Als je de kopbouten terug had gezet met grote ringen eronder, dan had je daarmee de bussen in het blok kunnen drukken, en naar hartelust je krukas kunnen draaien zonder risico dat de voetpakkingen zouden breken Als je mazzel hebt gehad zijn ze heel gebleven, maar die kans is eigenlijk vrij klein...jurjenz schreef:
maar ik moest controleren hoe het vliegwiel zou ronddraaien. Gevoel won van het verstand op dat moment. Gelukkig zitten de cilinderbussen behoorlijk vast, dus daar heb ik mazzel mee. Maar ik zal niet ontkennen dat het niet via het boekje is gegaan..
Honen en toestanden zou ik niet aan beginnen, denk dat je dan je doel voorbij schiet.
Als je de voetpakkingen wil vernieuwen, dan is een handige aanpak: carterpan eraf, drijfstanglagers los halen en bussen met zuiger, drijfstang en al bovenlangs eruit halen. De bussen wel op dezelfde volgorde houden, en ook de drijfstanglagers niet door elkaar gooien! Pas gedaan in de auto bij een wagen die nogal wat mayo onder het kleppendeksel had, dag mee zoet geweest, maar wagen rijdt weer super en verbruikt geen druppel koelvloeistof meer.