Nieuw project, F6

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 160824Bericht Okido »

Ik heb jaren gereden met een benzinepomp met retourleiding, waar de retouraansluiting op de benzinepomp was afgedopt. Je hoeft dus niet daarvoor een andere benzinepomp erop te zetten.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
lordje
Berichten: 668
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 160825Bericht lordje »

Ik heb een brandstofmeter met 2 aansluitingen dus voor aan en retourleiding. Koperleiding van gas werkt goed ong 6 mm. Retour is 5mm .Misschien retourleiding om teveel druk te voorkomen?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 160827Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik heb er een elektrisch pompje ingemaakt. Het is allemaal nog niet klaar want ik ben druk bezig met nu de gasinstallatie opnieuw aansluiten; alle tie-ribjes verwijderen en de boel aansluiten hoe het hoort. Ook de "spaghetti" aan draden rigoureus met een kniptang verwijderd en dat wordt dus goed aangesloten. Dan duurt het maar wat langer voor het weer rijdt maar ik wel dus wel dat het goed is. Ik wil dus een F6 voor mezelf waar ik lang plezier mee kan hebben.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 160853Bericht R4F6GTX Automaat »

De bodem aan de binnenkant even wat in de Owatrol gezet, kwam ik daar de snoer tegen die naar de afsluiter op de LPG tank liep; die was een beetje kapot...

Afbeelding

zo ziet ook de snoer van de handrem eruit en ik zag dat er uit de kachel 2 snoertjes naar buiten kwamen; het zal me onderhand niet meer verbazen dat waarschijnlijk de hele aanjager eruit gehaald is....
Zo blijven we bezig...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 160908Bericht R4F6GTX Automaat »

Geld is op dus voorlopig gaat het gebakje even aan de kant; ik ga aan mijn busje verder (Goelette)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 161794Bericht R4F6GTX Automaat »

Langzaam aan ben ik de nodige delen aan het verzamelen om een keer verder te gaan met de wagen. Zoals verwacht is ie niet verkocht (niemand geweest) maar hij staat uit het zicht en ik ben aan andere dingen bezig.

Ik kreeg een mailtje van een vriend die me mooi uitlei hoe het is met de 4tjes. ik zal het even kopiëren:
Ha Paul,

Als ervaren Renault 4 man is het toch niet vreemd dat er meer werk aan
zit dan gedacht? Het is ook zo dat de liefde telkens weer blind maakt....
Zelf heb ik nul komma niks ervaring met auto's die minder werk hadden dan
gedacht.... en ik heb er jou ook nog nooit over gehoord... we zijn dus net
zo blind als heel veel anderen en/of we houden onszelf graag voor de
gek.... Maar het is gelukkig een vrij onschuldige gekte en we doen er
weinig mensen kwaad mee...
Intussen gaan we maar gewoon verder. Ik ga er toch maar niet met een tank over rijden; was wel de bedoeling en beloofd maar hij wil pas achteraf betalen en niet op voorhand, dus daluk heb ik niks meer en hij veel lol, dus hij kan de boom in. (eigenaar van de tanks)
Mijn GTL is het dak provisoreisj gemaakt, het kan weer open en dicht. als ik geld over heb (gespaard) komt er wel een ander Twingo dak op, nu effe nie...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 162768Bericht R4F6GTX Automaat »

zo, weer aan de R4 verder gegaan; zonder rijdende 4 is het niet zo leuk meer dus ik heb de draad maar weer opgepakt en ben ermee verder gegaan. Het zal nog wel even duren voor ie naar mijn zin is maar het gaat wel goedkomen. Ik ging effe kijken hoe het raamgat in de rechterzijkant dichtgemaakt zat en het bleek een simpel stuk plaatwerk te zijn dat ik zo naar binnen kon duwen; de lijm waarmee het ooit geplekt was had losgelaten en alleen op de hoeken zat het nog een beetje vast maar het was er dus heel gemakkelijk uit. inmiddels het in een origineel raampje gevonden dus dat ga ik er weer inzetten.
de juiste kleuren die erop gaan komen ben ik nog niet uit. Hij is blauw geweest, zilver, geel, zwart. ik kom vanalles tegen. Nu issie plaatselijk in epoxyprimer.
GTL is weg, Goeletje ook, dus alleen de F6 heb ik nog. (ja, en ergens een GTL, F6 zonder dak (schadewagen) en de F6 Alpine van Tjalf, en nog een GTL. o ja, nog een F6 van Tjalf)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 162786Bericht R4F6GTX Automaat »

effe een tussendoortje... een afgebroken wielbout van de GMC (CCKW 353 1943) vervangen plus de voorremmen vernieuwen.... 2 dagen mee bezig geweest, lekker lomp ding, niet zo'n priegelwagentje als een R4tje...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 162885Bericht R4F6GTX Automaat »

ik ben maar weer eens verder gegaan aan m'n F6. het gasstuk zat niet lekker op de carburateur en ik ging maar eens kijken waarom die niet lekker zat; bleek de hele bovenkant van de carburateur ovaal te zijn, gescheurd en fijngeknepen; iets wat mooi rond moet zijn; het zal ook wel eens iets goeds hebben, hoopte ik maar helaas. Ik zag ook dat de slang van de kachel bijna doorgesleten was daat die onder een verkeerde hoek het plaatwerk raakte dus al met al zal het een beetje langer duren. Volgende week issie dus niet klaar, misschien volgend jaar...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 162888Bericht R4F6GTX Automaat »

maar hij wordt heeeel mooi en uniek!
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 163116Bericht R4F6GTX Automaat »

weer een stapje verder, nou ja, ik heb weer eens iets eh, anders, gevonden; Ik was maar eens gaan olie verversen omdat er een nieuwe koppakking ingekomen was dus nieuwe olie zonder water leek me wel wat beter. Ouwe troep eruit laten lekken dus een opvangbak eronder gezet en het heeft zo enkele dagen gestaan dus de troep is er denk ik wel uit. Het viel wel op dat het erg weinig was. Nieuwe olie erin gedaan en toen bleek dat ie nog geen 2 liter erin had zitten en de peilstok staat op overvol. Mijn eerste gedachte is dus dat er de verkeerde peilstok in zit. Heeft er iemand misschien een Renault 11 of 19 en wil die de peilstok effe voor me opmeten?

Kachelslang was bijna doorgesneden want de bovenste slang die bij het dashboard van het kachelradiateurtje naar de waterpomp loopt was geknikt omdat de waterpomp hier op een andere plek zit dus ook maar gelijk een andere kachel erin gezet. Het kachelventilarortje piepte toch was dus dat ik beter zo. De achterplaat was toch geknikt dus beter dat er een andere opzit. Gelukkig dat ik zoveel onderdelen heb liggen. Mijn magazijntje raakt wel goed leeg zo met deze R4, maar wat er over is is dalijk allemaal te koop want als deze R4 klaar is heb ik geen zin meer om nog een andere R4 op te knappen. Dan ga ik lekker verder aan m´n Jeep of zo...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 163119Bericht Okido »

Hoi Paul,

Ik vermoed dat je peilstok wel goed is. Opmeten van de stok alleen heeft niet veel zin, want er bestaan ook verschillende lengtes van het gedeelte waar de stok ingaat.

Jouw motor komt uit een auto waar de motor zo'n 20 graden achterwaarts gekanteld ligt. Hierdoor zit de olie-aftapplug niet helemaal meer op het onderste punt. Als de motorsteun aan uitlaatzijde ook verhoogd is verergert het probleem met circa 1 tot 10 graden.

Het probleem uit zich op 2 aan elkaar gerelateerde gebieden.
1. De olie wordt niet makkelijk helemaal afgetapt;
2. De peilstok geeft meer aan als erin zit.

Succes, Ido
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 163121Bericht R4F6GTX Automaat »

o, hoeveel moet er dan gewoonlijk in? dan zet ik goeie streepjes op de peilstok...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 163127Bericht Rudolf2 »

Er moet 3,5 liter in, Bron: http://carurac.com/huile-moteur/renault/r19.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rudolf
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 163129Bericht R4F6GTX Automaat »

dank je
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie