Nieuw project, F6

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166035Bericht R4F6GTX Automaat »

willen de koopjesjagers niet meer reageren door te vragen wat ie moet opbrengen, nu is je kans voorbij om nog goedkoop een totaal gereviseerd F6je te kunnen kopen ... (nog wel niet helemaal klaar maar dat komt tzt wel, of niet)...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166036Bericht schoapke »

Hoop dat jullie nog lang en gelukkig samen mogen zijn.

Foto's (beer)
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166038Bericht JelleP »

Foto's zijn er nooit genoeg 8)
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166044Bericht R4F6GTX Automaat »

schoapke schreef:Hoop dat jullie nog lang en gelukkig samen mogen zijn.

Foto's (beer)
ik zal leren zwemmen want af en toe heb ik echt de neiging om m het kanaal in te rijden, k*tbak
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2279
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166057Bericht RVIER »

@ Paul
ik zal leren zwemmen want af en toe heb ik echt de neiging om m het kanaal in te rijden, k*tbak
dat helpt niet, je moet vrienden worden met de draak
want een geïrriteerd man vernielt alleen meer dan twee anderen kunnen repareren!


succes

Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166077Bericht R4F6GTX Automaat »

hij komt waarschijnlijk toch wel weer vrij binnenkort te koop; ik heb een hele mooie aanbieding gekregen voor over een maand of drie maar dat gaat me 5000 euro kosten en dat moet ik dan uit die F6 en andere R4 spullen halen, de R4 heb ik dan toch niet meer nodig en om een auto op te slaan voor minimaal 20 jaar denk ik niet dat ik ga doen, zeker met dit k*tding; dus hij komt toch te koop; zolang ik nog hier ben rij ik er gewoon mee rond en ga ook verder met aankleden en dingen maken die nog niet klaar zijn maar ik princiepe is ie vanaf enkele maanden te koop (of ik moet nu een aanbieding daarop krijgen die ik niet kan weerstaan plus dat ik een soortgelijk vervanger aanschaf want ik wil nog wel gemotoriseerd en betaalbaar vervoer houden)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166078Bericht R4F6GTX Automaat »

dalijk effe t zwaailicht aansluiten die ik er vandeweek op gezet heb... had ik nog liggen en ik dacht, die zet ik er maar bovenop, misstaat m niet...
ik zal eens foto's maken, gelijk de camera maar aan de lader gaan hangen...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166106Bericht R4F6GTX Automaat »

nou moest ik vandaag een klein stukje rijden dus onderweg, ongeveer 5 km van mn huis, wegens de enorme regenval was het dus behoorlijk nat en ik reed door een plas water, niet apart maar iets meer dan gewoonlijk, met het gevolg nu dat ie slecht loopt, net of ie op 3 cylinders loopt. Het regende inmiddels niet meer. natte ontsteking zou je zeggen dus de boel afgedroogd, verdelerkap en kabels, maar hij blijft slecht lopen. Bij een kennis nog even alles met een feun warmgeblazen, siliconentroep erop gespoten maar geen verschil. alles goed ingespoten, andere verdelerkap erop gezet, leek iets te schelen want nu blijft ie wel stationair lopen maar doet het wel erg lelijk. (van een andere R4 afgehaald). bougies nagekeken, schoongemaakt en opnieuw erin gezet, alles nagelopen maar hij blijft op 3 cyl lopen. Wat is dat nu weer? kan er zomaar door een waterplasje iets kapot gegaan zijn? Ontsteking is recent vernieuwd, bougies, verdelerkap, rotor, condensator, bobine, max 500 km terug. Het lijkt op dat de bougie kabels niet goed zijn maar die zijn wel wat langer geleden vernieuwd maar de wagen is niet gebruikt in die tijd (heeft anderhalf jaar niet gelopen); het geheel rijd pas enkele weken, paar maanden misschien. (ik heb al 4x getankt) Voor de zekerheid heb ik voor morgenochtend een set nieuwe bougiekabels besteld...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166107Bericht deutz »

Paul,
Kijk welke cil. niet mee loopt, wissel die bougiekabel met een andere en kijk dan of die niet mee loopt.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166109Bericht R4F6GTX Automaat »

kweenie welke, al wel kabels verwisseld maar heb dalijk om 8.45 een afspraak staan om m uit te lijnen en rond die tijd komen ook de nieuwe kabels binnen en dus na t uitlijnen zet ik er meteen de nieuwe op, misschien is het dan over, zo niet, gaan we we weer verder kijken. toevallig staat er vandaag een andere afspraak, ik moet er mee naar Arnhem dus ik moet wel kunnen rijden; schijtauto, elke keer dat ik een auto nodig heb doet ie het niet; gewoonlijk staat ie maar maar nu tsss, ik ben zo ziek van die k*tauto...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166118Bericht R4F6GTX Automaat »

probleem gevonden; nog niet gemaakt maar tis niet moeilijk te doen, moeren van spruitstuk zijn middendoor gebroken waardoor het spruitstuk niet meer vast zit en daarom krijgt het valse lucht en loopt hij zo belabbert. Nieuwe pakking erop dus en nieuwe moeren plus wat werk is ie weer gepiept. alleen wel een beetje vreemd dat een moer dwars middendoor kan breken, nog nooit eerder meegemaakt. zijn speciale uitlaatmoeren waar veel koper in zit om de boel zonder af te breken nog een keer los zou komen; misschien chinese troep... ik weet niet of die plas water ermee te maken heeft, mogelijk stom toeval dat dit op hetzelfde moment gebeurde... zo diep was die plas toch niet, het was gewoon een plas op straat, niet een vijver of ven (al zag de hele straat er wel bijna zo uit). dus nieuwe pakking erop en weer nieuwe moeren. misschien wat kopervet ertussen, of fikt dat er tussenuit...?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166120Bericht Bertje »

Likje kopervet kan zeker geen kwaad. Is hier bij uitstek voor geschikt, want kan tegen zeer hoge temperaturen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166170Bericht R4F6GTX Automaat »

ik dacht dat ik het probleem gevonden had maar dat is dus niet zo. eerst de boel weer gemonteerd maar dat was het dus niet; dus de boel maar weer gedemonteerd en verder gekeken. Het spruitstuk blijkt kapot te zijn, er zit een scheur (barst) in die ooit dichtgestopt was maar dat is nu weer kapot, aangezien ik zelf geen gietijzer kan lassen moet ik maar op zoek naar een ander spruitstuk. de kit die erin zat is er weer uit dus er komt valse lucht daar, ik denk die dit nu het euvel is. dus op zoek naar een spruitstuk. is een R19 motor, mogelijk hetzelfde als van een Super 5, R11, waar is die motor allemaal in gebruikt...? heeft er iemand nog iets liggen misschien? ik heb er nog wel een van een R11 maar daarvan is de carburateurvoet veels te groot,gaat dus niet passen; stuurstang zit daar al en die wou ik toch daar wel houden
hele weekend weggegooid aan die schijtrenoo...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
hij begint er wel leuk uit te zien maar de lol is er wel vanaf. nog enkele maandjes en dan als mijn ander project af is gaat ie eruit
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166171Bericht deutz »

Gietijzer is goed te lassen met koper, dus hardsolderen, een beetje garage kan dat wel lassen.
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166175Bericht Okido »

Leuke auto geworden (nw) (nw)
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Plaats reactie