Chassis R4

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
ThesCo
Berichten: 7
Lid geworden op: do jun 18, 2015 5:29 pm

Chassis R4

Bericht: # 158877Bericht ThesCo »

Hallo,

Ben in bezit van een R4 model R 1120 uit 1962. Ik ben van plan om het chassis te gaan vervangen om een behoorlijke portie laswerk te voorkomen. Kan iemand mij vertellen tot welk bouwjaar ik een chassis kan kopen welke op mijn carrosserie past? Ik heb begrepen dat de maatvoering van het chassis bij latere modellen is gewijzigd en niet passend is op mijn model uit 1962.
Wie kan mij helpen?

Gr. Chris Thesingh
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Chassis R4

Bericht: # 158878Bericht R4F6GTX Automaat »

is je oude chassis dan zó slecht dat het niet meer te repareren is?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5166
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Chassis R4

Bericht: # 158884Bericht Bertje »

Ik weet zo geen grote wijzigingen behalve de voorbalk. Deze loopt rechtdoor bij de 3-bak en heeft voor de 4-bak een Napoleonshoed-vorm gekregen. Eventueel moet je de voorbalk dus overzetten.

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
jandoe1000
Berichten: 1678
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Chassis R4

Bericht: # 159043Bericht jandoe1000 »

Een 1962 koetsje past gewoon op een nieuw chassis (bijvoorbeeld die van Melun). Inderdaad moet de voorbalk aangepast worden als je de drie-bak wil handhaven (wat je natuurlijk moet doen) maar ik geloof dat je bij Melun het chassis zelfs met de rechte voorbalk kunt bestellen. Prijs ongeveer EUR 1700.
Naar ik heb begrepen is de spoorbreedte achter van het nieuwe chassis wat groter dan die van het originele vroege chassis, maar daar is een mouw aan te passen met (onderdelen van) een modernere achter-trein. Johan Melis van Le Classics in Tynaarlo kan daarmee helpen.
Plaats reactie