Juist daarom heb ik de maten van de donor Twingo aangehouden, mij stoorde het.Willem de Zwijger schreef:Dat gaat wel iets ten kosten van het zit comfort, je zit iets meer naar voren gekanteld, maar ik vind dat niet echt hinderlijk.
Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Ieder zijn hobby naturlijk
Dat achterbankje heb je prachtig gedaan, ik heb er destijds de slijptol ingezet maar dat werd een afgang, dus petje af voor deze zeer geslaagde poging !
Dat achterbankje heb je prachtig gedaan, ik heb er destijds de slijptol ingezet maar dat werd een afgang, dus petje af voor deze zeer geslaagde poging !
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Rem project heb ik uitgesteld, eerst zo in verkeer brengen.Volgens de Belgische wetgeving mag er niets aan de remmen veranderd worden.marcGTL.BE schreef:
In principe kan het, ik denk zelf dat de achterste rem platen van een Twingo weinig verschillen van een R4 behalve dan dat de groter remcilinder er in past
Dit wordt zeker later een apart topic
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Als je de wagen als oldtimer wilt laten keuren zal het allemaal niet zoveel uit maken. Als je hem wilt laten keuren voor dagelijks gebruik kunnen je andere zetels en zeker bevestigingspunten van de gordels al voor problemen zorgen. Het ligt er dan net aan hoe goed de keurder nog een R4 kent.
groeten, Bart
groeten, Bart
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
De wagen wordt als oldtimer ingeschreven. De bevestigingspunten van bank en gordels heb ik al gemaakt omdat dit moest gebeuren voor ik hem spuit. Voor de keuring hoef ik de gordels nog niet te plaatsen ,voor zijn bouwjaar waren de gordels achteraan nog niet verplicht.
Doe ik voor de keuring te veel wijzigingen zal er misschien wel eentje bij zijn waar ze niet blij over zijn. Zeker omdat wijzigingen aan remmen verboden zijn, er staan nu al van voor schijven op in plaats van trommels.
Doe ik voor de keuring te veel wijzigingen zal er misschien wel eentje bij zijn waar ze niet blij over zijn. Zeker omdat wijzigingen aan remmen verboden zijn, er staan nu al van voor schijven op in plaats van trommels.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Begonnen met de opbouw
Eerst de remleidingen plaatsen, daar gebruik ik ook schroot voor. De remleidingen van de Twingo heb ik gerecht, deze gebruik ik voor de lange stukken. De nippels haal ik van de oudenleidingen nadien schilder ik de remleidingen.
Eerst de remleidingen plaatsen, daar gebruik ik ook schroot voor. De remleidingen van de Twingo heb ik gerecht, deze gebruik ik voor de lange stukken. De nippels haal ik van de oudenleidingen nadien schilder ik de remleidingen.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Alles afgekit waar nieuwe stukken zijn ingelast
Gaspedaal terug geplaatst.
Brandstofleiding geplaarst
Gaspedaal terug geplaatst.
Brandstofleiding geplaarst
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Marc,
Ik merk dat je de carrosserie al terug op bouwt. Ik had verwacht dat je ze eerst zou spuiten. Ga je na de opbouw spuiten?
groeten, Bart
Ik merk dat je de carrosserie al terug op bouwt. Ik had verwacht dat je ze eerst zou spuiten. Ga je na de opbouw spuiten?
groeten, Bart
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Goed bezig, Marc, gaat vlot! Hoe waren de Twingo-leidingen eraan toe? Nergens roestputjes?
@Bart; bedoel je niet chassis?
@Bart; bedoel je niet chassis?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Nee, toch niet. Chassis was al bewerkt met RUST-OLEUM COMBIPRIMER lees ik al even terug.Bertje schreef:@Bart; bedoel je niet chassis?
Carrosserie, de koets dus in het nederlands, lijkt me nog niet voorzien van een nieuwe verflaag en ik zie het gaspedaal al terug ingebouwd.
Bart
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Het is een beetje raar ja, Ik ga de koets spuiten nadat ze op het chassis is gemonteerd. Dit heeft enkel te maken omdat het gemakkelijker verplaatsbaar is als er wielen onder zitten. Ik ga de wagen spuiten achter in de caravanberging, om daar te geraken moet ik een heel eind over het gazon. zo kan ik dan ook ineens de motorkap en de voorvleugels uitlijnen voordat ze gespoten worden.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Ik heb enkel de mooie delen gebruikt, de rest is schroot. Bij het plooien en rechten loste de Twingo verf daarom heb ik deze achteraf nog geschilderdBertje schreef:Goed bezig, Marc, gaat vlot! Hoe waren de Twingo-leidingen eraan toe? Nergens roestputjes
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
OK duidelijk. Mooie vorm van hergebruik.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Bodem met steenslag bescherming ingespoten
Teroson Terotex Record2000HS
Chassis en koets samengevoegd
Bitumen mastiek gebruik, blijft elastisch en vormt een vel. (2 tube's )
Teroson Terotex Record2000HS
Chassis en koets samengevoegd
Bitumen mastiek gebruik, blijft elastisch en vormt een vel. (2 tube's )
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Begint er op te lijken
Nog wat herbruik, begon het lassen te missen
Nog wat herbruik, begon het lassen te missen
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;