Pagina 31 van 31

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma jul 25, 2016 9:40 am
door Bertje
Ik kwam er niet uit met die holle stripjes. Ik heb maar gewoon 2 stripjes van een berline-achterbank aangepast. Volgens mij moeten ze puur voorkomen dat de rugleuning naar voren klapt bij het remmen als je geen achterpassagiers hebt.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: di apr 18, 2017 12:46 pm
door Bertje
Heb een probleempje met mijn F6 combi, namelijk dat hij wat inhoudt. Vanaf een bepaald toerental heeft hij geen trekkracht meer, bij het optrekken houdt ie bijv bij 70 in z'n 3 wat in, en bij 110 in z'n 4. Het gaat om een 1400cc motor met 32mm spruitstuk en carb, en originele uitlaat (knalpot onder voorscherm). Heb de hoofdsproeier al wat geruimd, maar dit lost het niet op. Een tijdje terug heb ik de spruitstukpakking vervangen, ik weet eigenlijk niet of dit probleem er daarvoor ook al was. Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik verdenk de spruitstukpakking, mogelijk waren de gaten niet goed genoeg voorgesneden, waardoor de flow niet optimaal is (maar last heeft van opstaande randjes). Wat denken jullie?

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: di apr 18, 2017 1:12 pm
door deutz
Bert, staat je lucht mengsel schroef niet te krap?
Die grote dikke met die veer er achter.
Geeft het zelfde effect.
gr.Jan.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: di apr 18, 2017 4:51 pm
door Bertje
Bedankt voor de tip, Jan, zal de schroef eens een halve slag verder uitdraaien. Op de sleuteldag in Son zagen de lambda-waardes er goed uit, maar daarbij stond de wagen niet op de rollerbank of zo. Misschien dat de waardes onder belasting wat lager uitpakken, en de wagen dus te arm gaat lopen?

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: za apr 29, 2017 7:52 am
door Bertje
Mengselschroef verder opendraaien heeft niet geholpen. Ik kreeg nog de tip (tijdelijk) een andere uitlaat te monteren, om uit te sluiten dat de huidige te krap is, dus dat ga ik ook maar eens proberen.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: zo apr 30, 2017 12:11 am
door deutz
Controleer ook eens je vlotterniveau!!
Het lijkt er op dat het motortje te weinig sap krijgt.
gr. Jan.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma mei 01, 2017 5:55 pm
door Bertje
OK, zal de gehele brandstoftoevoer en carburatie eens nalopen. Is minder werk dan de uitlaat vervangen ;-)

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: za mei 06, 2017 10:38 am
door Bertje
Ik heb mijn antieke brandstoffilter maar eens vervangen door een nieuwe. Bij motorloop lekte het niet, maar als de motor eenmaal goed warm was, en je zette hem af, dan trok het filter luchtbelletjes, waardoor het benzinepijl erin zakte. Of die belletje bij het filter zelf of via de brandstofslang binnen kwamen is mij eigenlijk niet duidelijk... Hoe dan ook, de wagen trekt nu beter door, maar nog steeds niet helemaal zoals gewenst. Op de snelweg heb ik nu trouwens een fluitend geluid, de toonhoogte is afhankelijk van de stand van het gaspedaal. Dit had ik voorheen ook, maar minder vaak. Ik denk dat er bij hoge flow ergens een luchtlek ontstaat; binnenkort de carburateur maar eens demonteren, mogelijk een lekkend gasklepasje?

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: za mei 06, 2017 7:02 pm
door Bertje
Ben een uitstekend stukje pakking tegen gekomen, tussen carburateurvoet en venturi. Dit heeft waarschijnlijk altijd zo gezeten en zal bij de motor waar deze carburateur origineel op zat (met minder cc) misschien geen problemen hebben gegeven. Ik heb beide randjes er met een stanleymesje af gestoken, morgen eens proberen of de wagen nu beter doortrekt.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: za mei 06, 2017 7:04 pm
door Bertje
deutz schreef:Controleer ook eens je vlotterniveau!!
Het lijkt er op dat het motortje te weinig sap krijgt.
gr. Jan.
Ringetje onder de vlotternaald was van alu, 2 mm dik. Vlotter is van kunststof, dus lipje dat de naald dichtdrukt valt niet af te stellen. Als het probleem straks nog niet opgelost is, zal ik er eens een dunner ringetje onder doen.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: za mei 06, 2017 10:35 pm
door deutz
Die pakking vernauwing zal weinig resultaat hebben in de loop van de motor.
gr. Jan.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma mei 22, 2017 8:36 am
door Bertje
Inderdaad, Jan, deze randjes weghalen heeft het inhouden niet verholpen.

Heb nog eens nagekeken hoe het zit met de hoofdsproeier, in deze wagen zit een 110 hoofdsproeier, in mijn GTL (eveneens met 1400 blok) zit een 120. Dan zal 110 toch gewoon te krap zijn.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: zo mei 28, 2017 11:02 am
door Bertje
Hoofdsproeier geruimd naar 120, zoals in mijn 1400cc GTL. Motor trekt nu beter door. Houdt nog een klein beetje in, maar al met al goed rijdbaar.

Re: Restauratie F6 combi

Geplaatst: ma okt 02, 2017 10:01 am
door Bertje
Bertje schreef:Op de snelweg heb ik nu trouwens een fluitend geluid, de toonhoogte is afhankelijk van de stand van het gaspedaal. Dit had ik voorheen ook, maar minder vaak. Ik denk dat er bij hoge flow ergens een luchtlek ontstaat; binnenkort de carburateur maar eens demonteren, mogelijk een lekkend gasklepasje?
Euvel gevonden, misschien handig voor anderen om ook te weten: de spruitstukmoeren zaten een beetje los.