Pagina 3 van 3

Re: restauratie R4

Geplaatst: ma mei 04, 2015 5:04 pm
door Bertje
Feitelijk heb ik t ook over oppervlakteroest, als de roest ernstiger is moet het betreffende stuk er gewoon uit en nieuw gelast worden. Maar ben nu wel nieuwsgierig wat jij gebruikt als alternatief voor de staalborstel, Paul? Zandstraalapparaat met zo'n stofzuigerbek?

Re: restauratie R4

Geplaatst: ma mei 04, 2015 8:02 pm
door R4F6GTX Automaat
een zandstraalapparaat zou kunnen... of een slijptol als het wat rigoureuzer is...

Re: restauratie R4

Geplaatst: do mei 28, 2015 9:20 am
door Eelco
Slijptol met een lamellen schijf is ook perfect. en als de resterende putjes te diep zitten, dan met een dremel met een doorslijpschijfje heel voorzichtig weghalen. (ik kan niet lassen en heb geen las apparaat, dus dit is mijn alternatief als iets niet geheel doorgerot is)

Re: restauratie R4

Geplaatst: do mei 28, 2015 10:29 pm
door Bertje
Gebruik ik ook vaak, maar je moet dan erg oppassen dat je niet te veel materiaal weghaalt, 2s te lang en je bent er doorheen.

Re: restauratie R4

Geplaatst: di jul 12, 2016 11:10 am
door JensW
Dag Allen, na een tijdje stil liggen zijn we er terug aan begonnen.
Het Chassie is bijna klaar, de buikplaat werd al eens geprobeerd en het zag er redelijk goed uit.
Laat de reacties of verdere tips maar komen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij volgende fotos zal ik nieuwe stukjes moeten bestellen waarschijnlijk :D :D :D
Ik heb gelezen dat het gemakkelijk los te krijgen is door het doorbranden van de rubber en het laatste dan doorslijpen, Klopt dit?
Hebben jullie Tips om de plaatsen te bepalen hoe de nieuwe zullen moeten zitten voor ik de oude eraf haal?

Afbeelding

Afbeelding

Alvast Bedankt iedereen, hopelijk kunnen we de werken nu doortrekken tot de R4 terug kan bollen :D

Re: restauratie R4

Geplaatst: di jul 12, 2016 6:12 pm
door jurjenz
Voor wat betreft montage van de silent blocks aan de achterzijde. Kwam dit tegen op internet met handige tips (site meeste wel bekend waarschijnlijk..):
http://www.la4ldesylvie.fr/index.php?op ... &Itemid=69
Afbeelding

Met name het uitlijnen met de hartlijn van de draagarm erg verhelderend!
Afbeelding

Wat je ook kan doen is de as op een vlakke ondergrond leggen, en de afstand meten tussen grond en silent block. Heb je iig een richting in welke hoek het teruggeplaatst moet worden.

Wat betreft het verwijderen:
rubber wegbranden, dan kun je de behuizing eraf nemen. Wat overblijft is een metalen bus, deze kun je heel voorzichtig inslijpen, en het laatste deel met een beitel 'openbreken', dan komt deze eraf.
Afbeelding

Ik hoop dat de as nog goed is!

Re: restauratie R4

Geplaatst: di jul 12, 2016 6:14 pm
door jurjenz
Remdrukverdeler is goed verroest, mooi opknapkarweitje! Zitten de remleidingnippels erg vast?

Re: restauratie R4

Geplaatst: di jul 12, 2016 8:17 pm
door JensW
jurjenz schreef:Remdrukverdeler is goed verroest, mooi opknapkarweitje! Zitten de remleidingnippels erg vast?
Bedankt voor de info.
Ja die zitten behoorlijk vast, voorlopig nog niet losgekregen maar ik zal het nog eens proberen :D

Re: restauratie R4

Geplaatst: di jul 12, 2016 9:51 pm
door jurjenz
Nachtje laten weken in de kruipolie?

Re: restauratie R4

Geplaatst: do jul 14, 2016 9:19 am
door Bertje
Leuk Tomorrowland-foto tussendoor trouwens ;-)

Als je de nippels eenmaal los hebt van de remdrukverdeler is het ook zaak het plunjertje aan de binnenkant los te krijgen en te smeren. Hiertoe moet de bout de in de bodem eruit, ik meen dat dit dop 32 is.