Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Even profiteren van het mooie weer, alles spuitklaar aan het maken.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
De autolak is er......
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Lak én toebehoren! Zie ik daar een nieuwe lakspuit? Als je nog geen ervaring hebt met spuiten is dit misschien een handig topic om eens door te nemen: viewtopic.php?f=18&t=6134" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
@Bertje , een kennis die vroeger ervaring heeft opgedaan met een spuitpistool in een carrosserieafdeling wouw me graag komen helpen. Ik weet wel ongeveer hoe ik het moet doen, maar van het zien doen leer je ook.
Klaar om te spuiten
Klaar om te spuiten
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Alles langs de buitenkant in de grondverf gezet en de binnenkant in de lak.
Voor de eindafwerking gaan we naar een spuitcabine. Het lukte niet goed,was het de locatie(stof en afzuiging), de compressor(drukverschillen?),het weer(temperatuur)het pistool(?). Voor enkele negatieve factoren uit te sluiten trekken we dus naar een spuitcabine. Moet dan wel voor transport zorgen en toestemming aan de baas vragen
Voor de eindafwerking gaan we naar een spuitcabine. Het lukte niet goed,was het de locatie(stof en afzuiging), de compressor(drukverschillen?),het weer(temperatuur)het pistool(?). Voor enkele negatieve factoren uit te sluiten trekken we dus naar een spuitcabine. Moet dan wel voor transport zorgen en toestemming aan de baas vragen
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Ben er zelf ook niet achter wanneer spuitwerk nu wel en niet goed gaat. Een tijd terug namelijk uit nood in de winter gespoten in een onverwarmde loods, dus veel te koud en toch een goed resultaat. Terwijl ik de deurtjes dus onlangs gespoten heb en binnenkant is strak maar buitenkant kan beter. Dit moet ik dan later maar weer bijwerken, project ligt nu even stil ivm een verhuizing, deze wordt o.a. bemoeilijkt door alle R4 onderdelen die ook moeten verkassen...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
enkele stuken in grijze hamerslag gespoten
2 bandjes van de Twingo op de velgen gezet
Elektrische ventilator op radiator geplaatst. Of het lukt met het schakelmechanisme weet ik pas als motor een radiator op zijn plaats staan. radiator kan nog altijd enkele centimeters achteruit geplaatst worden
2 bandjes van de Twingo op de velgen gezet
Elektrische ventilator op radiator geplaatst. Of het lukt met het schakelmechanisme weet ik pas als motor een radiator op zijn plaats staan. radiator kan nog altijd enkele centimeters achteruit geplaatst worden
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Doordat de druk aan het pistool varieerde kon er niet egaal gespoten worden. ben het te weten gekomen door een drukmeter aan het pistool te hangen. De eerste oplossing was om de drukregelaar zelf aan het pistool te koppelen zodat op de toevoer een hogere druk mag komen en deze pas gereduceerd word aan het pistool zelf.Bertje schreef:Ben er zelf ook niet achter wanneer spuitwerk nu wel en niet goed gaat.
Dit lukte aardig totdat er grotere oppervlakte moesten gespoten worden. Bleek dat mijn compressor het debiet niet aankon Binnen enkele dagen doen we verder met een extra/andere compressor.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Zou te zien gaat het schakelen niet lukken.
Maar waarom zet je in hemelsnaam de radiator teug op de oude plek?
Zet er een gtl radiator in je bent in een maal klaar.
ook kun je daar gewoon een thermo contact inzetten.
Maar waarom zet je in hemelsnaam de radiator teug op de oude plek?
Zet er een gtl radiator in je bent in een maal klaar.
ook kun je daar gewoon een thermo contact inzetten.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Zit je dan niet weer met radiatorslangen die niet juist uitkomen met de waterpomp? Bovendien dient bij zo'n 850 motor de radiateur ook als geleiding van de schakelstang...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Ik heb alles wel in huis om het zoals bij een GTL uit te voeren; behalve de batterijhouder. en zoals Bertje zegt de aansluitingen zitten niet juist Maar ik vond het een leuke uitdaging om het enkel met de 850 onderdelen te doen.
De radiator kan nog 3 cm. achteruit geplaatst/gekanteld worden omdat de vaste schoepen er niet zijn.
Lukt het niet dan zal het de GTL wijze worden
De radiator kan nog 3 cm. achteruit geplaatst/gekanteld worden omdat de vaste schoepen er niet zijn.
Lukt het niet dan zal het de GTL wijze worden
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Slangen zijn tegenwoordig geen probleem meer, er is genoeg flexibele koelslang te koop.
Ik weet niet welke type temp zender je genomen hebt maar hij staat wel in een stukje dode leiding te meten als ik het zo kan zien.
Hoeft geen probleem te zijn maar in het stromende koelmedium gaat het wel beter met meten.
Ik weet niet welke type temp zender je genomen hebt maar hij staat wel in een stukje dode leiding te meten als ik het zo kan zien.
Hoeft geen probleem te zijn maar in het stromende koelmedium gaat het wel beter met meten.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Het is eigenlijk gewoon een thermocontact, eens op temperatuur geeft die een klik (bimetaal) en maakt ie contact(zoals een kamerthermostaat). Staat inderdaad in de retourleiding van de radiator. Eens de thermostaatklep van het koelwater opent is er circulatie, eens het water niet voldoende kan gekoeld worden(zonder ventilator)in de radiator zal ie contact maken om de ventilator te laten draaien.Le Car schreef:Slangen zijn tegenwoordig geen probleem meer, er is genoeg flexibele koelslang te koop.
Ik weet niet welke type temp zender je genomen hebt maar hij staat wel in een stukje dode leiding te meten als ik het zo kan zien.
Hoeft geen probleem te zijn maar in het stromende koelmedium gaat het wel beter met meten.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Plaats hem maar gewoon aan de zuigzijde van de waterpomp werkt veel beter.
Staat hij namelijk altijd in de vloeistof en stroming.
Met dood stukje bedoel ik de koperen aanbouw op de slang waar het thermocontact opgebouwd is.
Er zit zo te zien een bus van een cm of 3 tot aan de slang en dit kan teveel zijn voor een goede meting.
Staat hij namelijk altijd in de vloeistof en stroming.
Met dood stukje bedoel ik de koperen aanbouw op de slang waar het thermocontact opgebouwd is.
Er zit zo te zien een bus van een cm of 3 tot aan de slang en dit kan teveel zijn voor een goede meting.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Hij is mooi van ver maar ver van mooi.
Het spuitwerk is dus niet goed gelukt maar de verf en het budget is op. We doen nu gewoon verder, later kan er eventueel verder aan gewerkt worden
Ramen,rubbers, sloten en spiegels zijn geplaatst
De motor heeft ook zijn plaatsjes gevonden
Het deel van het schutbord waar de identiteitsplaatjes bevestigt zijn heb ik in de originele kleur gelaten, gewoon als een stukje geschiedenis.
Het spuitwerk is dus niet goed gelukt maar de verf en het budget is op. We doen nu gewoon verder, later kan er eventueel verder aan gewerkt worden
Ramen,rubbers, sloten en spiegels zijn geplaatst
De motor heeft ook zijn plaatsjes gevonden
Het deel van het schutbord waar de identiteitsplaatjes bevestigt zijn heb ik in de originele kleur gelaten, gewoon als een stukje geschiedenis.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;