Restauratie F6 combi
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie F6 combi
Waarom heb jij dat tussenhuis eigenlijk los gehad...?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Juiste remankerplaten achter gemonteerd
Remklauwen netjes in de lak
Stoel een wat stevigere zit gegeven door de originele metalen clipjes tussen de veren aan te vullen met een iets modernere variant
Voorbalkaanpassing eindelijk in orde: vandaag de motor al gepast, morgen erin hangen
Het moet dus asymmetrisch zijn omdat zo'n 5-bak (net als een 4-bak, trouwens) wat asymmetrisch is naar links,
Remklauwen netjes in de lak
Stoel een wat stevigere zit gegeven door de originele metalen clipjes tussen de veren aan te vullen met een iets modernere variant
Voorbalkaanpassing eindelijk in orde: vandaag de motor al gepast, morgen erin hangen
Het moet dus asymmetrisch zijn omdat zo'n 5-bak (net als een 4-bak, trouwens) wat asymmetrisch is naar links,
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Klaar met het reviseren van de complete remmerij: remklauwen gereviseerd, nieuwe schijven, nieuwe remleidingen
Bij de schokdempers achteraan ontbrak er zo'n ringetje met opstaand lipje --> zelf maar eentje gemaakt door een doorslag door een gewoon ringetje te tikken
Bij de schokdempers achteraan ontbrak er zo'n ringetje met opstaand lipje --> zelf maar eentje gemaakt door een doorslag door een gewoon ringetje te tikken
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: do aug 22, 2013 12:19 am
Re: Restauratie F6 combi
wouw kolere
respect
hierbij vergleken was de f6 combi
die ik net gerestaureerd heb kinderspel..
respect
hierbij vergleken was de f6 combi
die ik net gerestaureerd heb kinderspel..
Re: Restauratie F6 combi
ziet er prachtig uit he! Komt weer helemaal in orde
mvg, silvio
mvg, silvio
Re: Restauratie F6 combi
Zeker! Ben vooral blij dat de motor met 5-bak inmiddels past. Nu nog wachten op de post met het spruitstuk met 32mm carburateurflens, ben benieuwd of ik weg kom met de stuurstang, of misschien toch de motorophangingen hoger moet maken...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
svenivar@hotmail.com schreef:wouw kolere
respect
hierbij vergleken was de f6 combi
die ik net gerestaureerd heb kinderspel..
En dan zijn de meeste foto's stiekum van een GTL die ik "tussendoor" aan het restaureren ben aangezien ik daar geen nieuw topic voor aangemaakt hebt...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Restauratie F6 combi
Als het een spruitstuk is van een oer 5 ga je geen problemen hebben.Bertje schreef:Zeker! Ben vooral blij dat de motor met 5-bak inmiddels past. Nu nog wachten op de post met het spruitstuk met 32mm carburateurflens, ben benieuwd of ik weg kom met de stuurstang, of misschien toch de motorophangingen hoger moet maken...
Alle anderen moet je de boel voor ophogen aan de linkerkant
succes
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Restauratie F6 combi
Ben benieuwd, zou mooi zijn. Uiteraard plaats ik tzt de foto's.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Gisteren de cilinderkop vervangen door een van een F6, foto's volgen later. Maar ik zat nu al met een prangende vraag: ik heb een nieuwe koppakking voor 1100 cc gebruikt, was dat wel verstandig? Want nu steekt er dus wat pakkingsmateriaal in de verbrandingsruimtes, kan dat kwaad? Het vergroot bovendien de compressie (iets) tov de iets ruimere koppakking van de 1400 motoren. Iemand hier ervaring mee?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Ik heb de foto's nog eens bekeken en de diameter van de verbrandingskamers in de 1400 cc kop is maar 2 mm groter dan die in de 1100 cc kop. Dat wil zeggen dat de pakking rondom maximaal 1 mm uitsteekt, dat lijkt me bij nader inzien toch niet echt zo'n probleem.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Dan hierbij de foto's. Gisteravond dus een kopwissel gedaan zodat ik een bij de R4 passend spruitstuk kan monteren
De verbrandingskamers zijn in diameter 2 mm kleiner bij de 1100cc F6 kop dan bij de originele 1400cc kop
Voor de afmetingen van de kleppen maakt de kopwissel niks uit: die zijn hetzelfde
Originele hoonsporen nog zichtbaar in de cilinderbussen
De koppakking lijkt symmetrisch, maar is dat niet, let op het oliekanaaltje rechts boven (even uitzoomen of de foto opslaan en in een viewer bekijken)
F6 kop zit erop
En dan nog met dank aan Fons: de Alpine velgen zitten erop met de speciale taps toelopende moeren
En eveneens een prachtige antenne
De verbrandingskamers zijn in diameter 2 mm kleiner bij de 1100cc F6 kop dan bij de originele 1400cc kop
Voor de afmetingen van de kleppen maakt de kopwissel niks uit: die zijn hetzelfde
Originele hoonsporen nog zichtbaar in de cilinderbussen
De koppakking lijkt symmetrisch, maar is dat niet, let op het oliekanaaltje rechts boven (even uitzoomen of de foto opslaan en in een viewer bekijken)
F6 kop zit erop
En dan nog met dank aan Fons: de Alpine velgen zitten erop met de speciale taps toelopende moeren
En eveneens een prachtige antenne
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: Restauratie F6 combi
Een goedbedoelende specialist zette ooit een 1100 koppakking in mijn 1400 motor. Na een jaar of 2 blies hij door. Nou weet je nooit helemaal zeker of het een leidde tot het ander, maar ik vond het randje akelig dicht bij de hete gassen zitten, en ook de positionering is niet supernauwkeurig dus dat kan net teveel van het goede worden.
Met die 1100 kop wordt het risico misschien wel iets kleiner, maar als je geen vliegende haast hebt zou ik toch kiezen voor de 1400 pakking.
Met die 1100 kop wordt het risico misschien wel iets kleiner, maar als je geen vliegende haast hebt zou ik toch kiezen voor de 1400 pakking.
Re: Restauratie F6 combi
OK Wim, goed om te weten, misschien dat ik de pakking dan toch nog vervang door een 1400.
Denk je trouwens dat ik die 1100 pakking dan moet weggooien? Hij is natuurlijk al een beetje platgedrukt, maar de motor heeft nog niet gelopen...
Denk je trouwens dat ik die 1100 pakking dan moet weggooien? Hij is natuurlijk al een beetje platgedrukt, maar de motor heeft nog niet gelopen...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Gisteravond twee aandrijfassen gereviseerd door de aandrijfhoezen te vernieuwen. Ik had een setje originele hoezen op de kop getikt tijdens het Renault 4 treffen in Thenay vorig jaar.
Als je de hoes aan de wielkant verwijdert zie je dat de as eindigt in een 3-potige vork die met 3 lipjes in de kop klikt. Met een smalle schroevendraaier kun je die los wippen
Vervolgens de hoezen goed invetten en voorzichtig maar met overtuiging over de as trekken, daarbij met name opletten met de scherpen randen van de poten van de vork.
Hier is de nieuwe hoes van de bakkant er al overheen (oude nog niet verwijderd)
Die van de wielkant draai je eerst binnenste buiten
Het terugklikken van de 3 lipjes is nog een heel gedoe. Als er eenmaal 1 goed zit, en je drukt die flink op zijn plek, dan kun je mazzel hebben en klikt de 2e ook op z'n plek. De 3e moet je dan met een schroevendraaier of tangetje er ook van overtuigen dat-ie weer op z'n plek moet.
Al met al de langst durende stap van de reparatie, waar ik door al het geklooi precies 0 foto's van heb
Vervolgens hoezen op hun plek schuiven, bijvullen met homokineetvet, en de hoesklemmen monteren
Als je de hoes aan de wielkant verwijdert zie je dat de as eindigt in een 3-potige vork die met 3 lipjes in de kop klikt. Met een smalle schroevendraaier kun je die los wippen
Vervolgens de hoezen goed invetten en voorzichtig maar met overtuiging over de as trekken, daarbij met name opletten met de scherpen randen van de poten van de vork.
Hier is de nieuwe hoes van de bakkant er al overheen (oude nog niet verwijderd)
Die van de wielkant draai je eerst binnenste buiten
Het terugklikken van de 3 lipjes is nog een heel gedoe. Als er eenmaal 1 goed zit, en je drukt die flink op zijn plek, dan kun je mazzel hebben en klikt de 2e ook op z'n plek. De 3e moet je dan met een schroevendraaier of tangetje er ook van overtuigen dat-ie weer op z'n plek moet.
Al met al de langst durende stap van de reparatie, waar ik door al het geklooi precies 0 foto's van heb
Vervolgens hoezen op hun plek schuiven, bijvullen met homokineetvet, en de hoesklemmen monteren
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd