Vandaag ben ik begonnen aan mijn eerste restauratie en het is een R4 geworden.
Het project is nu in de fase van uit elkaar nemen, beoordelen en inventariseren.
Ik zal een aantal foto's posten wie weet is het nog nuttig voor iemand en anders is het een geheugen steuntje voor mezelf.
Veel tips zijn er nu nog niet te geven behalve idd veel foto's maken, dit bespaart twijfel en uitzoekwerk. Ik beschouw mijn camera (smartphone)in die zin als essentieel gereedschap
Houw de pasplaatjes van het stuurhuis aan de zelfde kant deze kunnen verschillen, De frontplaat op de accuhouder is niet origineel.
De binnenschermen zien er nog goed uit Laat die zitten, bespaard je een hoop werk.
Is het chassis nog goed? Hoe is het met de c-stijlen ( de derde deurstijl) onderaan naar de wielkasten toe. Wanneer er geen roest is kun je overwegen om geen body-oef te doen
car syteem style JP4 FROG 1989 Clan R4 GTL. 1989 . R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984 Renault Dauphine 1958 Estafette 1974 campforts@live.be https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Dankje voor de tip van de pas plaatjes. Ik zal ze nog eens op elkaar leggen om de verschillen te bekijken.
Het chassis is in redelijke staat echter is er al eens aan gelast:
(1) Aan de bestuurders kant heeft iemand er een plaat tegen aan gelast. Dubbel plaatwerk is vragen om problemen en aan de zijkant ziet dit stuk er een beetje krokant uit. Ik ben benieuwd wat ik aantref als de plaat er af is.
(2) Er zijn ook nog twee plaatjes tegen het chassis gelast waar de achterbalken beginnen.
(3) De c-stijlen heb ik niet bekeken, zal vanavond een foto maken.
(4) Scharnierpunt achterwielen moet ik nog verder inspecteren.
Een goed accubakje is altijd handig ik stuur je een PB.
Ik zal de foto’s volgende keer wat kleiner maken, nu valt de helft weg op deze pagina.
Als ik de foto in een aparte tab open gaat het wel goed.
Laatst gewijzigd door TUX op zo jun 28, 2015 12:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
TUX schreef:
Ik zal de foto’s volgende keer wat kleiner maken, nu valt de helft weg op deze pagina.
Als ik de foto in een apparte tab open gaat het wel goed.
maakt niet veel uit, dat is een probleem van dit forum...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Ik heb nog wat problemen met de fuseekogel van de onderste draagarm los te krijgen. (tips welkom)
Ook nog foto's van het chassis, body off lijkt me noodzakelijk.
En nog een paar vastgeroeste boutjes die de pret niet kunnen verderven.
Laatst gewijzigd door TUX op zo jun 28, 2015 12:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
lijkt wel of ze de motorkap met een heftruck geopend hebben
Laat de motor even lopen voor je hen uit elkaar haalt en kijk of hij 4 versnellingen vooruit en een achteruit heeft. Ik heb dat een keer vergeten en toen bleek dat de bak na montage er maar drie vooruit had
Daarna pas demonteren.
Startmoter sowiso even loshalen en nakijken, vervang ook even alle keerringen van krukas, nokkenas en bak/aandrijfassen.
Die rotte plekken bij de dorpel van de achterdeur zijn goed te repareren met de koets op het chassis. Het is wel handig als je dan een stuk dorpel hebt. Ik heb een klopmal voor die versterkingsdriehoekjes.
Als het aan de dorpel al zo rot is belooft het geen wat er onder zit niet veel goeds. alles is perfect te herstellen zonder body-of. Mij lijkt het handiger en overzichtelijk om toch een body-of te doen zo komen ook de verborgen plekken aan het licht.
car syteem style JP4 FROG 1989 Clan R4 GTL. 1989 . R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984 Renault Dauphine 1958 Estafette 1974 campforts@live.be https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
roberto schreef:Twee mokers tegen elkaar slaan met de fuseekogel ertussen en hij is los.
Hoe gaat dat precies in zijn werk, Roberto? Want Tux heeft mijn fuseepersje te leen, maar daarmee lukt t dus niet, we gaan er dit weekend eens samen aan zitten.
zijdelings, tegen het huis waar de fusee in zit, wiel wat draaien, er zit daar een dikkere plek, bijna vierkant... beetje druk erop zetten, bezemsteel of zoiets, een flinke mep en het schiet zó los... je kunt er evt vantevoren wat kruipolie in spuiten, de nieuwe kogel wat insmeren met kopervet of grafietvet of zo, dan gaat ie de volgende keer iets beter los...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"