Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 152382Bericht R4F6GTX Automaat »

Doe je goed!

Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 152404Bericht marcGTL.BE »

Laswerken achterkant ok
Afbeelding
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 152416Bericht Bertje »

Ziet er goed uit! Waar werk je het eigenlijk mee af?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 152421Bericht marcGTL.BE »

Bertje schreef:Ziet er goed uit! Waar werk je het eigenlijk mee af?
binnenkort als de laswerken gedaan zijn alles bewerken met metaalplamuur en gladschuren
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 152424Bericht Bertje »

En later ga je de hele wagen (laten) spuiten? In een andere kleur, als ik het goed begrepen heb?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 152425Bericht marcGTL.BE »

Bertje schreef:En later ga je de hele wagen (laten) spuiten? In een andere kleur, als ik het goed begrepen heb?
348 Zelfde als mijn GTL,heb ik maar één potje nodig om achteraf mijn R4 vloot bij te werken :lol: Ik heb een goede vriend (beer) die graag spuit en kan ergens een spuitcabine gebruiken.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 152426Bericht Bertje »

OK, dus dat goedje dat je eroverheen hebt gekwast is kennelijk geschikt om met 2K over te spuiten?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 152428Bericht marcGTL.BE »

Dat is mij verteld, heb ik ook gelezen (dacht ik) Als ik even tijd heb zoek ik het terug op.Niets is uitgesloten ik ga er van uit dat het kon,daarvoor had ik het gekocht.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 152443Bericht marcGTL.BE »

Voor een prikje zetels gekocht voor in de F4 COMBI, er hangt nog een hele Twingo rond

De multifunctionele standen van de Twingo banken maakte de opvolger van de R4 tot ook een eigenwijs autootje. Deze banken met al zijn mogelijkheden wil ik dus plaatsen in de R4 combi
Bij de voorste banken moet ik de hoogte aanpassen En de achterste bank moet ik het zitvlak 7 cm. smaller maken en nieuwe bevestiging punten voorzien.
Afbeelding
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 152461Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb ook Twingo stoelen in mijn F6 gesleuteld. Aan de handrem-kant moet je de rail verhogen, ik heb dat met hout gedaan. De achterbank heb ik ook geprobeerd maar is me niet gelukt.
Van de voorstoelen heb ik na een paar jaar de rails verlengd met de rails van nog een set stoelen, ongeveer 13 cm extra lengte. Daardoor kun de bestuurdersstoel wat meer naar achteren om niet met de knieën te dicht op het stuur te komen. De passagiersstoel kan met die verlenging ook wat verder naar voren zodat de instap voor de achterinzitters wat vergemakkelijkt (blijft wel een beetje gestuntel).

Ik heb de F6 achterbank ophanging aangepast zodat hij ongeveer 10 cm verder naar achteren kan, voor wat meer beenruimte achterin. Als je wilt kan ik wel foto's mailen.

Succes met sleutelen!
Gebruikersavatar
p304c
Berichten: 285
Lid geworden op: za mar 20, 2004 2:00 am
Locatie: deventer

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 152466Bericht p304c »

origineel zit er over het scharnier een extra verstevigingshoeklijn aan de binnenzijde,waarschijnlijk is dat meteen de reden dat ze daar doorroesten.Ik heb daar weer een versteviging gemaakt en volledig rondom afgelast. Bij jou zie ik dat niet zitten of heb jij het daar op een andere manier versterkt?
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 152467Bericht marcGTL.BE »

p304c schreef:origineel zit er over het scharnier een extra verstevigingshoeklijn aan de binnenzijde,waarschijnlijk is dat meteen de reden dat ze daar doorroesten.Ik heb daar weer een versteviging gemaakt en volledig rondom afgelast. Bij jou zie ik dat niet zitten of heb jij het daar op een andere manier versterkt?
Als voorbeeld van scharnier had ik niets meer, het geen wat er nog was is ooit hersteld geweest door de scharnier vast te lassen in de deuropening. Heb gewoon een lat van 6mm. dikte genomen en daar terug een scharnier van gemaakt wat mij stevig genoeg leek

Afbeelding
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 152469Bericht marcGTL.BE »

Willem de Zwijger schreef: Van de voorstoelen heb ik na een paar jaar de rails verlengd met de rails van nog een set stoelen, ongeveer 13 cm extra lengte. Daardoor kun de bestuurdersstoel wat meer naar achteren om niet met de knieën te dicht op het stuur te komen. De passagiersstoel kan met die verlenging ook wat verder naar voren zodat de instap voor de achterinzitters wat vergemakkelijkt (blijft wel een beetje gestuntel).

Succes met sleutelen!
Die tip om de rails te verlengen is een goede, ik heb nog een ander set liggen(hebben vorig jaar even in mijn gtl gestaan)
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 152470Bericht marcGTL.BE »

Willem de Zwijger schreef: (blijft wel een beetje gestuntel).
Is het ook al niet wat gestuntel met de originele stoelen erin?
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI

Bericht: # 152481Bericht Willem de Zwijger »

Haha inderdaad, maar de originele oplossing voor de F6 klapt wel compacter weg dan de Twingo stoel wil ik maar zeggen.
Plaats reactie