Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Mijn project van mijn F4 moet weeral maar even wachten.....
Er is iets nieuws in huis, een oranje GTL die ik van Jan (Deutz) heb kunnen overnemen, mijn vriendin wou al een tijdje een GTL en nu was het moment gekomen.
Hij zou volledig in orde moeten zijn tegen 01/05/2014 want dan zou ik hem als huwelijkswagen willen gebruiken, gaat een uitdaging worden , maar zou moeten lukken als mijn gezondheid het toelaat, ik sukkel al 3-tal jaren met een spierziekte en momenteel even een mindere periode, maar die geraken we ook wel teboven.
Plannen zijn:
restauratie off-chassis
alles stralen + in epoxy spuiten
plamuren
nieuwe achterste spatborden (reeds in bezit)
nieuwe voorste spatborden (reeds in bezit)
nieuwe voorste binnenspatborden (reeds in bezit)
nieuwe laklaag erop
complete motorrevisie
interieur opkuisen + zo origineel mogelijk houden
hier al een paar fotos die ik van Jan had:
En hier staat hij bij mij in de garage waar het allemaal kan beginnen:
Interieurfotos (verschillende voor- en achterzetels)
Begonnen met demonteren en oplijsten
Het dak waar weet-ik-veel-wat ooit mee gebeurd is
Alle deuren en ramen gedemonteerd en de zetels eruit
Laswerk aan de deur LV
Voorste en achterste raam zat volledig gelijmd met silicone
De bodemplaat ziet er nog goed uit (heb ik nog nieuw liggen mocht het nodig zijn)
Dashboard eruit
veeeeel kabeltjes met nog meer verbindingsklemmetjes
Er is iets nieuws in huis, een oranje GTL die ik van Jan (Deutz) heb kunnen overnemen, mijn vriendin wou al een tijdje een GTL en nu was het moment gekomen.
Hij zou volledig in orde moeten zijn tegen 01/05/2014 want dan zou ik hem als huwelijkswagen willen gebruiken, gaat een uitdaging worden , maar zou moeten lukken als mijn gezondheid het toelaat, ik sukkel al 3-tal jaren met een spierziekte en momenteel even een mindere periode, maar die geraken we ook wel teboven.
Plannen zijn:
restauratie off-chassis
alles stralen + in epoxy spuiten
plamuren
nieuwe achterste spatborden (reeds in bezit)
nieuwe voorste spatborden (reeds in bezit)
nieuwe voorste binnenspatborden (reeds in bezit)
nieuwe laklaag erop
complete motorrevisie
interieur opkuisen + zo origineel mogelijk houden
hier al een paar fotos die ik van Jan had:
En hier staat hij bij mij in de garage waar het allemaal kan beginnen:
Interieurfotos (verschillende voor- en achterzetels)
Begonnen met demonteren en oplijsten
Het dak waar weet-ik-veel-wat ooit mee gebeurd is
Alle deuren en ramen gedemonteerd en de zetels eruit
Laswerk aan de deur LV
Voorste en achterste raam zat volledig gelijmd met silicone
De bodemplaat ziet er nog goed uit (heb ik nog nieuw liggen mocht het nodig zijn)
Dashboard eruit
veeeeel kabeltjes met nog meer verbindingsklemmetjes
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Veel succes.
Gaat vast lukken. Je kunt in ieder geval binnen werken.
Groet, Robert
Gaat vast lukken. Je kunt in ieder geval binnen werken.
Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Het moet lukken
ivm het elektrogedeelte, een deel schakelaars waren niet aangesloten, heb dus veel losse bedrading hangen, een aangezien er niet met stekkers werd gewerkt zijn het meerdere draden voor 1 schakelaar.
Ik heb hier het boek van Olyslager liggen met 1 elektrisch schema voor de GTL bj78, maar die duid enkel aan welke draden van welke kleur naar een schakelaar gaan. Maar bestaan er schema's die ook aangeven waar de draden op de schakelaar komen?
ivm het elektrogedeelte, een deel schakelaars waren niet aangesloten, heb dus veel losse bedrading hangen, een aangezien er niet met stekkers werd gewerkt zijn het meerdere draden voor 1 schakelaar.
Ik heb hier het boek van Olyslager liggen met 1 elektrisch schema voor de GTL bj78, maar die duid enkel aan welke draden van welke kleur naar een schakelaar gaan. Maar bestaan er schema's die ook aangeven waar de draden op de schakelaar komen?
- Solexdavid
- Berichten: 99
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 10:25 am
- Locatie: De Lier
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Ik heb ook een 78-er GTL met oud dashboard. Ik kan evt wel wat specifieke detailfoto's maken (mocht je er interesse in hebben). De kabelboom hangt er bij dit type toch zo ongeveer los onder :p
Solex 3800 - 1966
Kreidler Florett - 1975
Renault 4 GTL - 1978
Kreidler Florett - 1975
Renault 4 GTL - 1978
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Ok dat zou fijn zijn. Ik laat je weten mocht ik er niet meer uit wijs raak
Mvg silvio
Mvg silvio
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
vandaag nog even aan de electro bezig geweest, alles in de wagen van electro is losgekoppeld en opgelijst met heeeel veel fotos
volgende week proberen het koetswerk eraf te halen en gereed maken om naar de straler te doen.
volgende week proberen het koetswerk eraf te halen en gereed maken om naar de straler te doen.
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
1978 was een mooi jaar! Moet goed gaan dus!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Oppassen als je de koets gaat stralen, het plaatwerk is erg dun er voor je het weet blaas je er deuken in !. Dat heeft Folkert ooit gehad, en dan ben je vervolgens erg druk met plamuren.
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Ik weet dat stralen een risico is. Heb het bij een vorige wagen laten doen, en daar was geen probleem.
Weet natuurlijk niet hoe het bij een 4tje gaat zijn
Stralen zou het makkelijkste zijn in alle hoekjes en kantjes om tot op bloot metaal te geraken
Tips zijn natuurlijk altijd.welkom
Weet natuurlijk niet hoe het bij een 4tje gaat zijn
Stralen zou het makkelijkste zijn in alle hoekjes en kantjes om tot op bloot metaal te geraken
Tips zijn natuurlijk altijd.welkom
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Gisteren nog even wat doorgewerkt, koetswerk is nu klaar om van het chassis gelicht te worden. Benieuwd welke verrassingen eronder gaan zitten
hier nog wat fotos
Dit hing tegen het rechter binnenspatbord, maar was niet aangesloten, lijkt me een benzinefilter, is dit origineel of bijgezet?
Morgen probeer ik hem off-chassis te krijgen en dan beginnen met het chassis op te poetsen en te onvetten
hier nog wat fotos
Dit hing tegen het rechter binnenspatbord, maar was niet aangesloten, lijkt me een benzinefilter, is dit origineel of bijgezet?
Morgen probeer ik hem off-chassis te krijgen en dan beginnen met het chassis op te poetsen en te onvetten
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Een niet origineel benzinefilter; tegen het rechterspatbord zou kunnen betekenen dat het in de leiding tussen de tank en de pomp heeft gezeten. Volgens sommigen is dit een betere plaats voor een filter dan de door Renault bedachte plek. Overigens zo op het een knap dure variant...
Rudolf
Rudolf
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Goed bezig! Chassis ziet er niet heel verkeerd uit geloof ik. Stuurkolom en pedalen had je trouwens ook in de koets kunnen laten zitten. Misschien sowieso de stuurstang even loshalen, nu staat er wat veel spanning op stuurhuis en rubbers.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
stuurkolom is er ondertussen terug uit, had hem even terug gemonteerd om het chassis te verplaatsen.
Chassis ziet er tot nu toe redelijk goed uit ja, maar ben benieuwd wat er onder de 5cm dikke tectyl zit
Chassis ziet er tot nu toe redelijk goed uit ja, maar ben benieuwd wat er onder de 5cm dikke tectyl zit