Nieuw project, F6

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166179Bericht Bertje »

Foto van het spruitstuk? Hier zijn nogal wat varianten van. Vierkante of ronde gaten naar de kop?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166180Bericht R4F6GTX Automaat »

eh, afgeronde vierkante gaten...

Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166182Bericht R4F6GTX Automaat »

deutz schreef:Gietijzer is goed te lassen met koper, dus hardsolderen, een beetje garage kan dat wel lassen.
gr. Jan.
nee dus; nagevraagd maar er wordt gezegd dat als basis gietijzer niet goed gaat daar4 het gietijzer heet gestookt moet worden om niet op een andere plaats te barsten en een los spruitstuk zou je in een speciale bak wel kunnen opwarmen maar het risico dat het krom trekt is te groot, dan past het helemaal niet meer; het wordt te zeerste afgeraden. Gevraagd bij een garage waar ze al minstens 40 jaar bezig zijn vaker met dergelijk ouwe bakken...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166183Bericht R4F6GTX Automaat »

dus andere auto kopen...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166194Bericht Bertje »

Zal vanavond even kijken. Misschien ligt er nog zo'n spruitstuk bij mijn sloopblok, anders is-ie al bij het oud ijzer beland.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166199Bericht R4F6GTX Automaat »

wel van een 1.4 energymotor, niet GTL of zo
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166208Bericht Bertje »

Dat dat geen GTL spruitstuk is was me duidelijk, dat ziet er totaal anders uit. Dit is wat ik heb liggen, op het oog wijkt alleen het gatenpatroon af:

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166220Bericht R4F6GTX Automaat »

hoe ziet de bovenkant er uit, carburateurbevestiging? de rest lijkt wel okee; wat wil je ervoor hebben?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166228Bericht Bertje »

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166230Bericht R4F6GTX Automaat »

ja, moet lukken. wanneer kan ik het ophalen en wat wil je ervoor hebben? ga je naar Thenay nu of gen je in de buurt? ik ben aan mn Jeep bezig in mn graasj; wel telefonisch bereikbaar, geen internet op mn foon dus als je via de computer wil reageren ben ik vanavond pas weer bereikbaar.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166234Bericht Bertje »

Ben inderdaad op weg naar Thenay, zit nu even op bijrijdersstoel. Ben maandag weer terug, als je er haast mee hebt kan ik misschien iets regelen via mijn vriendin.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166252Bericht R4F6GTX Automaat »

gaat wel lukken zo, denk ik; ik heb het provisories gemaakt,lang niet optimaal, niet af te stellen door de valse lucht die ie krijgt maar ik denk wel dat ik het enkele daagjes kan redden ermee; ik wacht wel tot je terug bent. kan ik gelijk weer een nieuwe spruitstukpakking bestellen (derde al deze week)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 166304Bericht R4F6GTX Automaat »

de hele dag aan die schijtRenault gewerkt; het spruitstuk was gescheurd door een plasje water recent en nu heb ik er een ander spruitstuk opgezet en goh, het rijdt echt beter, beter als dat ie ooit heeft gelopen, dus die barst zat er al langer in, alleen de prut waarmee het ooit 'gerepareerd' was is door de plas losgespoeld, denk ik. aangezien het spruitstuk tóch een beetje anders was, of het ouwe was al anders gemaakt had ik wel wat aanpassingen te doen daar het niet de originele motor is voor de R4 maar een R19 motor, beetje meer power dus. origineel iets van 34 PK, nu misschien wel 35..... de hele dag zitten prullen aan die k*tbak, kreeg ik een moertje niet erop (te dikke vingers) en dus effe wachten op hulp en toen samen nog maar even de uitlaat vastgezet wat ook niet alleen lukte en ja hoor, altijd bij deze auto, als er (bijna) iets klaar is gaat er wat anders kapot, in dit geval een uilaatbevestigingsbout afgebroken, in het spruitstuk... provosories gemaakt want ik wou onderhand naar huis, morgen effe kijken of ik er die afgebroken bout uit kan halen of eruit boren, als ik er bij kan want ik had echt niet weer zin om er dat spruitstuk af te halen; eventueel ga ik het binnenscherm gedeeltelijk eruit slijpen zodat ik er met een boormachien bij kan;
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 167662Bericht R4F6GTX Automaat »

vandaag heeft een of andere grapjas mijn rechterachterlicht gemold. ik weet niet wie of wat of hoe maar het glaasje is kapot;`nou had ik er nog wel een liggen dus morgen erop zetten; nu is het me te donker. nog wat meer kleine dingetjes doen morgen, steeds gaat er wel iets geks kapot aan dat wagentje, anders dan de gewone slijtage.
misschien onderhand de radio eens gaan inbouwen...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 167985Bericht R4F6GTX Automaat »

het is nu een klein maandje verder en het autootje rijdt even oke dus daar hoef ik nu niet naar om te kijken. iets wat me ergert, nou ja ergert, als het donker is, zijn dingen als contactslot en diverse schakelaars moeilijk te vinden dus ik dacht een soort binnenverlichting te maken, wat een lampje op het contactslot schijnt etc. de lampjes zelf is geen probleem maar hoe kan ik die maken dat ze in het begin zelf aangaan? sommige auto's hebben iets dat de binnenverlichting even aangaat als de deur geopend wordt maar dat zit niet op een R4, zoals je weet. hoe kan ik dit oplossen? evt ga ik een andere auto slopen (kennis heeft een sloperij) om aan de onderdelen te kunnen komen maar ik weet niet wat of hoe zoiets eruit ziet...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie