F6 cleon 956cc 44 pk
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: F6 cleon 956cc 44 pk
Vandaag weer lekker nuttig bezig geweest op deze druilerige dag.
Helaas had Paul morgen geen tijd dus vandaag maar zelf aan de slag gegaan
Om te beginnen maar even mijn NGK bougies vervangen door Eyquem.
Vervolgens de ontsteking nagelopen en iets vroeger gezet.
Carburateur maar weer eens van voren af aan afgesteld volgens de handleiding in de Kluwer.
En de motor trekt nu een stuk feller choke helemaal niet gebruikt op de terugweg naar huis.
Groet,
Robert
Helaas had Paul morgen geen tijd dus vandaag maar zelf aan de slag gegaan
Om te beginnen maar even mijn NGK bougies vervangen door Eyquem.
Vervolgens de ontsteking nagelopen en iets vroeger gezet.
Carburateur maar weer eens van voren af aan afgesteld volgens de handleiding in de Kluwer.
En de motor trekt nu een stuk feller choke helemaal niet gebruikt op de terugweg naar huis.
Groet,
Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: F6 cleon 956cc 44 pk
Een maandje of wat geleden begon de bendix van mijn startmotor moeilijk te doen. Vooral bij de koude start bleef hij wat hangen na een paar keer de sleutel te hebben omgedraaid dan ging hij wel.
Vorige week een oude startmotor die het niet meer deed weggebracht voor revisie. hij bleek dus al een keer gerepareerd te zijn, maar niet heel erg goed.
Ik kon vandaag mijn fonkelnieuwe startmotor ophalen in Tilburg.
Hem er ook vandaag dan maar ingefrot.
Volgens de beschrijving zou de linker motorsteun los moeten en dan kan je motor wat oplichten.
Met een beetje gepast geweld de startmotor tussen de koppelingskabel en het spruitstuk door getrokken en daarna wat draaien en hij was eruit.
Al met al twee uurtjes mee bezig geweest en hij start weer als een zonnetje.
Nieuwe startmotor ex BTW was overigens maar €85,- Hoop dat ik nu een paar jaar weer gewoon netjes kan starten
Vorige week een oude startmotor die het niet meer deed weggebracht voor revisie. hij bleek dus al een keer gerepareerd te zijn, maar niet heel erg goed.
Ik kon vandaag mijn fonkelnieuwe startmotor ophalen in Tilburg.
Hem er ook vandaag dan maar ingefrot.
Volgens de beschrijving zou de linker motorsteun los moeten en dan kan je motor wat oplichten.
Met een beetje gepast geweld de startmotor tussen de koppelingskabel en het spruitstuk door getrokken en daarna wat draaien en hij was eruit.
Al met al twee uurtjes mee bezig geweest en hij start weer als een zonnetje.
Nieuwe startmotor ex BTW was overigens maar €85,- Hoop dat ik nu een paar jaar weer gewoon netjes kan starten
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: F6 cleon 956cc 44 pk
Ik kreeg deze week mijn kerstbonus en een gratificatie voor 12,5 jaar in dienst bij dezelfde baas.
Heb vandaag de bestelling bij Leen APK gedaan.
De 123 ontsteking is onderweg.
Denk ergens na de kerst installeren. Even mee rijden en daarna de carb. weg naar Rage keveronderdelen voor revisie.
Volgend jaar weer als nieuw de weg op hoop ik.
Heb vandaag de bestelling bij Leen APK gedaan.
De 123 ontsteking is onderweg.
Denk ergens na de kerst installeren. Even mee rijden en daarna de carb. weg naar Rage keveronderdelen voor revisie.
Volgend jaar weer als nieuw de weg op hoop ik.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: F6 cleon 956cc 44 pk
Vandaag is zo'n dag dat ik niet zo veel te doen heb.
Ouders zitten op Texel. Zussen hebben wat anders te doen. Schoontoestand zit in Rusland.
En ik en mijn vrouw zijn niet zo van die kerstvierders.
Ben dus met de F6 even naar de sleutelplek gereden en heb de 123 ontsteking maar vast gemonteerd.
HET IS FANTASTISCH
Hij begon steeds slechter te starten met de SEV verdeler ondanks nieuwe punten, condensator, bougies en kabels. Vandaar de stap naar de 123.
Rest nog revisie van de carburateur en kijken wat er nu helemaal mis is met de aandrijving van de tellerkabel.
Ik heb van Lordje al een nieuw kopstuk voor de versnellingsbak overgenomen.
Komende weken weer wat te doen.
Groet, Robert
Ouders zitten op Texel. Zussen hebben wat anders te doen. Schoontoestand zit in Rusland.
En ik en mijn vrouw zijn niet zo van die kerstvierders.
Ben dus met de F6 even naar de sleutelplek gereden en heb de 123 ontsteking maar vast gemonteerd.
HET IS FANTASTISCH
Hij begon steeds slechter te starten met de SEV verdeler ondanks nieuwe punten, condensator, bougies en kabels. Vandaar de stap naar de 123.
Rest nog revisie van de carburateur en kijken wat er nu helemaal mis is met de aandrijving van de tellerkabel.
Ik heb van Lordje al een nieuw kopstuk voor de versnellingsbak overgenomen.
Komende weken weer wat te doen.
Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: F6 cleon 956cc 44 pk
Goed bezig, Robert. Ben benieuwd of die 123 je verbruik nog weet te verbeteren.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: F6 cleon 956cc 44 pk
Revisie van de carburateur hoeft nu ook niet meer.
Vandaag mijn nieuwe Solex 32 SEIA binnen gekregen.
Nieuwe carburateur is goedkoper dan revisie.
Vandaag mijn nieuwe Solex 32 SEIA binnen gekregen.
Nieuwe carburateur is goedkoper dan revisie.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: F6 cleon 956cc 44 pk
Volgens mij zeg ik niets te veel, als het een RAGE is..??
Re: F6 cleon 956cc 44 pk
Robert, weet je al iets over het verbruik? Ben erg benieuwd...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: F6 cleon 956cc 44 pk
Eerst de carburateur monteren en afstellen. Vervolgens de kilometerteller repareren in de versnellingsbak.
En daarna kan ik wat zeggen overeten verbruik.
Even geduld aub.
En daarna kan ik wat zeggen overeten verbruik.
Even geduld aub.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: F6 cleon 956cc 44 pk
Hallo,
IK zou graag ook de manier van afstellen willen weten van deze carburateur.
Dan zou de mijne een stuk beter gaan rijden denk ik.
fransoos
IK zou graag ook de manier van afstellen willen weten van deze carburateur.
Dan zou de mijne een stuk beter gaan rijden denk ik.
fransoos
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: F6 cleon 956cc 44 pk
In de Kluwer staat de beschrijving in de aanvulling.
Carburateur afstellen zonder CO meter.
Basis instelling is mengselschroef helemaal indraaien en daarna 3 volle slagen weer uit. Daarna afstellen bij 1100 toeren volgens de beschrijving uit de Kluwer. met de mengselschroef (die kleine onder het kapje aan de voet) en de luchtschroef (die grote met de veer)
Als je denkt klaar te zijn weer terug zetten op stationair toerental 675/700rpm.
Carburateur afstellen zonder CO meter.
Basis instelling is mengselschroef helemaal indraaien en daarna 3 volle slagen weer uit. Daarna afstellen bij 1100 toeren volgens de beschrijving uit de Kluwer. met de mengselschroef (die kleine onder het kapje aan de voet) en de luchtschroef (die grote met de veer)
Als je denkt klaar te zijn weer terug zetten op stationair toerental 675/700rpm.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: F6 cleon 956cc 44 pk
Op verzoek van een aantal leden van het forum, hier wat verbruikscijfers.
Gisteren naar Apeldoorn gereden voor de nieuwjaarsreceptie van de club.
Op de terugweg in Maarsbergen getankt. Daarna 82 km tot aan mijn huis gereden en vandaag nog even op en neer maar mijn werk 14,2 km.
Dit zijn berekeningen van de Tom Tom
Ik heb de exact aangegeven route gereden.
Totaal dus 96.2 km
Nu net afgetankt 5,24 ltr
Het verbruik met de nieuwe carburateur en 123 ontsteking komt dan op 1:18,36.
Lijkt mij helemaal niet slecht oor mijn containertje op wielen met een zwaailicht op het dak.
Gisteren naar Apeldoorn gereden voor de nieuwjaarsreceptie van de club.
Op de terugweg in Maarsbergen getankt. Daarna 82 km tot aan mijn huis gereden en vandaag nog even op en neer maar mijn werk 14,2 km.
Dit zijn berekeningen van de Tom Tom
Ik heb de exact aangegeven route gereden.
Totaal dus 96.2 km
Nu net afgetankt 5,24 ltr
Het verbruik met de nieuwe carburateur en 123 ontsteking komt dan op 1:18,36.
Lijkt mij helemaal niet slecht oor mijn containertje op wielen met een zwaailicht op het dak.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: F6 cleon 956cc 44 pk
@ Rob,
hoe kun je zo nauwkeuring benzine tanken? Een beetje scheefstand scheelt zo.
Zou interessant zijn het eens geijkt te meten met een infuusfles/meetfles met maatverdeling in de auto
vr gr Fons
hoe kun je zo nauwkeuring benzine tanken? Een beetje scheefstand scheelt zo.
Zou interessant zijn het eens geijkt te meten met een infuusfles/meetfles met maatverdeling in de auto
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: F6 cleon 956cc 44 pk
@Fons,
Er zal best wat foutmarge inzitten.
Misschien is de enige manier om het echt te meten, een tankje van 10 liter inbouwen en gaan rijden tot hij leeg is. Aan het einde maar zien hoever je gekomen bent op die 10 ltr.
Ik heb nu gewoon gekeken wat er in ging. Tot de pomp de eerste keer afsloeg.
Lijkt me niet een heel vreemde manier van meten.
Ik zal ook een temperatuur meter en toerenteller in gaan bouwen. kan ik zien wat de snelheid tov van het toerental doet.
Iemand nog tips voor het inbouwen van de temperatuur sensor?
het lijkt me dat die voor de thermostaat moet komen in het kleine circuit.
groet, Robert
Er zal best wat foutmarge inzitten.
Misschien is de enige manier om het echt te meten, een tankje van 10 liter inbouwen en gaan rijden tot hij leeg is. Aan het einde maar zien hoever je gekomen bent op die 10 ltr.
Ik heb nu gewoon gekeken wat er in ging. Tot de pomp de eerste keer afsloeg.
Lijkt me niet een heel vreemde manier van meten.
Ik zal ook een temperatuur meter en toerenteller in gaan bouwen. kan ik zien wat de snelheid tov van het toerental doet.
Iemand nog tips voor het inbouwen van de temperatuur sensor?
het lijkt me dat die voor de thermostaat moet komen in het kleine circuit.
groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: F6 cleon 956cc 44 pk
Je kunt natuurlijk ook gewoon een stuk benzineslang kopen, die op de benzinepomp prikken en dan door een gat in het schutbord in een gecalibreerd vaatje in je interieur prikken. Je kunt mooi het gat gebruiken dat voorzien is voor de handrem onder het dashboard (is bij jou afgedopt met een kunsstof dop).
Watertemperatuur: ik meet in de bovenste slang van de radiateur, dus achter de thermostaat. Je kunt dan mooi zien wanneer de thermostaat open gaat en zult ook nooit met te weinig koelvloeistof rijden (de sensor hangt dan in lucht en slaat niet uit). Ik gebruik een ouderwetse sensor met cappillaire leiding, dus werkt altijd (geen stroom nodig).
Watertemperatuur: ik meet in de bovenste slang van de radiateur, dus achter de thermostaat. Je kunt dan mooi zien wanneer de thermostaat open gaat en zult ook nooit met te weinig koelvloeistof rijden (de sensor hangt dan in lucht en slaat niet uit). Ik gebruik een ouderwetse sensor met cappillaire leiding, dus werkt altijd (geen stroom nodig).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd