ik heb de indruk dat jullie nog een beetje in de ontkenningsfase zijn
Zodra je een passage uit een handboek post die jouw interpretatie van waar het omloopslangetje precies voor dient ondersteunt, geef ik je gelijk. Tot dat punt beschouw ik bovenstaande als gelijkwaardige hypothesevorming
De restrictie in het slangetje van kleppendeksel naar carb is er bij mij trouwens al uit.
RVIER schreef:
1) het dunne slangetje heeft niets met de carterventilatie te maken maar hoort bij de carburateur, het is een (gecontroleerd) lek over de gasklep. Daarom moet daar de restrictie zitten.
Vraagje Fons: als dat dunne slangetje niets met de carterventilatie te maken heeft, waarom zit hij er dan op aangesloten? Als het alleen gaat om een gecontroleerd lek dan zou je toch een bypass verwachten zonder verdere aansluitingen?
Zal er volgende keer een foto van maken. Ik heb de achterplaat van een R4 bakophanging aangepast zodat de boutgaten kloppen met de 5-bak. Gaten in de voorbalk blijven zo op dezelfde plaats
Inmiddels op aanraden van Wim de koppakking toch maar vervangen door een die hoort bij de 1400cc motor. Verder radiateur en bijbehorende slangen geplaatst, zowel als poulies en v-snaren.
Hierbij wat foto's van de versnellingsbakophanging, er moeten nog boutjes van de juiste lengte in. Ik heb een R4 ophangrubber aangepast door de achterplaat groter te maken en te voorzien van gaten die behoren bij de 5-bak. Ook een nieuw voorplaatje gemaakt dat overeenkomt met het originele gatenpatroon in de voorbalk.
Verder accubak gestraald en geverfd en bezig met startmotorrevisie.
Ok … dat is de truc
Was je niet bang om bij het lassen aan het achterplaatje zoveel warmte in te brengen dat de hechting van het rubber gevaar zou gaan lopen?
Ben bezig geweest met het passend maken van de carburateur. Ik mis zo'n kunststof stangetje om de gasklephendel door te verbinden met het scharnierpunt op het kleppendeksel. Heeft iemand nog zo'n dingetje liggen? Het valt over 2 bolvormige bevestigingspunten.
Ik zoek ook nog zon schoteltje om de uitlaat tegen het spruitstuk te trekken. Zon ding waar je de draadeindes van het spruitstuk doorheen doet en dan moertjes erop en aandraaien om het eerste pijpje van de uitlaat vast te zetten.
Niemand? Zou top zijn als toch iemand morgen (sleuteldag Son) zo'n ding bij zich heeft, ik heb namelijk gisteren de nieuwe uitlaat voor mijn project binnen gekregen.