R4 'Louise' - opknapper
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: R4 'Louise' - opknapper
Ziet er heel gaaf en strak uit. Wat zit daar voor spannend hefboomsysteem op het spruitstuk? (het beige).
Maak je een filmpje van de eerste startpoging?
Maak je een filmpje van de eerste startpoging?
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
([o=◊=o])
Re: R4 'Louise' - opknapper
Da's het hefboommechaniekje voor de gasklep, Jelle.
Scheelt idd een boe werk als je je huidige koest niet hoeft te repareren, Jurjen! Dat was een flinke uitdaging geworden...!
Scheelt idd een boe werk als je je huidige koest niet hoeft te repareren, Jurjen! Dat was een flinke uitdaging geworden...!
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: R4 'Louise' - opknapper
Inderdaad, ik ben er ook heel blij mee!
Re: R4 'Louise' - opknapper
Tadaaaaa!
Een nieuwe koets. Hier en daar een klein beetje laswerk, maar dat heeft absoluut geen naam ten opzichte van de beige koets..
Een nieuwe koets. Hier en daar een klein beetje laswerk, maar dat heeft absoluut geen naam ten opzichte van de beige koets..
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: R4 'Louise' - opknapper
Ziet er erg netjes uit.
Leuke kleur ook.
Leuke kleur ook.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: R4 'Louise' - opknapper
Voordat ik de motor op het chassis wilde takelen, kwam ik erachter dat ik de druklagerhevel was vergeten, zucht Dus alles weer uit elkaar en opnieuw geplaatst.
Re: R4 'Louise' - opknapper
Wat ga je met je nieuwe koets doen? Ga je hem zelf spuiten of laat je het doen? En welke kleur?
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
([o=◊=o])
Re: R4 'Louise' - opknapper
Het blokje ziet er al goed uit, chapeau! Ik blijf het met aandacht volgen, in januari begin ik aan de mijne.
Groet,
Joop
Groet,
Joop
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: do apr 21, 2016 4:53 pm
Re: R4 'Louise' - opknapper
Mooi om te zien/volgen.
Re: R4 'Louise' - opknapper
Vandaag was het 'chop'-dag, de oude koets is nu in stukje en kan ik als donor gebruiken. Helaas is wel de voorruit gesneuveld, niet gelukt om hem er uit te krijgen, zucht.. Anyway, hier weer wat foto's:
Whoops
Brandstoftank ook weer netjes gemaakt
Wordt steeds krapper in de werkplaats..
MG van mijn maat met wie ik de werkplaats heb. We zitten altijd te dollen wie nu als eerste klaar is
Nog even een vraag, waar moet dit uiteinde op bevestigd worden? Kan het zo snel niet terugvinden op mijn oude foto's? Gaat het naar het koelingreservoir?
Whoops
Brandstoftank ook weer netjes gemaakt
Wordt steeds krapper in de werkplaats..
MG van mijn maat met wie ik de werkplaats heb. We zitten altijd te dollen wie nu als eerste klaar is
Nog even een vraag, waar moet dit uiteinde op bevestigd worden? Kan het zo snel niet terugvinden op mijn oude foto's? Gaat het naar het koelingreservoir?
Re: R4 'Louise' - opknapper
Doet toch altijd een beetje pijn, als je zo'n kapot gezaagde koets ziet. Aan de andere kant, je kunt niet alles redden natuurlijk...
Heb je ook een foto bij de vraag die je stelt? Of kijk ik verkeerd?
Heb je ook een foto bij de vraag die je stelt? Of kijk ik verkeerd?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: R4 'Louise' - opknapper
Vergeten foto bij te plaatsen, het ging om onderstaande slangen - intussen opgelost!
Re: R4 'Louise' - opknapper
Weer een beetje verder! Ik merk dat ik nu een beetje op een 'dood punt' zit. Het zijn nu met name de kleine klusjes aan het chassis die stiekem nog best wat tijd vragen. Ik heb vandaag nieuwe aandrijfassen en dynamo geplaatst. De aandrijfassen komen overeen met het originele OEM nummer, maar qua behuizing van koppelstukken is deze toch echt anders. De marge van de aandrijfashoes met de onderste draagarm is slecht een paar milimeter. Als er meer gewicht op de chassis komt neemt de marge wel toe, maar voor nu is het kielekiele. Nja, ik hou het in de gaten.
Trouwens nog de beste wensen voor 2017!
Trouwens nog de beste wensen voor 2017!
Re: R4 'Louise' - opknapper
Gaat gewoon goed hoor, qua uitveren. De schokdemper begrenst de maximale veerweg naar boven toe. Waarom heb je de aandrijfassen trouwens vernieuwd, rubbers stuk? Ze zien er op de foto droog uit.
Wat betreft dood punt: herkenbaar, bij mij werkt het om dan de aandacht te verleggen. Hoe ver ben je met je koetswerk? Als de dorpels eenmaal in orde zijn kun je deze in principe al plaatsen, dan begint het al weer op een auto te lijken.
Wat betreft dood punt: herkenbaar, bij mij werkt het om dan de aandacht te verleggen. Hoe ver ben je met je koetswerk? Als de dorpels eenmaal in orde zijn kun je deze in principe al plaatsen, dan begint het al weer op een auto te lijken.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: R4 'Louise' - opknapper
Ik heb de aandrijfassen met extreme korting kunnen kopen. In plaats van de oude opknappen ben ik voor de makkelijke weg gegaan. Ziet er ook weer strakker uit.. De oude hou ik als reserve.
Ik ben intussen weer flink bezig aan de Renault, de drempel is overwonnen! Vandaag ben ik het halve bedrijventerrein afgefietst voor onderdelen zoals v-bak olie, montageclips voor remleiding en brandstofleiding, extra stuk remleidingen en verschillende slangen voor de carburateur.
In eerste instantie was het zoeken naar de juiste v-bak olie, de verkoper van AVA wist hem direct te vinden
Beschermrubbertje voor de brandstofslang. Niet dat er veel beweging in de slang zit, maar wie het kleine niet eert?
Helaas niet de originele clips, maar dit werkt ook:
Volgende keer de remleiding naar voren trekken.
Mezelf ook een klein cadeautje gedaan: koelsysteem vacuüm kit. Tip, hou Vidaxl.nl veilingen is in de gaten. Komen leuke dingen voorbij voor weinig geld. Deze was voor 24 euro van mij en scheelt een hoop gedoe met ontluchten, airlocks en dat soort ongein
Met de koets wacht ik nog even totdat het chassis klaar is en de motor loopt. Al begin ik nu al wel een beetje zenuwachtig te worden. De fragiele papieren seals van de cilinderbussen.... ik vind het maar spannend..
Ik ben intussen weer flink bezig aan de Renault, de drempel is overwonnen! Vandaag ben ik het halve bedrijventerrein afgefietst voor onderdelen zoals v-bak olie, montageclips voor remleiding en brandstofleiding, extra stuk remleidingen en verschillende slangen voor de carburateur.
In eerste instantie was het zoeken naar de juiste v-bak olie, de verkoper van AVA wist hem direct te vinden
Beschermrubbertje voor de brandstofslang. Niet dat er veel beweging in de slang zit, maar wie het kleine niet eert?
Helaas niet de originele clips, maar dit werkt ook:
Volgende keer de remleiding naar voren trekken.
Mezelf ook een klein cadeautje gedaan: koelsysteem vacuüm kit. Tip, hou Vidaxl.nl veilingen is in de gaten. Komen leuke dingen voorbij voor weinig geld. Deze was voor 24 euro van mij en scheelt een hoop gedoe met ontluchten, airlocks en dat soort ongein
Met de koets wacht ik nog even totdat het chassis klaar is en de motor loopt. Al begin ik nu al wel een beetje zenuwachtig te worden. De fragiele papieren seals van de cilinderbussen.... ik vind het maar spannend..