bij aldi
Project rodeo6b schiet op.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164952Bericht R4F6GTX Automaat »

Vanavond wielmoeren afgedraaid zodat ik de Alpine velgen kan monteren. vandeweek een stoel ophalen; langzaam dus verder....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164982Bericht R4F6GTX Automaat »

ik had nieuwe koolborstels in de slijptol gezet maar dat was het dus niet. Er kwam veel rook uit. Nu stinkt het hele huis; hij is dus nu definitief overleden. Die aanbieding van de Aldi is misschien wel goed maar het geld is op dus dat gaat nu niet door. Het was een Makita die ik had. gezien mijn hobby-gebruik dacht ik toch dat het een goed merk was....
stoel is inmiddels klaar, zit erin. stoel van een Chevy Van, weer es wat anders... zelf maar een frame gemaakt.
Ik wou m starten maar de bedrading was me even teveel, allemaal loze stukjes snoer, een heleboel kroonsteentjes en een hoop plakband dus eerst maar eens snoeien onder het dashboard. Ik heb iets teveel "gesnoeid" want nu komt er geen stroom meer op de bobine. Morgen maar eens een boek erbij nemen en uitzoeken via een electrisch schema hoe het moet zitten. Ik heb inmiddels met iemand moeren afgedraaid om de Alpine velgen erop te maken. Ik heb een beetje met de airbrush erop zitten spuiten dus de rechterkant is al een stuk beter zo. (de werkplaats is niet ruim genoeg om aan beide kanten tegelijk te kunnen werken dus vandeweek een stukje opschuiven om de andere kant ook mooi te maken)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 164987Bericht R4F6GTX Automaat »

met hulp van Rudolf (die had een soldeerbout meegenomen) heb ik de R4 gestart en hij loopt best wel mooi, zowel als benzine als gas. nu de rest nog fatsoenlijk aansluiten, (bedrading is nog steeds hopeloos plus wat extra dingen erop) en wat mooi maken qua buitenkant en dus het eind is in zicht; werd tijd onderhand. Ik denk dat ik zowat alles onder handen genomen heb. qua kostenplaatje heb ik expres niet bijgehouden, anders was het beter geweest dat ik m veel eerder op de sloop gesodemieterd had.

Hij loopt dus, eindelijk. dit is mn laatste R4, na dit geval hou ik op met R4tjes. tis wel genoeg geweest zo. Ik blijf er wel mee rijden maar heb nu meer zin om met ander soort auto's bezig te zijn...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165149Bericht R4F6GTX Automaat »

het volgende probleem, en ik weet het effe niet meer. De achterremmen deden het niet; al eerder had ik de wielremcylinders en de schoenen etc vervangen. Dat zit er dus allemaal nieuw op. Toen wilde ik (verleden week ) de boel ontluchten want ik wou onderhand eens naar de APK, maar dat lukte niet. er kwam geen vloeistof achter. Alles nagekeken en bleek dat dus de remverdeler vast zat; deze met veel moeite eronderuit gehaald en open gemaakt; alles was aangetast dus een andere redelijk schone nog schoner gemaakt en voorzien van nieuw interieur, volgens mij op de goeie manier. (kan maar op 1 manier) alles weer eronder gezet, remslangen van de achteras ook maar meteen vervangen, maar hij doet nog steeds niets. vloeistofleiding maar eens losgehaald en vanuit de hfdrmcyl bekeken en het geheel begon te druppelen, ongeveer elke 2 seconden een druppeltje, normaal dus. Maar nog steeds niets uit de wielremcylinders. Ik had luchtdruk op de hoofdremcyl. gezet en achter de boel opengedraaid (ontluchtingsnippels) maar niks. Toen met een spuitje langs achter geprobeerd remvloeistof erin te pompen, wat ook wel eens werkt maar dat ging dus ook niet. De wagen staat op zn remtrommels/schijven op munitiekistjes dus wielen zijn eraf om overal makkelijk bij te kunnen maar wel de gewone druk op de wielen. Niks werkte. Toen maar de veer die aan de remdrukverdeler zit, die m bediend ahw helemaal los gehaald zodat het niet zou moeten werken maar wel de nodige vloeistof doorlaat. deed weer niks. ik denk dat er een luchtbel in de weg zit maar hoe krijg ik er die uit? iemand een idee wat het ook nog kan zijn?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165151Bericht deutz »

Paul,
Als de ontluchtingsnippels open zijn, en er komt met remmen geen olie bij de remdrukbegrenzer kan er inderdaad een luchtbel inzitten.
De remleiding naar de a.wielen aan de hfd remcilinder losmaken en dan moet met remmen er een flinke straal uit komen.
Zoniet dan zit het toch in de hfd remcilinder, inderdaad een luchtbel of een verstopping in de hfd remcilinder zelf.
Leiding naar achteren wel open?
Succes.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165152Bericht R4F6GTX Automaat »

ja, leiding naar achter open, zoals ik al schreef en ook, er komt er wel vloeistof achter als je op het rempedaal duwt. tot aan de rembruk verdeler komt er vloeistof. a;e je olie in spuit via de achterkant, dus de ontluchtingsnippels komt dat niet tot in de hoofdremcyl maar tot de remdrukverdeler
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165153Bericht deutz »

En als je de remdrukverdeler buitensluit?
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165154Bericht R4F6GTX Automaat »

ik kreeg het advies om dat zeker niet te doen; ik ben nu aan het uitzoeken of dat echt wel nodig is, daar ik vrijwel nooit met lading rij, anders dan kampeerspullen, soms... en waar haal ik een 3-weg leidingstuk? welke auto heeft dat?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165155Bericht deutz »

Zit dat niet ergens bij een r4 voor de vooras remmen?
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165156Bericht R4F6GTX Automaat »

ik heb onderhand zo'n zin in ... https://youtu.be/DsOVQZbse4Q" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165161Bericht Bertje »

Remdrukbegrenzer correct aangesloten? Uitgaande leiding zitten op gelijke hoogte, ingaande leiding verspringt een beetje.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165165Bericht R4F6GTX Automaat »

ik heb m precies zo aangesloten als de andere R4 die er staat...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165169Bericht schoapke »

Is de begrenzer gangbaar? Probeer je te ontluchten met het wil er af en opgekrikt? Probeer het eens als je hem los hebt van de achter as
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165176Bericht R4F6GTX Automaat »

moeilijk hè, begrijpend lezen...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie