Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 156978Bericht R4F6GTX Automaat »

Wit is grondverf..... oftewel, grondverf is wit... :roll:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 156979Bericht marcGTL.BE »

R4F6GTX Automaat schreef:Wit is grondverf..... oftewel, grondverf is wit... :roll:
Afbeelding
348 is één van de kleuren van Renault en dus geen grondverf
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 156981Bericht R4F6GTX Automaat »

er staat anders PRIME op... maar ik vind wit geen kleur, het moet er juist uitspringen, iets aparts of een fel kleurtje bijvoorbeeld, zo'n leuk autootje... er zijn al zo veel witte (modernere) voertuigen. z'n oude rode was dan beter,= origineel F4 kleurtje, of knalgeel, maar wit? nee... misschien stam ik nog uit de tijd dat ze een wagen speciaal wit maakten om dan de oneffenheden te verdoezelen, speciaal na een restauratie, of in sommige gevallen 'roestoratie'....
waardevermindering... :-?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 156982Bericht marcGTL.BE »

R4F6GTX Automaat schreef:waardevermindering... :-?
348 is een originele Renault kleur en werd ook op de F4 toegepast(dus een originele F4 kleur), daar is dus niks mis mee. Mijn F4 moet niet opgeleukt worden met een lolly kleurtje, hij is zo ook leuk.
Ik begrijp best dat smaken kunnen verschillen en heb dus ook respect voor de keuze van andere mensen.
De waarde van een zelf gerestaureerde wagen is onschatbaar. Ieder doet zijn eigen ding en dat is juist het leuke,zeker dat je dat kan delen met andere.

..........Er moet onderscheid zijn om iets te appreciëren :D

Marc
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 156983Bericht R4F6GTX Automaat »

Goed zo. (roos)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 156986Bericht dirkoosterhoff »

Er zijn ook lieden die heel veel moeite doen om hun R4 er zo verroest mogelijk uit te laten zien :-?
Dan liever een witte :wink:
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 156987Bericht marcGTL.BE »

radiator met Twingo ventilator geplaatst

Afbeelding

Het past. Had ik de ventilator iets meer naar beneden geplaatst zou het ruimer zijn geweest.

Afbeelding

Een GTL radiator zou te veel aanpassingen vergen,de steun voor de versnellingspook,de accu houder,de extra koelslangen en ook nog de bediening van de ontkoppeling

Afbeelding

Als je een motorkap met de twee schuine steunen hebt mag je een GTL radiator helemaal vergeten
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 156995Bericht Bertje »

Leuk dat t past! En weer een extra Twingo onderdeel geplaats ;-)
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 157002Bericht dirkoosterhoff »

Maar waarom allemaal?
Een R4 motor functioneert toch prima zoals hij is gemaakt in de fabriek?
Al meer dan 50 jaar. :lol:
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 157003Bericht marcGTL.BE »

dirkoosterhoff schreef:Maar waarom allemaal?. :lol:
Dat is waar,maar ik had de originele koelvinnen niet maar wel een ventilator van een Twingo.
En zo had ik weer een leuk sleutel momentje bij.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 157008Bericht Bertje »

dirkoosterhoff schreef:Maar waarom allemaal?
Omdat ook Renault zelf ooit besloten heeft de vaste ventilator te vervangen door een elektrische. De vaste ventilator maakt namelijk de meeste toeren als dat t minste nodig is (op de snelweg), dit is niet zo zinnig/efficiënt...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 157218Bericht marcGTL.BE »

Twingo zetels geplaatstAfbeeldingAfbeelding
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 157219Bericht marcGTL.BE »

ruitenwisser op achterdeurAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
langs de linkse zijde heb ik wel teveel materiaal weggehaaldAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 157226Bericht Bertje »

Puik werk! Zit de ruitenwissermotor nu inderdaad vast op een plaat, die vervolgens weer vast zit aan de achterdeur?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 157233Bericht marcGTL.BE »

Bertje schreef:Puik werk! Zit de ruitenwissermotor nu inderdaad vast op een plaat, die vervolgens weer vast zit aan de achterdeur?
Correct, moet nog wel opzoek naar een kleiner wisser-blad. Ik denk aan die van een 2CV maar voorlopig kan ik verder door langs beide kanten een beetje af te halen. In de toekomst komt er nog een bekleding op de deur om het een beetje te isoleren en verfraaien, zo zit het dan volledig uit het zicht.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie