Nieuw project, F6

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 159739Bericht Okido »

probeer het eens op het forum van Club Cinq:

http://forum.clubcinq.nl/

Vast wel iemand die wat heeft.

Zelf heb ik nog een losse kop van een GT Turbo liggen. Die is hetzelfde behalve dat je er een paar milimeter af moet laten vlakken vanwege de compressie.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 159742Bericht R4F6GTX Automaat »

Wat is nog meer nodig om er een GTT van te maken, compleet met Turbo en zo?
Ik heb nog wel een Turbo liggen van een Alpine maar dat zal wel anders zjn...?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 159751Bericht Okido »

De R5 Alpine turbo heeft een T3 aansluiting. R5 GT turbo heeft een T2 en is smaller. Ze zijn dus niet zomaar uitwisselbaar.

Het onderblok met krukas die jij hebt is hetzelfde. De zuigers zijn anders, maar dat zou ik zelf wel durven te proberen. Die van jou zijn vlak van boven. Verder mis je een olieretourleiding op je carterpan voor de turbo.

Los daarvan heb je een spruitstuk nodig, andere carburateur, ontsteking die bij boost kan verlaten ipv vervroegen, andere startmotor (fuego schijnt te kunnen), olie-aanvoerleiding voor de turbo en dan zou het op wat details na moeten werken.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 159765Bericht R4F6GTX Automaat »

Yesss, ik heb de goeie kop weten te bemachtigen en ga dus snel weer aan de gang om er iets leuks van te maken. Ik heb ook al begonnen om 'n strak te maken om daarna te airbrushen. Ideeën heb ik al in m'n kop zitten; nu nog mn schuurmachien maken zodat ik er ook verder mee kan gaan.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 159776Bericht Okido »

Foto's?
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 159871Bericht R4F6GTX Automaat »

foto's zijn er nu, en komen ook steeds meer; ik heb mijn fotocamera weer gevonden dus ik kan meer foto's maken. Nu ziet het er zo uit:
Afbeelding

ouwe kop met verbrandde en ingeslagen klep(pen):
Afbeelding

Deuk eruit gehaald en aan afwerking begonnen
Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 159885Bericht R4F6GTX Automaat »

De nieuwe kop ligt er inmiddels op en de kleppen zijn gesteld (voor de eerste ronde wat lopen betreft). Het alles vordert gestaag...
Bodem is 3 jaar geleden vernieuwd en dat ziet er prima uit. Er is ook gezegd dat al de remmen vernieuwd zijn inclusief de remleidingen, dit heb ik nog niet gecontroleerd. Ik wilde m nu eerst weer aan het rijden hebben.
Ik heb de dynamo vernieuwd (laten reviseren) en een nieuwe V-snaar, Ik heb een andere kop erop gezet (oude kop waren diverse kleppen ingeslagen en 1 verbrand.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 160125Bericht R4F6GTX Automaat »

De caravan-in-wording is even aan de kant gezet en ik ben verder met de R4 gegaan; man o man, ik kom steeds vreemdere dingen tegen; omdat ik de gasverdamper verplaatst heb was de leiding te kort dus ik ging kijken hoe die liep om eventueel anders te leggen zodat ie wel past; alle bevestigingen zijn tie-ribjes, de hele leiding plus waar het onder de tank uit de bodem komt steekt het ruim 10 cm naar beneden; 1 flinke drempel en de gasleiding zal de weg raken; hoe kan het dat dit ding ooit gekeurd is.... de bevestiging van de tank zelf zat met 2 boutjes vast, nou ja vast.... het waren M4 boutjes, niet de vereiste M8 boutjes. Het tankframe moet ook op de bodem bevestigd zitten; deze zooi zat nauwelijks vast. Ik heb er alles uitgedonderd en ben opnieuw begonnen, nieuwe gasleiding, morgen ander tankframe maken en ook maar gelijk een dikkere tank erin, dan hoef ik niet zo vaak te tanken.... was 40 liter, ik heb nog een 70 liter tank liggen dus die komt er in. al met al zal het wat langer duren voor die klaar is...
O ja, ik heb onder de tank ook roest ontdekt in de bodem dus roestvrij issie niet en een nieuwe bodem heb ik ook mijn twijfels over... en in de balk links heb ik kunnen kijken maar daar is nodig om er m'n beroemde tjap in te spuiten want het is me een troep daar.... rechts zal het niet beter zijn... :(
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 160126Bericht deutz »

Paul, pb.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 160144Bericht Okido »

Succes paul
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 160154Bericht R4F6GTX Automaat »

Tankframe is klaar en zit er al in. Onder de ouwe tank kwam ik toch wat rottigheid tegen dus dat eerst maar gelast. Vandeweek gaat de auto toch maar es op z'n kant om de onderkant grondig te inspecteren en te repareren want toen ik met de gasleiding onder bezig was kwam ik toch stukken tegen die me niet bevallen. Dan kan ik ook mooie tjap in de balken spuiten en de onderkant tegen de roest beschermen. Ik had aan de binnenkant zo'n plastic dop uit de zijbalk gehaald om er in te kijken maar ik kwam een hoop losse roest tegen dus....
ik zal ook eens een fotocamera mee gaan nemen en fotootjes maken en plaatsen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 160218Bericht R4F6GTX Automaat »

Nou, hij ligt op z'n kant en het resulaat is niet zo leuk; er is 3 jaar geleden een nieuwe bodem eronder gekomen, zei ze nog... ik denk dat ie er alleen onder gelegen heeft en niet vastgemaakt is want dit ziet er niet zo lekker uit, echt een lapjesdeken, wel hier en daar opgelapt maar niet nieuw, en waar ze schijnbaar niet goed bij kon met het lasapparaat heeft ze simpelweg plamuur gebruikt en daarna zwart gekliederd zodat het op het eerste gezicht netjes lijkt maar het valt toch behoorlijk tegen :-?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat allemaal iets langer duren voor die weer de weg op komt dus...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 160283Bericht R4F6GTX Automaat »

steeds meer ellende... 3 jaar geleden zouden de remmen vernieuwd zijn; zeker ergens op een andere auto gezet maar niet op deze... omdat ik er nu toch makkelijk bij kon (hij ligt nog op zijn rechterkant) heb ik linksachter de remtrommel er maar es afgehaald om te kijken hoe het eruit ziet; doffe ellende dus. de voorste remschoen is helemaal afgesleten maar ook het stelding heeft tegen de trommel meegelopen en is dus afgesleten; daarom kreeg ik o.a. de trommel er zo moeilijk af. randje in de trommel gesleten dus de remschoenen hielden de trommel erop. aan de voorkant zitten Girling remklauwen, rechtsachter zit ook Girling maar linksachter zit Bendix. Zo ook de ankerplaat. Of alles vervangen of kan dat samen, Girling en Bendix? ontluchtingsnippel is afgebroken maar de zuigertjes zaten vast dus moet toch een nieuwe op; montageboutjes zitten ook nog vast en de leiding ook, dus ze zitten in de kruipolie en ik kijk wel weer als ik er aan verder kan. Het is dus een totale restauratie aan het worden. Ik heb er wel van geleerd van zo'n stom k*twijf iets te kopen; die is dus echt niet te vertrouwen, stinkwijf!
Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 160284Bericht JelleP »

Je bood deze toch laatst te koop aan op dit forum?
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 160285Bericht R4F6GTX Automaat »

ja klopt maar als ik geen reacties erop krijg ga ik er maar aan verder...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie