Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 150914Bericht silvio »

zoals beloofd een paar fotos van de andere werken, de kleur komt wel niet echt goed tot zijn recht op foto
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


vanavond even de kabelboom naar achteren leggen zodat het hemeltje erinkan en dan gaan we verder met de motorproblemen :roll:
silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 150927Bericht silvio »

Heeft iemand een foto van zo een hard pvc hemel als die geplaatst is? Mijn vraag is hoe deze achteraan zit.
zijkanten komen tot het einde van de achterste deur bovenop het profiel te liggen, en verder naar koffer toe en de achterkant komen tegen het profiel, toch?
Met wat wordt die achteraan bevestigd? Zitten 4 gaten. Ik had een linnen hemel dus is niets voorzien.

mvg silvio
silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 150931Bericht silvio »

welk soort rooster hoort eigenlijk op deze GTL? Ik wou diegene eropzetten die van van f4 kwamen, maar in mijn koets zijn geen gaten voorzien, ligt zelfs bol erop.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5166
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 150945Bericht Bertje »

Hemeltje zit achteraan vastgeklikt met kunststof plugjes door die gaten die je al gezien had.

Wat luchtrooster betreft: zeker weten dat dat geen overgespoten afgebroken lipjes zijn?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 150951Bericht silvio »

zijn geen afgebroken lipjes nee, is vol metaal, heb er een gaatje in geboord, ik ga kleine inox boutjes door en door zetten en met een moertje vast.

Vandaag eindelijk de motor aan de praat gekregen, combinatie van juiste hoek ontstekings-asje en rechtstreeks aan batterij ipv met startkabels heeft hem het gedaan.

Maaaaaaaaar......volgende probleem... :oops:

krijg mijn versnelling niet in neutraal, het bovenste deksel en voorste deksel is er wel afgeweest om te lakken en dichting te veranderen,
kan er iets fout gaan met het terugplaatsen van het bovenste deksel, meen me te herinneren dat het een heel gesukkel was om dat er weer op te krijgen, met dat "vorkje" van de schakelstang dat juist moest zitten.

tips or tricks are welcome (again)

groeten, silvio
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5166
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 150952Bericht Bertje »

Fijn dat de motor loopt! Ook nog een kunststof ringetje geplaatst onder de bobinekabel op de verdeler, neem ik aan?

Versnellingsbak: jep, dan zit je schakelvork niet goed. Bovenste deksel weer eraf en nog eens probere, beide armpjes van de schakelvorm moeten in hun sleuf vallen. Zie Kluwer voor pookstand waarin je dat voor mekaar zou moeten krijgen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 150955Bericht silvio »

Je bedoelt het kunststof ringetje op het schroefje van het verdelerhuis? Die zit erop ja.

Dan ga ik het deksel eens terug opendoen, nieuwe dichting lijkt me dan toch niet nodig he?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5166
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 150957Bericht Bertje »

Die bedoel ik ja.

Nieuwe pakking is niet nodig, die dichting hoeft alleen maar wat spatolie tegen te houden (zit geen druk achter). Anders zelf eentje knippen uit dik papier, bijv kaft van een schrift.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151106Bericht silvio »

iemand toevallig een foto van hoe de choke-kabel ligt in de motorruimte, ben hele map fotos kwijt, en zoals ik hem wil liggen vind ik dat hij maar een rare bocht maakt.

mvg, silvio
silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151166Bericht silvio »

ben nu met de electro bezig, alles is doorgemeten en opgelijst.

Heb enkel npog de vraag hoe de massa aangesloten wordt, van minklem batterij, waar die kabel heengaat. En of koets en motor beide op de massa moeten.

zoveel mappen fotos, en die met alle electro is nietmeer te vinden :evil:

mvg, silvio
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151167Bericht Tweety »

Uit het hoofd loopt er zoieso een dikke massa kabel naar de versnellingsbak.
silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151182Bericht silvio »

Ok bedankt! Gaat zowieso ook eentje naar de koets moeten denk ik, koplampen en achterlichten bijvoorbeeld nemen hun massa toch op de koets eigenlijk?

mvg, silvio
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151187Bericht Rudolf2 »

Ik kon zonet onder de motorkap alleen die dikke kabel vinden; de verbinding met de koets zou dan ergens anders moeten zitten, allen heb ik die zo snel niet gevonden.

Rudolf
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151188Bericht Tweety »

Volgens mij loopt die vanaf de dynamo....
silvio
Berichten: 447
Lid geworden op: wo apr 21, 2010 10:41 pm
Locatie: Lummen (Belgie)

Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978

Bericht: # 151190Bericht silvio »

blijkbaar van versnellingsbak naar de minpool, op de koets zit er standaard blijkbaar geen, maar kan wel gedaan worden om beter geleiding te hebben.
Plaats reactie