De afstand van band tot spatbordrand moet overal even groot zijn zou ik zeggen... Het wiel moet in het midden van de wielkast zitten.silvio schreef:vandaag de torsie onder de zetels 1 spie herzet, vooraan nu 3tal cm hoger, kom nu uit op 23,5cm van hoek van de bodemplaat tot op de grond, lijkt me nog altijd veeeel te laag.
kan er iemand eens meten hoe hoog ik moet gaan?
mvg, silvio
Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Kun je die foto van die ankerplaat nog eens opnieuw plaatsen? Ikzelf kan deze in elk geval niet zien...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Staat ook in de vraagbaak blz 58 en blz 90
Een GTL is R;1128
Een GTL is R;1128
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Hey Marc, die maten had ik al ja. maar meten van as tot langsbalk is niet echt makkelijk als de wagen op de grond staat
hier nog een grotere foto van de ankerplaat bevestigingen onder de stoel
hier nog een grotere foto van de ankerplaat bevestigingen onder de stoel
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Is dat echt een afstelmogelijkheid? Ik zie maar 1 slobgat, de andere 2 zijn rond.
Verder suggereert de tekening trouwens ook dat het voorwiel precies centraal zit tov de spatbordrand.
Verder suggereert de tekening trouwens ook dat het voorwiel precies centraal zit tov de spatbordrand.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
de 2 rechtse bouten kan je bewegen, hebben alle 2 een uitsparing als de bovenste, deze bouten zijn ook de enige die in de ankerplaat gaan
de linkse zit in een cilinder met een uitstulping aan, dus als de die naar rechts draait duwt hij de ankerplaat onder meer spanning en kan je ze zo vastzetten.
de linkse zit in een cilinder met een uitstulping aan, dus als de die naar rechts draait duwt hij de ankerplaat onder meer spanning en kan je ze zo vastzetten.
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
oude foto gevonden van die "cilinder"
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
silvio schreef:Hey Marc, die maten had ik al ja. maar meten van as tot langsbalk is niet echt makkelijk als de wagen op de grond staat
Wanneer uwe band wa plat staat is hij dus lager (of ge hebt een afwijkende banden maat)
Daarom geven ze dus de hoogtemaat vanaf de as van het wiel. Tel er zelf de hoogte van de as tot de grond bij en ge hebt de fabriekshoogte van uw R4
Meet dan wel op lijn van de as want hij staat altijd van voor iets lager
1+1=2
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
ik ga vandaag nog maar een keer alles loshalen zodat de onderste draagarm weer spanningvrij is, dan proberen om nog een 2 tal spies te herdraaien.
moet dan enkel iets vinden (maken) om de ankerplaat te draaien, want gisteren zat mijn onderste draagarm op zijn maximum naar onder en kon maar 1 spie opschuiven. Enige andere optie is dan dat ik ook de rug van de ophanging die tegen de balk zit loshaal zodat die schuin komt te staan en dus de draagarm lager komt.
moet dan enkel iets vinden (maken) om de ankerplaat te draaien, want gisteren zat mijn onderste draagarm op zijn maximum naar onder en kon maar 1 spie opschuiven. Enige andere optie is dan dat ik ook de rug van de ophanging die tegen de balk zit loshaal zodat die schuin komt te staan en dus de draagarm lager komt.
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Dat zal het zijn ik heb er over laats gedemonteerd , draag arm los gemaakt maar de torsie bleef onder spanning staan Montage aan het chassis gelost en de spanning was weg ik dacht dat ik nog foto had zal straks eens kijken
Ik dacht dat de montageplaat op 45° kwam staan
Ik dacht dat de montageplaat op 45° kwam staan
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
spanning staat er niet meer op de torsie, maar krijg de onderste draagarm niet verder naar beneden gedrukt op spiebanen op te schuiven.
De draagarm raakt de montageplaat, dus als ik deze dan losmaak komt die ook mee naar voor hellen en moet het wel lukken, denk ook dat ik bijna tot 45gr moet gaan ja.
mvg, silvio
De draagarm raakt de montageplaat, dus als ik deze dan losmaak komt die ook mee naar voor hellen en moet het wel lukken, denk ook dat ik bijna tot 45gr moet gaan ja.
mvg, silvio
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Die afstelbare ankerplaat is mij niet bekend, weer wat geleerd. Misschien bij latere bouwjaren weer afgeschaft?Voor het losmaken van de langsplaat om de spanning van de torsie te krijgen heb ik op de vorige pagina al een link gegeven, hier staan ook fotos bij.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
ik denk dat het zo goed komt, ik heb nog gezocht naar de foto's op de pc maar als je ze moet hebben dan zijn ze er niet ( weeral wat slordig geweest )silvio schreef: De draagarm raakt de montageplaat, dus als ik deze dan losmaak komt die ook mee naar voor hellen en moet het wel lukken, denk ook dat ik bijna tot 45gr moet gaan ja.
mvg, silvio
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
vandaag even tijd gemaakt om snel even een paar foto te nemen, de 4 staat nu vooraan ook eindelijk iets hoger van de grond.
radioconsole ligt nog klaar om in te bouwen.
mvg, silvio
radioconsole ligt nog klaar om in te bouwen.
mvg, silvio