Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Rijhoogte lijkt toch heel aardig zo. Staat de wagen precies recht? En hoe heb je dat nou goed gekregen?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Ik heb de hele ophanging losgehad. Anders kreeg ik de onderste draagarm niet ver genoeg naar beneden, ook de aandrijfas is eruit gemoeten.
Dan achteraan 1 tand herzet.
Wagen staat nu recht ja, het leuke aan mijn systeem is dat ik onder de zetels de ankerplaat kan regelen zoals je op de vorige fotos kon zien, dit geeft een verschil van ong 2cm, dus hiermee kan ik de Fijn afstelling doen.
Moet wel vandaag een nieuwe aandrijfas zetten, eentje (een oude) is gesneuveld.
Mvg silvio
Dan achteraan 1 tand herzet.
Wagen staat nu recht ja, het leuke aan mijn systeem is dat ik onder de zetels de ankerplaat kan regelen zoals je op de vorige fotos kon zien, dit geeft een verschil van ong 2cm, dus hiermee kan ik de Fijn afstelling doen.
Moet wel vandaag een nieuwe aandrijfas zetten, eentje (een oude) is gesneuveld.
Mvg silvio
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Da's wel handig ja, fijnafstelling is anders gedoe met beide spiebanen verzetten.silvio schreef:
Wagen staat nu recht ja, het leuke aan mijn systeem is dat ik onder de zetels de ankerplaat kan regelen zoals je op de vorige fotos kon zien, dit geeft een verschil van ong 2cm, dus hiermee kan ik de Fijn afstelling doen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
viewtopic.php?f=2&t=15340&start=120" onclick="window.open(this.href);return false;silvio schreef:
Moet wel vandaag een nieuwe aandrijfas zetten, eentje (een oude) is gesneuveld.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
zonet bij het verplaatsen van de 4 een plekje olie gevonden op de grond
lijkt me versnellingsbakolie aan de dikte te voelen, even onder de wagen gaan liggen en komt tussen de verbinding bak-motor vandaag. Indien bak-olie lijkt het mij alleen te kunnen komen via de prise-as, deze keerring is thans vervangen.
van de motor zijn ook alle keerringen vervangen...
weet dus weer wat te doen in de wintermaanden.
Nu ben ik momenteel weer even bezig met mijn R5 gtt, daar wordt de motor ook onder handen genomen.
vorige week op de r4 nog een splinternieuw kofferslot en nummerplaatverlichting gemonteerd die ik hier nog had gevonden met op te ruimen.
groeten, silvio
lijkt me versnellingsbakolie aan de dikte te voelen, even onder de wagen gaan liggen en komt tussen de verbinding bak-motor vandaag. Indien bak-olie lijkt het mij alleen te kunnen komen via de prise-as, deze keerring is thans vervangen.
van de motor zijn ook alle keerringen vervangen...
weet dus weer wat te doen in de wintermaanden.
Nu ben ik momenteel weer even bezig met mijn R5 gtt, daar wordt de motor ook onder handen genomen.
vorige week op de r4 nog een splinternieuw kofferslot en nummerplaatverlichting gemonteerd die ik hier nog had gevonden met op te ruimen.
groeten, silvio
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Ik heb ook eens olielekkage uit de verbinding bak - blok gehad, maar toen was het koppelingshuis losgeweest en had ik de pakking in spiegelbeeld erin gezet… die is bij jou blijven zitten?
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Nee, is losgeweest.
heb hier inderdaad erna ook gelezen dat hij nie symmetrisch was en maar paar mm scheelde. Heb ik dus niet op gelet
Zou wel de interessantste oplossing zijn.
Lekt hij dan toch zoveel daardoor?
Stond plasje van ongeveer 10 bij 10. Van een week tijd, hadden wel mooie lange rit gemaakt voor de eerste keer.
heb hier inderdaad erna ook gelezen dat hij nie symmetrisch was en maar paar mm scheelde. Heb ik dus niet op gelet
Zou wel de interessantste oplossing zijn.
Lekt hij dan toch zoveel daardoor?
Stond plasje van ongeveer 10 bij 10. Van een week tijd, hadden wel mooie lange rit gemaakt voor de eerste keer.
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Olie ziet er altijd uit alsof het een heleboel is, maar 10x10 is echt wel wat, type olie is meestal het makkelijkst te identificeren via de geur... bak-olie ruikt heel specifiek.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Ja, dat lekt veel. Inderdaad de vinger er eens doorhalen en ruiken, dan weet je of het bakolie is.
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Ga ik in de wintermaanden aanpakken dan.
Even ander vraagje:
Heb een tijdje geleden een radioconsole gekocht, maar hoe monteer je zoiets? Mij lijkt het niet dadelijk te passen met die 2 "vleugeltjes" voor voetverwarming.
Of hou ik het er fout tegen?
En welk soort luidspreker (ovaal) kan in zo een console, want schroeven kan je die niet veronderstel ik.
Groeten silvio
Even ander vraagje:
Heb een tijdje geleden een radioconsole gekocht, maar hoe monteer je zoiets? Mij lijkt het niet dadelijk te passen met die 2 "vleugeltjes" voor voetverwarming.
Of hou ik het er fout tegen?
En welk soort luidspreker (ovaal) kan in zo een console, want schroeven kan je die niet veronderstel ik.
Groeten silvio
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: do okt 11, 2012 9:25 am
- Locatie: nunspeet
- Contacteer:
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
die console zit bovenaan een extra randje die komt in de gleuf onder waar je de 3 moertjes zitten van de aanjager en dan zet je het onderaan met 2 schroefjes was
de box zet je vast met 4 van die platte schroef beugeltjes (ijzer )die je over de gaten heen schuift en dan zet je hem met schroefjes vast
de box zet je vast met 4 van die platte schroef beugeltjes (ijzer )die je over de gaten heen schuift en dan zet je hem met schroefjes vast
http://www.facebook.com/renault4drivers" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Ben net gaan kijken, de console heeft idd een lipje bovenaan, maar op de verwarming is nergens een gleufje te vinden.
ook past de console niet over de verwarming...
ook past de console niet over de verwarming...
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
even een foto van een andere verwarming die ik heb liggen, mijn is er wel eentje zonder schakelaar, maar vorm is gelijk
de gleuf zou dus ergens moeten zitten in het groene als ik het dus goed begrijp
de radioconsole krijg ik dus niet over het rode gedeelte
de gleuf zou dus ergens moeten zitten in het groene als ik het dus goed begrijp
de radioconsole krijg ik dus niet over het rode gedeelte
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
dit is de console
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Als het goed is zit er bovenop de aanjager een plastic stripje als je dat eruit haalt dan komt het goed. Die groene ovaal moet dus naar boven.
De ovale luidspreker zit voor de aanjagermotor
De ovale luidspreker zit voor de aanjagermotor
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw