Restauratie F6 combi

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 152721Bericht Tweety »

zeker niet slecht, maar je hebt onderhand wel best veel ervaring met dat soort dingen..
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 152723Bericht Bertje »

Klopt ;-)

Maar toen ik deze wagen kocht was deze helemaal gestript, zelf de kabelboom was eruit gehaald. Ik heb toen van iemand een kabelboom overgenomen en op goed geluk gemonteerd, dit lijkt dus bijna in 1x goed gegaan te zijn.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 152809Bericht Bertje »

Dit weekend verschillende kleine klusjes gedaan die een boel tijd kosten. O.a. bezig geweest het luchfilterhuis aan te passen zodat deze op de (grotere) 32mm carburateur past. Het gat zat op de verkeerde plek en was bovendien te klein. Resultaat tot nu toe:

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 152826Bericht marcGTL.BE »

Als je al een tiger vliegwiel hebt kan je dan ook niet ineens een mono injectie plaatsen en een katalysator met die sonde op de uitlaat. zoals Jeffr4
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 152836Bericht Bertje »

Mischien wel. Maar dat wordt het volgende project, dan ga ik verder met de F6 combi waarmee dit topic begon, en ga ik een omgebouwde Twingo-motor inbouwen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 152864Bericht marcGTL.BE »

Zo een Twingo blokje heb ik ook klaarstaan eentje van voor 1994 dus het zelfde blok, nu heb ook nog een hele Twingo van 1998 met nieuwer type van motor. In de toekomst eens kijken wat ik met dat motortje kan.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 152876Bericht Bertje »

@Marc: heb me al wat laten informeren, het is een uitdaging maar moet te doen zijn.

Verder inmiddels een hitteschildje gemaakt voor op het spruitstuk, zoals origineel, om de startmotor te beschermen.

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 152889Bericht Tweety »

das netjes !
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 152908Bericht RVIER »

Verder inmiddels een hitteschildje gemaakt voor op het spruitstuk, zoals origineel, om de startmotor te beschermen.
@ Bertje
Met zo'n hitteschildje verwarm je de startmotor gelijkmatiger :D maar dat is vast niet de bedoeling.
Er hoort astbest of eterniet aan de onderkant anders heb je bovengenoemd effect

fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 152911Bericht Bertje »

Dacht dat zo'n origineel hitteschildje ook RVS was aan stalen beugeltjes. Zal nog eens goed kijken, heb nog een GTL-blok staan waar zo'n schildje op zit, dacht dat het puur was om infrarood te reflecteren.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 152912Bericht marcGTL.BE »

RVIER schreef:
Verder inmiddels een hitteschildje gemaakt voor op het spruitstuk, zoals origineel, om de startmotor te beschermen.
@ Bertje
Met zo'n hitteschildje verwarm je de startmotor gelijkmatiger :D maar dat is vast niet de bedoeling.
Er hoort astbest of eterniet aan de onderkant anders heb je bovengenoemd effect

fons
@ Bertje
Laat u niet van de wijs brengen, het origineel schildje van mijn GTL.
Afbeelding
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 152913Bericht Tweety »

Inderdaad, orogineel gewoon RVS in m'n V66 zit nog wel een schildje met asbest, maar das niet zo gezond..
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 152968Bericht Bertje »

Heeft er nog iemand een setje verchroomde wielbouten te koop? Zit er toch over te denken een setje te laten afdraaien voor mijn alu velgjes:

Afbeelding
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 153170Bericht Bertje »

Inmiddels weer wat aan de 4 gesleuteld: de motor loopt inmiddels! Dus kennelijk zit de Renix vliegwielsensor op de juiste plek. Ook de sporing van de voorwielen afgesteld middels een dedicated tool op basis van een lat en een stuk gordijnrail, de voorwielen hebben nu zo'n 3 mm uitspoor.

Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik de carterontluchting aangesloten, ik had echter niet het bijbehorende slangetje en het slangetje dat ik ervoor had gekocht bleek te gaan knikken, dus ik heb er ee koperen bochtje tussen gezet van een stukje waterleiding.

Afbeelding

Nu nog de remmen goed ontlucht krijgen, wat was ook alweer de volgorde? Kortste leiding eerst en zorgen dat de remdrukverdeler achteraan open staat door het ankerplaatje op de wieldraagarm los te halen, toch?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: Restauratie F6 combi

Bericht: # 153172Bericht dirkoosterhoff »

Volgens mij eerst rechts achter (als je achter de auto staat) dan links achter dan rechts voor dan links voor.
Zo heb ik het een keer gelezen in de vraagbaak.
Plaats reactie