Restauratie F6 combi
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie F6 combi
ziet er mooi uit, nu sluit alles mooi aan.
succes verder
succes verder
Re: Restauratie F6 combi
Jep, (afgeknipte) punaises. Nietje zijn te lang.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Inmiddels ook de voordeuren voorzien van nieuwe deurpaneeltjes en ook deurbakken gemonteerd.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Nietjes heb je toch in verschillende maten ?Bertje schreef:Jep, (afgeknipte) punaises. Nietje zijn te lang.
Re: Restauratie F6 combi
En de meeste nietjes vouwen tijdens gebruik aan de achterkant om...maar dan vast wel door de bekleding heen.
Rudolf
Rudolf
Re: Restauratie F6 combi
De juiste nietjes (4 mm) pasten niet in mijn nietpistool. De originele nietjes zijn overigens sterk genoeg om te hergebruiken (met hamertje erin tikken).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Gisteren het motorblok al eens gepast. Lijkt erop dat ik toch niet ga wegkomen met het originele spruitstuk. Of ik moet kokende remvloeistof willen...
Ook de voorbalk moet ik nog een beetje aanpassen zodat de motor netjes recht licht. Ik ben de originele motorsteun al aan het aanpassen zodat deze op de juiste plek op de 5-bak past.
Ook de voorbalk moet ik nog een beetje aanpassen zodat de motor netjes recht licht. Ik ben de originele motorsteun al aan het aanpassen zodat deze op de juiste plek op de 5-bak past.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Iemand trouwens een idee hoe ik het spruitstuk passend ga krijgen? Bovenaan op de foto het te grote 1400 cc spruitstuk, onderaan het kleinere R4 (F6) spruitstuk. Ik kan niet straffeloos het R4 spruitstuk monteren omdat de gaten niet matchen. Heeft Renault ook kleinere spruitstukken met die vierkante gaten gemaakt? Andere optie is het 1400 cc spruitstuk aanpassen, namelijk door de uitlaatflens te verplaatsen richting vliegwielzijde, maar dat lijkt me geen plezierig laswerk, los daarvan wil je geen lasrupsen e.d. aan de binnenkant van je spruitstuk aangezien die de flow beïnvloeden. Of het R4 spruitstuk wat ruimen zodat de gaten zo goed mogelijk overeenkomen. Verder kan ik natuurlijk ook nog de volledige cilinderkop wisselen, maar dat heeft weer als nadeel dat ik de kleinere 1100cc kleppen krijgen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Hallo Bertje, je kan ook een hitteschild bouwen tussen spruitstuk en reservoir. Groet Lordje
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: Restauratie F6 combi
Wordt dan wel een dun schildje
Re: Restauratie F6 combi
Zou je er een remservo tussen kunnen zetten, dan komt de hoofdremcylinder een behoorlijk stuk naar voren, of de pen verlengen en een nieuwe bevestiging maken voor de hoofdremcylinder.
Re: Restauratie F6 combi
Dan nog wordt het klooien met de uitlaatbocht. Lieft hang ik er een standaard R4 uitlaat aan, of in elk geval één die niet al te drastisch aangepast hoeft te worden. Ben dus vooral benieuwd hoe ver ik kan komen met bestaande onderdelen (van andere types dan R4).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
De 1400 cc van de Renault Super 5 heeft dezelfde 4-kante gaten, maar ik ben bang dat het ook hetzelfde spruitstuk is. Misschien weet Jeffrey meer.
Anders wordt het de cilinderkop van een R5 TS/TX. Kan eventueel ook een Volvo B14 motor zijn, want de waterpompaanpassing heb je al gemaakt.
Succes, Ido
Anders wordt het de cilinderkop van een R5 TS/TX. Kan eventueel ook een Volvo B14 motor zijn, want de waterpompaanpassing heb je al gemaakt.
Succes, Ido
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: Restauratie F6 combi
Hou er ook rekening mee, dat je de dynamo gebruikt van de R4. De dynamo uit de R9 draait namelijk de andere kant op en de snaarpoulie op de nokkenas op halve snelheid tov van de krukaspoulie op de R9. Dat kan toerentalproblemen geven.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: Restauratie F6 combi
Dit is geen oer-R5 blok right? Ik heb een 1400 blok uit een R5 automaat 1983 zoals je weet, daar zit een spruitstuk op wat op precies dezelfde manier zijdelings weg buigt als het originele F6 spruitstuk, dus daarmee kun je de originele F6 uitlaat blijven gebruiken, en krijg je geen last van kokende remolie.