Restauratie F6 combi
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie F6 combi
Heeft iemand misschien een foto van hoe de traverse (voor de schakelstang) vastzit op het rechter voorscherm? Ik mis daar een of andere beugel/bevestigingslip denk ik...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Hoi Bertje,
Die mis je inderdaad, alleen foto maken gaat niet zo goed met alle spullen onder de motorkap.
Ik heb nog een kaal casco staan in Breda, kan ik (over)morgen een foto van regelen.
Er zit dus een haaks omgezet plaatje aan het binnenscherm gelast.
Rudolf
Die mis je inderdaad, alleen foto maken gaat niet zo goed met alle spullen onder de motorkap.
Ik heb nog een kaal casco staan in Breda, kan ik (over)morgen een foto van regelen.
Er zit dus een haaks omgezet plaatje aan het binnenscherm gelast.
Rudolf
Re: Restauratie F6 combi
Nog een plaatje dan. Onder de gele sticker zie je het haaks omgebogen plaatje met net zichtbaar de draadeinden erin.
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Re: Restauratie F6 combi
Dank voor de snelle reactie, mannen! Stelt dus niet zo veel voor. Alleen jammer dat ik het nu pas zie (nu alles al gespoten is). Misschien even snel een alu plaatje maken en dat met boutjes/moertjes vastzetten? Nou ja, komt wel goed.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: Restauratie F6 combi
Hoe heeft dat bij jou ooit gezeten dan? Is dat beugeltje eraf geslepen of zo?
Nog een tip: wacht met montage die voor traverse tot de motor erin zit, want bij een 1400 motor zit waarschijnlijk de dynamo een stuk verder naar voren en moet de traverse daar ook wat wijken. Anders moet je zometeen de hele traversehandel loshalen als je de dynamo wilt uitbouwen,
Nog een tip: wacht met montage die voor traverse tot de motor erin zit, want bij een 1400 motor zit waarschijnlijk de dynamo een stuk verder naar voren en moet de traverse daar ook wat wijken. Anders moet je zometeen de hele traversehandel loshalen als je de dynamo wilt uitbouwen,
Re: Restauratie F6 combi
Dit zijn niet de originele binnenschermen, vandaar.
Goed punt van die andere positionering van de traverse, bij mijn F4 (eveneens 1400 motor) heb ik destijds bij de ombouw ook iets moeten aanpassen...
Goed punt van die andere positionering van de traverse, bij mijn F4 (eveneens 1400 motor) heb ik destijds bij de ombouw ook iets moeten aanpassen...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Inmiddels zelf zo'n beugeltje gemaakt. Ik bleek nog een mooi stukje RVS te hebben liggen, dus ik hoefde niet te lassen of te spuiten
Verder al even stuurhuis en spruitstuk gemonteerd: de stuurstang blijkt nog net vrij te lopen (5 mm), leuke meevaller, dus daar hoeft niks meer aangepast te worden
Verder bezig geweest met versnellingsbakombouw: er moest een GTL deksel op voor dashboardpook (ipv de originele deksel voor Renault 5 vloerpook). Hier een foto van zo'n losse deksel
Het schakelvorkje voor de achteruit is net iets anders bij de 5-bak: een van de pootjes is korter. Dit vorkje moet je dus overzetten.
Verder al even stuurhuis en spruitstuk gemonteerd: de stuurstang blijkt nog net vrij te lopen (5 mm), leuke meevaller, dus daar hoeft niks meer aangepast te worden
Verder bezig geweest met versnellingsbakombouw: er moest een GTL deksel op voor dashboardpook (ipv de originele deksel voor Renault 5 vloerpook). Hier een foto van zo'n losse deksel
Het schakelvorkje voor de achteruit is net iets anders bij de 5-bak: een van de pootjes is korter. Dit vorkje moet je dus overzetten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Dan nog een sleutelvraag: in de 5-bak bleek het tandwiel voor de achteruit toch wel wat beschadigd, bij de sloopbak leek dit nog helemaal goed te zijn. Volgens mij moet je echter de primaire as ook loshalen om dit tandwiel in handen te krijgen, dit moet via het baktussenhuis, dus dan moet de bak weer uit de wagen. Ik heb nu maar de gok genomen en het tandwiel laten zitten, iemand enige idee of deze slijtage consequenties heeft?
5-bak:
sloop-bak:
5-bak:
sloop-bak:
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
O ja, nog een foto van de versnellingsbak met de 4-GTL deksel op z'n plek:
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Restauratie F6 combi
Is voor de rest dat GTL sloopbakje nog inorde, ik denk dat daar dus ook wel een F6 deksel opkan.Bertje schreef: bij de sloopbak leek dit nog helemaal goed te zijn.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Restauratie F6 combi
Ehm... Dat kan ik niet helemaal volgen, de dekselombouw is gewoon gelukt.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Restauratie F6 combi
ik bedoelde gewoon dat je sloopbak misschien nog kan dienen voor iets of iemand anders met een F6 deksel erop. Het is ten slotte toch een gtl bak met betere verhoudingen tegenover en F6 bakBertje schreef:Ehm... Dat kan ik niet helemaal volgen, de dekselombouw is gewoon gelukt.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Restauratie F6 combi
O zo. Nee, dat gaat niet lukken, ik had het tussenhuis nodig om de 5 bak om te bouwen, zie hierboven. De bak is hiervoor opgeofferd omdat deze stuk was, schoot steeds uit de 3e versnelling.
Overigens kun je niet zomaar een gtl bak in een f6 leggen, je komt dan niet meer op snelheid. Ik heb trouwens nog een goede f6 bak over.
Overigens kun je niet zomaar een gtl bak in een f6 leggen, je komt dan niet meer op snelheid. Ik heb trouwens nog een goede f6 bak over.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
voor het vervangen van het tussenwiel voor de reverse hoeft primaire as hoeft er niet uit-> zie documentatie B.V. HA blz 22 (4 bak) en 56 (5 bak)Dan nog een sleutelvraag: in de 5-bak bleek het tandwiel voor de achteruit toch wel wat beschadigd, bij de sloopbak leek dit nog helemaal goed te zijn. Volgens mij moet je echter de primaire as ook loshalen om dit tandwiel in handen te krijgen, dit moet via het baktussenhuis, dus dan moet de bak weer uit de wagen. Ik heb nu maar de gok genomen en het tandwiel laten zitten, iemand enige idee of deze slijtage consequenties heeft?
De achteruit is niet gesynchroniseerd. De schade zal wel door lomp achteruitschakelen ontstaan zijn.
Gewoon laten zitten en niet veel achteruitschakelen. ik zou de bak wel eens goed spoelen om al het ijzervijlsel kwijt te raken.
Je kunt ook kleinere achterwielen monteren, of grotere voorwielen, dan rol hij vanzelf achteruit en heb de achteruit minder nodig
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Restauratie F6 combi
Als dat zo is ga ik vooraan kleinere wielen monteren, dan kan ik gratis vooruit rijden
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd