Nieuw project.
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Nieuw project.
Wow, dat scheelt flink!
Denk dat het verwijderen van de dakgoot ook flink zou schelen. En misschien ook wel zo'n keienvanger voor onder de versnellingsbak, als spoiler voor de onderkant, zeg maar.
Denk dat het verwijderen van de dakgoot ook flink zou schelen. En misschien ook wel zo'n keienvanger voor onder de versnellingsbak, als spoiler voor de onderkant, zeg maar.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Nieuw project.
Misschien kun je zelfs stellen dat een reservewiel op de motorkap flink scheelt
Rudolf
Rudolf
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Nieuw project.
Hier dan de nieuwe balken met oude voorste en achterste subframe en de vloer op de achtergrond.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Nieuw project.
Ziet er netjes uit! Heb je ook een voor-foto? Want dit chassis was best slecht, toch?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Nieuw project.
Vandaag na lang zoeken bij het magazijn van de R4club een verdeler met vacuum vervroeger weten te scoren voor mijn Ventoux blokje.
Die lijken haast zeldzaam te zijn dus ik ben best blij met deze vondst.
Ik hoop deze week mijn chassis zover af te hebben dat hij weer opgebouwd kan gaan worden met de wielophanging.
Ook nog een foto van de onttakelde koets met op de achtergrond het chassis zoals het was.
Voorste voetenbak helemaal weggerot achterste in verregaande staat van ontbinding. Balken vooral aan de binnenkant bij de voetenbanken een randje van een centimeter weggevreten door roest. over de volledige lengte moest er een strip ingelast worden. Vandaar de keuze voor nieuwe balken.
Die lijken haast zeldzaam te zijn dus ik ben best blij met deze vondst.
Ik hoop deze week mijn chassis zover af te hebben dat hij weer opgebouwd kan gaan worden met de wielophanging.
Ook nog een foto van de onttakelde koets met op de achtergrond het chassis zoals het was.
Voorste voetenbak helemaal weggerot achterste in verregaande staat van ontbinding. Balken vooral aan de binnenkant bij de voetenbanken een randje van een centimeter weggevreten door roest. over de volledige lengte moest er een strip ingelast worden. Vandaar de keuze voor nieuwe balken.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Nieuw project.
Vandaag als laatste de snor (Napoleonshoed) van het chassis vervangen voor een new old stock snor.
Al het laswerk aan het chassis is nu klaar. Nu de motor en de koets.
Al het laswerk aan het chassis is nu klaar. Nu de motor en de koets.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Nieuw project.
Welke lak heb je gebruikt? Binnenkanten van de balken ook geconserveerd?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Nieuw project.
Tenco Bottomcoat. 3 lagen op de zinkspray en de primer.
Ben nog aan het denken over een laag Natogroen aan de binnenkant en voor op de snor
Binnenkant gaat nog ML in. Of iets dergelijks.
Ben nog aan het denken over een laag Natogroen aan de binnenkant en voor op de snor
Binnenkant gaat nog ML in. Of iets dergelijks.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Nieuw project.
Hoop niet dat Natogroen dat spul is dat tegenwoordig als chroom 6 verf in de media is...? Of heb je door de publiciteit een goedkoop partijtje kunnen kopen
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Nieuw project.
Oh daarom was het zo goedkoop!!!
Heb nog 25 liter staan. Gisteren idd de voorste en achterste voetenbak Natogroen gemaakt.
Ik geef nu zelf licht in het donker. Was het niet iets met verarmd Uranium
Heb nog 25 liter staan. Gisteren idd de voorste en achterste voetenbak Natogroen gemaakt.
Ik geef nu zelf licht in het donker. Was het niet iets met verarmd Uranium
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Nieuw project.
Dat zelf licht geven is wel makkelijk als je nog een volgende laag wilt aanbrengen: dan hoeft het licht niet aan
Rudolf
Rudolf
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Nieuw project.
Vandaag begonnen met motordelen schoon te maken.
En daarna nog even een stoere motor en versnellingsbak beschermplaat gemaakt.
Had nog een stuk 1,5mm plaat liggen waar de zijkanten van de laadruimte ooit mee waren dichtgemaakt. Dat maar even op maat gemaakt tot het eind van de motorruimte.
Nu hoef ik niet bang te zijn dat er een groot object door mijn carter heen gaat. Koeling komt er voldoende langs de zijkanten binnen lijkt me.
En daarna nog even een stoere motor en versnellingsbak beschermplaat gemaakt.
Had nog een stuk 1,5mm plaat liggen waar de zijkanten van de laadruimte ooit mee waren dichtgemaakt. Dat maar even op maat gemaakt tot het eind van de motorruimte.
Nu hoef ik niet bang te zijn dat er een groot object door mijn carter heen gaat. Koeling komt er voldoende langs de zijkanten binnen lijkt me.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Nieuw project.
Niet zeker of het bol genoeg is, al heb je het mooi gemaakt. Vergelijk het eens met de originele, of zoek er anders een van de Belse post... (onder de mijne te bekijken) die zijn groter, zitten met 9 (dacht ik) boutjes vast en het materiaal is veel dikker/steviger. Als je met die van anderhalve mm een paaltje of zoiets raakt denk ik toch dat je wat kapot maakt daaronder...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Nieuw project.
Dank je Paul,
Ik heb dit gemaakt naar model van beschermingsplaten die ook voor de 4L trophy gebruikt worden. Het materiaal is veel dikker dan ik gezien heb ook bij wat er van de originele Sinpar af kwam. Dat was ook zo een verlengde die met 7 boutjes vast zat.
Groet, Robert.
Ik heb dit gemaakt naar model van beschermingsplaten die ook voor de 4L trophy gebruikt worden. Het materiaal is veel dikker dan ik gezien heb ook bij wat er van de originele Sinpar af kwam. Dat was ook zo een verlengde die met 7 boutjes vast zat.
Groet, Robert.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Nieuw project.
Mooi gemaakt, draagt bij aan de rally/off-road look
Koeling waarvoor? Een moderne auto hapt z'n lucht vooral onderaan omdat de radiateur vrij laag ligt, maar bij de R4 staat die juist nog boven de versnellingsbakharbourseal schreef: Koeling komt er voldoende langs de zijkanten binnen lijkt me.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd