Nieuw project, F6

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165569Bericht R4F6GTX Automaat »

schorsen is niet gratis
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165587Bericht R4F6GTX Automaat »

maandag apk afmelden, achterlicht glaasje is binnen dus nog even erop zetten. Motor is inmiddels beter afgesteld, bobine en condensator zijn nog vernieuwd, rijdt een stuk beter nu. misschien dat ie de hoop in een leuke R4 wat terug gaat brengen bij mij... wel gemerkt dat de km teller niet werkt. kabel voelt strak aan dus ik weet nog niet hoe of wat. Ik had er al een andere teller ingezet maar die doet ook niks... Ik heb er de TomTom maar (tijdelijk) ingezet zodat ik toch weet hoe hard ik ermee rij...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165613Bericht R4F6GTX Automaat »

Zo, het gebakje is eindelijk goedgekeurd. Er moeten nog wel wat dingen eraan gedaan worden, bv de kilometerteller doet het niet en kop natrekken etc maar ik mag weer rijden. Ik heb van 2 R4tjes 1 goeie gemaakt, de oorspronkelijke "Battleschip Galactica" (insiders weten welke ik bedoel) en die zwarte van die trut uit Breda of daar ergens is nu dus het nieuwe R4tje. Dat de km teller het niet doet kwam ie toch door de apk omdat ik er de TomTom in gehangen heb. ik had er al een andere teller ingezet maar die deed het ook niet. verder kijken dus.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Erik
Berichten: 664
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165614Bericht Erik »

Heb nog wel een teller. Tientje
Project rodeo6b schiet op.
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165615Bericht schoapke »

Haal anders de kabel uit de bak en zet er een accuschroevendraaier op. Weet je of het probleem niet in de bak zit
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165618Bericht R4F6GTX Automaat »

ik heb nog 4 tellers liggen; aan de tellerkant voelt de kabel niet gebroken aan maar ik heb verder nog niet gekeken
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165619Bericht R4F6GTX Automaat »

net effe een proefritje gemaakt naar Genk (België). Aldaar effe gestopt om de weg te vragen (adres hadden we niet correct) daar deed ie even helemaal niks meer; accu leek helemaal dood. we hebben m aangeduwd en hij startte meteen weer. een paar km verder moesten we zijn dus daar weer uit gezet en een uur of 2 moesten we weer weg maar hij startte gewoon. Naar huis gereden, onderweg eens uitgezet en weer gestart (onder het rijden voor het geval dat ie weer niet wilde starten zodat ik m kon "aanduwen" op zn eigen gewicht) maar alles leek normaal. Toen ik m thuis in de garage gezet had nog maar eens geprobeerd maar er leek niks aan de hand... dynamo (alternator) is in het begin al gereviseerd, al wel anderhalf jaar geleden maar de wagen heeft sinds gister dus niet meer gelopen, dus na revisie en vandaag hooguit 100 km gelopen
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165626Bericht Bertje »

Even wat vet aan de accupolen smeren, ook de draden naar de startmotor even controleren.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165636Bericht R4F6GTX Automaat »

Nieuwigheid denk ik; vandaag deed alles wat het doen moest; alleen gas blijft hangen, pedaaltje is scheef dus moet vervangen worden. rotwerk met die dikke motor erin, ik hoop dat mijn vingers dun genoeg zijn...
Kop nagetrokken, kleppen gesteld, trekhaak aansluiting goed aangesloten, niet meer van dat ducktape erop maar beter spul, hout gezaagd voor deurpanelen te maken etc.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165639Bericht JelleP »

Dat klinkt beter dan je eerdere horrorverhalen in dit topic. Maarre, nog steeds geen foto's? :(
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165640Bericht R4F6GTX Automaat »

ik zal morgen eens wat foto's maken
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165653Bericht R4F6GTX Automaat »

Afbeelding'

ik had een stuk of 10 foto's gemaakt maar die zitten dus ergens in de computer maar ik kan niet vinden waar...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165654Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik had lekker de hele middag rondgereden en nu staat ie weer thuis, binnen, maar compleet dood... de accu dan. óf hij laad dus niet bij óf de accu is niet goed. De dynamo is gereviseerd zo'n anderhalf jaar geleden maar de wagen is dus al die tijd niet gebruikt. Tijdens de terugrit merkte ik dat ik als ik de knipperlichten wilde gebruiken dat dat getik de stroom weg nam van de bougies dus ik was blij dat ik nog tot thuis in de garage was geraakt. Al mijn gereedschap ligt in mijn werkplaats, ongeveer 30 km van hier; dat wordt dus wat lenen...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165657Bericht JelleP »

Pech of niet, zo op de foto vind ik het een gaaf ding geworden. Antennes voor de sier of functioneel?
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 165702Bericht R4F6GTX Automaat »

splinternieuwe dynamo erop, nou begint het wat te worden... antennes zijn deels voor de sier, deels om te doen waar ze voor zijn; rechts is een echte antenne, maar radio etc zit er nog niet in maar die zou het kunnen doen. de linker zit geen snoer (meer) aan; ik dacht dat ik je al antwoord gegeven had op je antennevraagje maar ik zie het nergens; ik zal me vergist hebben...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie