Restauratie F6 combi
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie F6 combi
Volgens mij is die bellhouse zoals jij dat noemt ook hetzelfde. Maar goed, ik zal de bak gewoon eens meenemen naar de loods, dan zie ik het vanzelf. Priséas moet volgens jou dus ook gewoon passen?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Restauratie F6 combi
Mijn ervaring samen met Lordje was dat de R5 versnellingsbak niet direct paste op een R4 motor.
We hebben en het koppelingshuis en de prisee-as vervangen voor het spul van de originele R4 versnellingsbak
Met alleen het koppelingshuis waren we er nog niet. Het hele spul was echt een centimeter te lang.
succes.
We hebben en het koppelingshuis en de prisee-as vervangen voor het spul van de originele R4 versnellingsbak
Met alleen het koppelingshuis waren we er nog niet. Het hele spul was echt een centimeter te lang.
succes.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Restauratie F6 combi
OK, ik ga eens passen dan, want als ik bij de F6 bak en bij de 5-bak wat maten opneem vind ik die cm nergens terug. Is het trouwens veel gedoe om een priseas te vervangen mocht dat nodig zijn?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Inmiddels ook de onderkant van 3 lager primer voorzien, en de eerste laag zwarte aflak:
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Restauratie F6 combi
Hoi Bertje,
Het staat beschreven in de haynes/kluwer.
Daar hebben wij het toen ook uit gehaald.
Koppelingshuis moet eraf. Dan zit er onderaan een pennetje dat de prise-as op zijn plaats houd met ik dacht een verend ringetje eromheen. is een hoop gepiel in de diepte met weinig speelruimte.
Maar is er niet al eens wat aan de bak gedaan?
Misschien heeft hij al in een 4 gelegen. En heb je daarom geen verschil.
Succes zover,
Groet, Robert
Het staat beschreven in de haynes/kluwer.
Daar hebben wij het toen ook uit gehaald.
Koppelingshuis moet eraf. Dan zit er onderaan een pennetje dat de prise-as op zijn plaats houd met ik dacht een verend ringetje eromheen. is een hoop gepiel in de diepte met weinig speelruimte.
Maar is er niet al eens wat aan de bak gedaan?
Misschien heeft hij al in een 4 gelegen. En heb je daarom geen verschil.
Succes zover,
Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Restauratie F6 combi
heren,
die 1 cm is denk ik het gevolg van het dikkere vliegwiel, waarop immers de starterkrans zit en daarvoor het 44-2-2 rad. Heeft de Renix eigenlijk wel het 44-2-2 patroon nodig? en schakelt hij mogelijk gewoon op de 2-2?
Of zet er een (G-)TL vliegwiel op en laat de renix schakelen met de nokkennaspully (je moet het tandenpatroon dan wel aanpassen immers de nokkenas draait met halve snelheid)
Lost een startmotor voor een R5 het probleem van de 1 cm grotere vliegwiel niet op ? zit daar mogelijk een Bendix op met een kleiner aantal tanden?
succes
die 1 cm is denk ik het gevolg van het dikkere vliegwiel, waarop immers de starterkrans zit en daarvoor het 44-2-2 rad. Heeft de Renix eigenlijk wel het 44-2-2 patroon nodig? en schakelt hij mogelijk gewoon op de 2-2?
Of zet er een (G-)TL vliegwiel op en laat de renix schakelen met de nokkennaspully (je moet het tandenpatroon dan wel aanpassen immers de nokkenas draait met halve snelheid)
Lost een startmotor voor een R5 het probleem van de 1 cm grotere vliegwiel niet op ? zit daar mogelijk een Bendix op met een kleiner aantal tanden?
succes
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: Restauratie F6 combi
Die 5-bak komt van een Franse sloop, is dus waarschijnlijk uit een R5 gelepeld en niet uit een R4. Maar ik zal dit weekend eens gaan passen. @Fons: het tandenpatroon van mijn R9 vliegwiel is te zien op pagina 2 van deze thread.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Project ligt even stil... Iets met het juiste vliegwiel vinden... En tijdgebrek door een nieuwe baan
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Juiste vliegwiel is binnen, dit weekend ga ik de bak en de motor aan elkaar sleutelen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Life is all about priorities: in een dorp in de buurt kon ik voor een prikkie een rollend R4 chassis met koets krijgen. Het gerestaureerde F6 chassis dus tegen de muur gezet en gisteren chassis en koets gescheiden.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
die koets ziet er precies nog goed uit !
Re: Restauratie F6 combi
Klopt! Alleen wat beginnend laswerk bij de wielkassen achteraan, bij de schelpplaat voor de achteras-aanslag. Vandaar dat ik dit wagentje niet kon laten staan
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Hallo Bertje,
Ziet er goed uit, dat wordt een mooie!
Misschien heb je mijn bericht zien langskomen.
Ik zit sinds heel kort op het forum, ik woon ook in Maastricht.
Ik ben waarschijnlijk van plan om mijn huidige auto VW caddy 1.9TDI uit 2005 (in perfecte staat) de deur uit te doen en te vervangen door mijn all time favorite R4 F6 of F4. Ik heb alleen nog enkele twijfels over kosten, onderhoud e.d. De auto moet echt dagelijks mee kunnen in het verkeer en mag me niet te zeer in de papieren lopen. Sleutelen enzo kan misschien als het simpel blijft maar ik geef er niet echt de voorkeur aan.
Is het misschien mogelijk om eens een keertje met jou te komen kletsen, misschien helpt het me verder...
Alvast bedankt voor je reactie,
groet antoine
Ziet er goed uit, dat wordt een mooie!
Misschien heb je mijn bericht zien langskomen.
Ik zit sinds heel kort op het forum, ik woon ook in Maastricht.
Ik ben waarschijnlijk van plan om mijn huidige auto VW caddy 1.9TDI uit 2005 (in perfecte staat) de deur uit te doen en te vervangen door mijn all time favorite R4 F6 of F4. Ik heb alleen nog enkele twijfels over kosten, onderhoud e.d. De auto moet echt dagelijks mee kunnen in het verkeer en mag me niet te zeer in de papieren lopen. Sleutelen enzo kan misschien als het simpel blijft maar ik geef er niet echt de voorkeur aan.
Is het misschien mogelijk om eens een keertje met jou te komen kletsen, misschien helpt het me verder...
Alvast bedankt voor je reactie,
groet antoine
Als je denkt dat je het hebt gevonden, dan heb je niet goed gezocht.
Re: Restauratie F6 combi
Kom maar langs, ik gebruik mijn F4 ook voor woon-werkverkeer, namelijk Maastricht-Eindhoven
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Hallo Bertje,
Ik ga je hopelijk proberen een van deze dagen een privebericht te sturen. (dit kan ik jammer genoeg nu nog niet). En dan hoop ik snel met je af te kunnen spreken.
Je hebt niet toevallig een blauwe R4 F4? zo ja dan heb ik je waarschijnlijk zien rijden op de Statensingel...
Veel groeten,
antoine
Ik ga je hopelijk proberen een van deze dagen een privebericht te sturen. (dit kan ik jammer genoeg nu nog niet). En dan hoop ik snel met je af te kunnen spreken.
Je hebt niet toevallig een blauwe R4 F4? zo ja dan heb ik je waarschijnlijk zien rijden op de Statensingel...
Veel groeten,
antoine
Als je denkt dat je het hebt gevonden, dan heb je niet goed gezocht.