F6 cleon 956cc 44 pk

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 146536Bericht harbourseal »

Vandaag weer lekker nuttig bezig geweest op deze druilerige dag.
Helaas had Paul morgen geen tijd dus vandaag maar zelf aan de slag gegaan :)
Om te beginnen maar even mijn NGK bougies vervangen door Eyquem.

Vervolgens de ontsteking nagelopen en iets vroeger gezet.

Carburateur maar weer eens van voren af aan afgesteld volgens de handleiding in de Kluwer.

En de motor trekt nu een stuk feller choke helemaal niet gebruikt op de terugweg naar huis.

Groet,
Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 147303Bericht harbourseal »

Een maandje of wat geleden begon de bendix van mijn startmotor moeilijk te doen. Vooral bij de koude start bleef hij wat hangen na een paar keer de sleutel te hebben omgedraaid dan ging hij wel.

Vorige week een oude startmotor die het niet meer deed weggebracht voor revisie. hij bleek dus al een keer gerepareerd te zijn, maar niet heel erg goed.

Ik kon vandaag mijn fonkelnieuwe startmotor ophalen in Tilburg.
Hem er ook vandaag dan maar ingefrot.

Volgens de beschrijving zou de linker motorsteun los moeten en dan kan je motor wat oplichten.

Met een beetje gepast geweld de startmotor tussen de koppelingskabel en het spruitstuk door getrokken en daarna wat draaien en hij was eruit.

Al met al twee uurtjes mee bezig geweest en hij start weer als een zonnetje.

Nieuwe startmotor ex BTW was overigens maar €85,- Hoop dat ik nu een paar jaar weer gewoon netjes kan starten
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 147517Bericht harbourseal »

Ik kreeg deze week mijn kerstbonus en een gratificatie voor 12,5 jaar in dienst bij dezelfde baas.
Heb vandaag de bestelling bij Leen APK gedaan.
De 123 ontsteking is onderweg.
Denk ergens na de kerst installeren. Even mee rijden en daarna de carb. weg naar Rage keveronderdelen voor revisie.
Volgend jaar weer als nieuw de weg op hoop ik.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 147611Bericht harbourseal »

Vandaag is zo'n dag dat ik niet zo veel te doen heb.

Ouders zitten op Texel. Zussen hebben wat anders te doen. Schoontoestand zit in Rusland.
En ik en mijn vrouw zijn niet zo van die kerstvierders.

Ben dus met de F6 even naar de sleutelplek gereden en heb de 123 ontsteking maar vast gemonteerd.
HET IS FANTASTISCH

Hij begon steeds slechter te starten met de SEV verdeler ondanks nieuwe punten, condensator, bougies en kabels. Vandaar de stap naar de 123.

Rest nog revisie van de carburateur en kijken wat er nu helemaal mis is met de aandrijving van de tellerkabel.
Ik heb van Lordje al een nieuw kopstuk voor de versnellingsbak overgenomen.
Komende weken weer wat te doen.

Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 147621Bericht Bertje »

Goed bezig, Robert. Ben benieuwd of die 123 je verbruik nog weet te verbeteren.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 147855Bericht harbourseal »

Revisie van de carburateur hoeft nu ook niet meer.
Vandaag mijn nieuwe Solex 32 SEIA binnen gekregen.
Nieuwe carburateur is goedkoper dan revisie.

Afbeelding
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 147867Bericht jeffr4 »

Volgens mij zeg ik niets te veel, als het een RAGE is..?? :D
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 147872Bericht Bertje »

Robert, weet je al iets over het verbruik? Ben erg benieuwd...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 147876Bericht harbourseal »

Eerst de carburateur monteren en afstellen. Vervolgens de kilometerteller repareren in de versnellingsbak.
En daarna kan ik wat zeggen overeten verbruik.
Even geduld aub.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Fransoos
Berichten: 611
Lid geworden op: vr dec 16, 2011 7:09 pm

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 147972Bericht Fransoos »

Hallo,

IK zou graag ook de manier van afstellen willen weten van deze carburateur.
Dan zou de mijne een stuk beter gaan rijden denk ik.
fransoos
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 147978Bericht harbourseal »

In de Kluwer staat de beschrijving in de aanvulling.
Carburateur afstellen zonder CO meter.
Basis instelling is mengselschroef helemaal indraaien en daarna 3 volle slagen weer uit. Daarna afstellen bij 1100 toeren volgens de beschrijving uit de Kluwer. met de mengselschroef (die kleine onder het kapje aan de voet) en de luchtschroef (die grote met de veer)
Als je denkt klaar te zijn weer terug zetten op stationair toerental 675/700rpm.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 148041Bericht harbourseal »

Op verzoek van een aantal leden van het forum, hier wat verbruikscijfers.

Gisteren naar Apeldoorn gereden voor de nieuwjaarsreceptie van de club.
Op de terugweg in Maarsbergen getankt. Daarna 82 km tot aan mijn huis gereden en vandaag nog even op en neer maar mijn werk 14,2 km.
Dit zijn berekeningen van de Tom Tom
Ik heb de exact aangegeven route gereden.
Totaal dus 96.2 km
Nu net afgetankt 5,24 ltr
Het verbruik met de nieuwe carburateur en 123 ontsteking komt dan op 1:18,36.
Lijkt mij helemaal niet slecht oor mijn containertje op wielen met een zwaailicht op het dak.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 148042Bericht RVIER »

@ Rob,

hoe kun je zo nauwkeuring benzine tanken? Een beetje scheefstand scheelt zo.
Zou interessant zijn het eens geijkt te meten met een infuusfles/meetfles met maatverdeling in de auto :-)

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 148043Bericht harbourseal »

@Fons,

Er zal best wat foutmarge inzitten.
Misschien is de enige manier om het echt te meten, een tankje van 10 liter inbouwen en gaan rijden tot hij leeg is. Aan het einde maar zien hoever je gekomen bent op die 10 ltr.

Ik heb nu gewoon gekeken wat er in ging. Tot de pomp de eerste keer afsloeg.
Lijkt me niet een heel vreemde manier van meten.

Ik zal ook een temperatuur meter en toerenteller in gaan bouwen. kan ik zien wat de snelheid tov van het toerental doet.

Iemand nog tips voor het inbouwen van de temperatuur sensor?
het lijkt me dat die voor de thermostaat moet komen in het kleine circuit.
groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5181
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 148044Bericht Bertje »

Je kunt natuurlijk ook gewoon een stuk benzineslang kopen, die op de benzinepomp prikken en dan door een gat in het schutbord in een gecalibreerd vaatje in je interieur prikken. Je kunt mooi het gat gebruiken dat voorzien is voor de handrem onder het dashboard (is bij jou afgedopt met een kunsstof dop).

Watertemperatuur: ik meet in de bovenste slang van de radiateur, dus achter de thermostaat. Je kunt dan mooi zien wanneer de thermostaat open gaat en zult ook nooit met te weinig koelvloeistof rijden (de sensor hangt dan in lucht en slaat niet uit). Ik gebruik een ouderwetse sensor met cappillaire leiding, dus werkt altijd (geen stroom nodig).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie