Bertje schreef:
Koeling waarvoor? Een moderne auto hapt z'n lucht vooral onderaan omdat de radiateur vrij laag ligt, maar bij de R4 staat die juist nog boven de versnellingsbak
Deze plaat loopt ook onder de motor door. Het lijkt me dat in de normale situatie de koeling van de olie in het carter ook wat door de rijwind onder het carter langs gaat komen.
Nu is hij aan de voorkant niet helemaal afgesloten zoals in de originele situatie er zal nu ook rijwind koeling van vooraan langs het carter gaan lijkt mij zo.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
de keienvanger van de rodeo's en enkele bestelvariaten sluit nog veel meer af van de onderkant.
Nooit problemen mee gehad.
Ik heb een verklikkerlampje voor als de ventilator aanspringt en ook toen er nog een plaat van de rodeo onder zat heb ik het maar zelden aan zien gaan
Vandaag is het officieel. Ik ben de trotse eigenaar van een 8x33 sinpar set.
De R4 kan weer terug naar bijna origineel zoals hij was toen hij gevonden werd bij een boer in Frankrijk.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Het weekend samen met mijn zoon onze eerste echte off de road ervaring gehad op uitnodiging van Paul. Weliswaar niet met een R4 maar met een heuse Amerikaanse legertruck. We waande ons midden in Parijs - Dakar. Heel bijzonder om onbegaanbare paden te bereiden zonder enige moeite, voor het materieel
Blauwe Renault 4 Gendamerie- 112C - December 1988 sinds 29NOV2010 Rode Citroen Grand Picasso - Augustus 2010 - sinds Juni 2013
zeker een oud type bak? zelf heb ik een 7x33 en een 8x33 lopen in een r4, en of rodeo
moet zeggen dat de 7x33 veel sterker is maar natuurlijk ook veel trager.
mocht je vragen hebben, dan hoor ik het graag
groet dick
ps belangrijk is de motor verhoogd wordt. op de motor steunen. anders loopt de as niet lekker.
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
Dank je dick.
Het is idd een ouwetje speciaal voor de Ventoux /Billancourt blokjes.
Ik begrijp dat de motor te laag ligt als ik hem zo inbouw?
Eerste prangende vraag dan. Hoe heb je de benzinetank aangepakt heb je hem verkleind? of heb je hem naar achteren gehangen en de vulhals ingekort?
Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
als het goed is heb je een tank gekregen bij je zet, deze hoort er wel bij! het is een 27L tank ipv 34L en deze zit op de plaats van het reservewiel! de hals zit ook op een andere plek omdat de tan naar achteren gaat,
tank is korter omdat er minder plaats is.
Groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
De afgelopen weken erg druk geweest met het schoonmaken van de Sinpar spullen en het zoeken naar onderdelen.
Vandaag eens rustig verder gegaan aan de motor. En zo ziet hij er nu uit.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub