Nieuw project, F6

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174726Bericht R4F6GTX Automaat »

net een berichtje van mijn verzekering. aangezien de aanrijding in België gebeurd is moet dus het geld uit Belszj komen en ik kreeg net van de verzekering;. In verband met flinke werkachterstand bij het Openbaar Ministerie in België zal een volledig antwoord een jaar tot anderhalf jaar aan tijd in beslag nemen. Uw aanvraag kan ik niet versnellen. Er bestaat voor burgerrechtelijke zaken geen spoedprocedure.
fijn die *&%^# belgen, net de middeleeuwen...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174727Bericht deutz »

Hoi Paul, is dus weer super klo…..!
Die leger gifverf, is dat Nato Green? zit ook op mijn truck, als je hem kwijt moet...…
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174729Bericht R4F6GTX Automaat »

nee, is geen groen (green), is Nato earth (bruin) maar ik wil die legertroep niet meer. ik heb al wat anders, waarschijnlijk metallic groen en zilver...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174730Bericht deutz »

Oke, dan kun je wel mooi camouflage kleuren maken!
Die verf is alleen gevaarlijk als je de damp bij verven of schuren rechtstreeks inademt!
Met goede ventilatie en masker heb volgens mij geen probleem.
Niet weggooien!
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174731Bericht Bertje »

Da's balen, Paul! Vraag is wel wat ze bedoelen met "een volledig antwoord". Zolang je maar snel het geld krijgt om de schade aan te pakken (neem aan dat dat al binnen is?)
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174732Bericht R4F6GTX Automaat »

ik heb nog niks binnen
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174741Bericht R4F6GTX Automaat »

deur heb ik een ander in gezet. plaatwerk achter deur is nog niets gedaan, eerst effe bij komen, mijn rug doet erg pijn nu. foto's vergeten te maken, komt wel een keer. auto staat weer thuis nu, binnen, fijn met dat winderige weer.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174754Bericht Bertje »

R4F6GTX Automaat schreef: vr feb 07, 2020 7:44 pm ik heb nog niks binnen
Da's niet zo mooi!
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174857Bericht R4F6GTX Automaat »

ik kreeg een onbekend mailtje van iemand die gezien dat ik wat schade op mijn R4 heb en dan durven ze een bod te doen van 250 euro. ten eerste, wie heeft mijn mailadres en wie is zo belachelijk om zoiets te bieden, anoniem... hij zei dat ik van de R4 club was... geef er dan minstens je naam bij zodat ik je een dreun kan geven als ik je een keer tegenkom... (moon)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174862Bericht R4F6GTX Automaat »

ik heb net dingen opgehaald om m weer als nieuw te maken; waren al wel besteld maar ze waren nog niet allemaal binnen; moesten uit France komen. achterlichtglaasjes, spiegels, deur had ik al, deurrubbers, fuseekogels (was niet echt nodig voor de schade maar ik wou dat sowieso) achterbumperhoek heb ik nog wel ergens liggen, stuurkogel, was adviespuntje bij de apk, ik denk dat ik alles wel bij elkaar heb. ik heb nog wel wat liggen als ik meer nodig denk te hebben. alleen het opspuiten wacht ik effe mee want nu is het te koud, en dan nieuw tectyleren, mag wel een keer nieuwe Mike Sander's vet op en in... nieuwe banden krijgt ie ook nog, grof profiel daar ik af en toe op n boerderij mee help en dan vaak duur de modder moet ploeteren, maar die moeten nog maar effe wachten
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174864Bericht Bertje »

Fijn dat die spullen binnen zijn. Hoe was je B-stijl er eigenlijk aan toe?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 174874Bericht Rudolf2 »

Die B-stijl was een beetje naar binnen verbogen, en de deuropening was een fractie korter geworden.
Met wat terugbuigwerk alles weer acceptabel gekregen.

Rudolf
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 175060Bericht R4F6GTX Automaat »

iemand vroeg iets over de wegenbelasting, daar ik nog steeds op gas heb staan. ik vertelde hem over de wagen en hij zei dat ik dat op het forum moest zetten. bij deze dus: Mijn F6 heb ik gekocht in dn Belzj 23 jaar geleden voor 5000 frang (BFR), (275 gulden omgerekend) eigenlijk was het een aankoop voor een meiske dat naar Bels verhuisd was vanuit NL, hier in de buurt en we zouden van auto ruilen, zij had een besteleend en wilde dus zoiets in belgie weer hebben en ik wou die eend hebben. maar na een tijdje wilde zij toch de eend houden en ik heb toen maar de R4 gehouden. toen heb ik er gas ingelegd en ben lekker met dat Renaultje gaan rijden. ik had m ingevoerd en NL kenteken erop gezet. reed goed maar de bak kraakte, die was dus niet zo goed, maar hij reed gewoon. de km stand stond op 189.000. toen ie op 199.999 stond zaten we met spanning te kijken dat ie klokje rond zou draaien maar de eerste 1 draaide niet mee dus stond ie op 100.000. dat was waarschijnlijk al eerder gebeurd gezien die versleten bak etc. reparaties op zich leken simpel dus ik heb m toen wat aangepast en er die automaat ingebouwd. reed heerlijk, R4F6GTX Automaat... 1400 motor en bak uit een R5. ik heb m wel eens verkocht maar ook weer terug gehaald. de laatste keer had ik m verhuurd voor een half jaar voor een film en omdat ze er mee zouden rijden heb ik ze het kenteken over laten schrijven daar ik dan niet al de bekeuringen op de mat zou krijgen. dit met een contract erbij wat we via een advocaat hebben laten opstellen. dit leek echt maar na een week kreeg ik een telefoontje van iemand hier(ik weet niet meer hoe hij het) in de club dat ie mijn auto gezien had in Hoogeveen op de sloop. ik heel verbaasd en omdat ik dat contract had geloofde ik het eerst niet maar de wagen was zo speciaal sinds ie helemaal ge-airbrushed was maar het was wel zo. ik dus naar Hoogeveen met een autotrailer en ik liet bij hun dat contract zien. ik heb toen de wagen wel terug gekregen maar hij was flink gesloopt, motor eruit, automaat, lichtmetalen velgen, veel chroom rondom, interieur eruit gas installatie weg etc. ik was erg ontdaan. zoveel werk en dan zoiets. het adres waar ie opstond bleek op een parket handelaar te staan en die hadden nog nooit van een R4 gehoord. volgens de politie werd er vaak zo'n adres verzonnen, of gebruikt en de onderdelen werden vaak voor Afrika export gebruikt. volgens de politie. ik heb toen de wagen weggezet en laten staan, een jaar of 5 of langer. hij stond die tijd wel altijd buiten in een (privé) bos. na tig jaar moest ik wat gaan doen met het ding. verder laten staat dan kon ik m weggooien omdat ie lekker stond te roesten of weer opmaken. ik heb m toen toch maar weer opgemaakt. nieuwe bodem erin gelast, veel laswerk aan gehad, een ander R4 voor de sloop gebruikt (bodem was rot maar nieuwere motor R19 en 5 bak erin) veel werk geweest maar uiteindelijk was ie dan toch goed. de eerste instantie was veer airbrushen en ik had 2 liter potten lichtgroen en 2 potten paars, gekocht in België, beide metallic, wat als basis zou zijn om er wat met de airbrush wat op te gaan maken. ik begon met opspuiten eest het paarse, onder de helft van de wagen. dit ging niet goed want de spuit knalde uit elkaar toen ik bezig was. zulke dingen gebeuren alleen bij mij, denk ik. ik geloof dat ik het eerder beschreven had in dit topic geloof ik. ik heb geen zin om zo ver terug te bladeren. hoe dan ook, om er snel af te zijn had ik m maar het de roller met legerverf opgeschilderd. dit ging prima voor een paar jaar en nu ie recent door een belse vrouw aangereden was is ie niet mooi meer, maar hij wordt weer mooi gemaakt. ik heb net een ouwe belastingvrije Volvo 264 gekocht om vervoer te houden en dan wordt de r4 weer mooi gemaakt, met de airbrush.maar daar hadden we het niet over... we hadden het over de wegenbelasting... in het begin toen ik m net had was het 4 of 6 gulden per maand op gas, grijs kenteken, nu is ie nog steeds met grijs kenteken maar ik heb geen zaak of zo, dus ik moet voor geel kenteken betalen, 139 euro per kwartaal... beetje meer dus, ik rij wel nog steeds op gas, (benzine is ontvetter), ik rij 1 op 23, rij dus erg goedkoop, ik hoef die gevaarlijke benzinezooi dus niet, tank gewoonlijk in bels (35 ct per liter) nu met die coronaflauwekul dus even niet, maar we gaan wel door...
de km stand is inmiddels over de 4 ton...

verhaaltje is wel wat omslachtiger geworden als in het begin maar dan staat er tenminste weer wat te lezen o dit steeds dooier wordend forum...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 175083Bericht Bertje »

Wat een avontuur, Paul!
Begrijp ik nou goed dat je zegt dat dit dezelfde wagen is als Battleship Renaultica?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
lordje
Berichten: 668
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: Nieuw project, F6

Bericht: # 175090Bericht lordje »

Hallo Paul daarom heb ik het gas eruit gehaald. Ik betaal nu 10 euro per maand, het hele jaar rijden. Er zitten maar twee stoelen in. Dit is goedkoper dan de oldtimer-regeling waarbij ik dan 3 maanden niet mag rijden. Leuker kunnen ze het niet maken. :x :oops:
Plaats reactie