Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151899Bericht Bertje »

silvio schreef:vandaag de torsie onder de zetels 1 spie herzet, vooraan nu 3tal cm hoger, kom nu uit op 23,5cm van hoek van de bodemplaat tot op de grond, lijkt me nog altijd veeeel te laag.

kan er iemand eens meten hoe hoog ik moet gaan?

mvg, silvio
De afstand van band tot spatbordrand moet overal even groot zijn zou ik zeggen... Het wiel moet in het midden van de wielkast zitten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151900Bericht Bertje »

Kun je die foto van die ankerplaat nog eens opnieuw plaatsen? Ikzelf kan deze in elk geval niet zien...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151901Bericht silvio »

zie je deze wel?

Afbeelding
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151902Bericht marcGTL.BE »

Staat ook in de vraagbaak blz 58 en blz 90

Een GTL is R;1128

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151903Bericht silvio »

Hey Marc, die maten had ik al ja. maar meten van as tot langsbalk is niet echt makkelijk als de wagen op de grond staat :)

hier nog een grotere foto van de ankerplaat bevestigingen onder de stoel

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151905Bericht Bertje »

Is dat echt een afstelmogelijkheid? Ik zie maar 1 slobgat, de andere 2 zijn rond.

Verder suggereert de tekening trouwens ook dat het voorwiel precies centraal zit tov de spatbordrand.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151906Bericht silvio »

de 2 rechtse bouten kan je bewegen, hebben alle 2 een uitsparing als de bovenste, deze bouten zijn ook de enige die in de ankerplaat gaan

de linkse zit in een cilinder met een uitstulping aan, dus als de die naar rechts draait duwt hij de ankerplaat onder meer spanning en kan je ze zo vastzetten.
silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151907Bericht silvio »

oude foto gevonden van die "cilinder"

Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151909Bericht marcGTL.BE »

silvio schreef:Hey Marc, die maten had ik al ja. maar meten van as tot langsbalk is niet echt makkelijk als de wagen op de grond staat :)

Wanneer uwe band wa plat staat is hij dus lager (of ge hebt een afwijkende banden maat)
Daarom geven ze dus de hoogtemaat vanaf de as van het wiel. Tel er zelf de hoogte van de as tot de grond bij en ge hebt de fabriekshoogte van uw R4 (nw)

Meet dan wel op lijn van de as want hij staat altijd van voor iets lager

1+1=2
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151911Bericht silvio »

ik ga vandaag nog maar een keer alles loshalen zodat de onderste draagarm weer spanningvrij is, dan proberen om nog een 2 tal spies te herdraaien.

moet dan enkel iets vinden (maken) om de ankerplaat te draaien, want gisteren zat mijn onderste draagarm op zijn maximum naar onder en kon maar 1 spie opschuiven. Enige andere optie is dan dat ik ook de rug van de ophanging die tegen de balk zit loshaal zodat die schuin komt te staan en dus de draagarm lager komt.
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151917Bericht marcGTL.BE »

Dat zal het zijn ik heb er over laats gedemonteerd , draag arm los gemaakt maar de torsie bleef onder spanning staan Montage aan het chassis gelost en de spanning was weg ik dacht dat ik nog foto had zal straks eens kijken
Ik dacht dat de montageplaat op 45° kwam staan
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151918Bericht silvio »

spanning staat er niet meer op de torsie, maar krijg de onderste draagarm niet verder naar beneden gedrukt op spiebanen op te schuiven.
De draagarm raakt de montageplaat, dus als ik deze dan losmaak komt die ook mee naar voor hellen en moet het wel lukken, denk ook dat ik bijna tot 45gr moet gaan ja.

mvg, silvio
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151921Bericht Bertje »

Die afstelbare ankerplaat is mij niet bekend, weer wat geleerd. Misschien bij latere bouwjaren weer afgeschaft?Voor het losmaken van de langsplaat om de spanning van de torsie te krijgen heb ik op de vorige pagina al een link gegeven, hier staan ook fotos bij.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151922Bericht marcGTL.BE »

silvio schreef: De draagarm raakt de montageplaat, dus als ik deze dan losmaak komt die ook mee naar voor hellen en moet het wel lukken, denk ook dat ik bijna tot 45gr moet gaan ja.

mvg, silvio
ik denk dat het zo goed komt, ik heb nog gezocht naar de foto's op de pc maar als je ze moet hebben dan zijn ze er niet ( weeral wat slordig geweest )
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 152163Bericht silvio »

vandaag even tijd gemaakt om snel even een paar foto te nemen, de 4 staat nu vooraan ook eindelijk iets hoger van de grond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


radioconsole ligt nog klaar om in te bouwen.

mvg, silvio
Plaats reactie