F6 cleon 956cc 44 pk

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 148049Bericht Tweety »

D'r moeten toch ook flowmeters zijn, maar 't makkelijkst lijkt mij om het verbruik over langere periode te meten, dan zal de foutmarge veel kleiner zijn. ik heb een temperatuurmeter voor de thermostaat, een Equus, waar de sensor (met een klein adaptertje) ipv 1 van de afdop boutjes in de waterpomp zit. zo kan je dus ook zien wat de temperatuur van de koelvloeistof is voor dat de thermostaat open is of als deze helemaal niet open gaat !! :D
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 148208Bericht harbourseal »

Vandaag even een ritje naar Liende op en neer
164 km en weer een verbruik van 1:18,9
De trend zet zich dus echt door.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 148250Bericht Bertje »

Klinkt goed! Zie je ook echt een verbetering van het verbruik dankzij de 123?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
zwergje
Berichten: 657
Lid geworden op: vr mar 12, 2010 3:58 am

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 148464Bericht zwergje »

Toch bijzonder hoe je dat blokje uit 79 in topvorm heb weten te krijgen. (nw)

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is of het kleinere volume en het hogere aantal pk's automatisch leid tot een minder koppel. Oftewel: wat voor bak heb je er voor hangen, en hoe trekt hij op?
Mensen met visie? IK zie ze niet.....;)
Witte F6 combi sobre-elevada/ Mercedes 407D automaat ex-ME bus/ camper
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 148466Bericht harbourseal »

Hoi Serge,
Er ligt een GTLbakje voor.
Ik ben nog niet helemaal tevreden. Het verbruik ligt beduidend lager dan wat ik gewend was.
Maar de nieuwe carburateur levert niet het vermogen dat ik zou willen.
Ik denk dat de hoofdsproeier wat aan de krappe kant is. Moet eens met de heren van RAGE gaan praten over een andere sproeier van delorto.
Verder draait het als een naaimachientje met de 123 erop

Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 148487Bericht Bertje »

Wat voor carb had je ook alweer? Solex 32 SEIA? Zo een heb ik, daar heb ik ook een grotere sproeier in gezet aangezien hij bij vol gas beter ging rijden met de choke een stukje open (het mengsel wordt dan rijker doordat je de luchttoevoer wat afknijpt). Zal ik eens kijken welke sproeier ik er ook alweer in heb zitten?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 148493Bericht harbourseal »

Klopt Bertje
Maar nu een variant van een Renault 4 moet even zoeken wat de sproeier maat is
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 149311Bericht harbourseal »

harbourseal schreef:Helaas is toen ik terugkwam in Breda de kilometertellerkabel of los geschoten of inwendig gebroken.

Volgende punt dat aangepakt moet worden.
Groet, Rob
Vandaag dan eindelijk de tijd genomen om eens serieus naar de kilometerteller aansluiting in de versnellingsbak te kijken.

Het voorste stuk van de versnellingsbak eraf geschroefd.

Het tandwieltje zat muurvast gesmolten aan de bus.

Ik had van Lordje al een heel nieuw kopstuk gekregen met een goed draaiend tandwieltje. Bij het magazijn een nieuwe pakking gescoord. Dit al maanden geleden.

Na een uurtje stevig doorweken zat alles weer op zijn plaats. En de kilometerteller werkt weer.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: F6 cleon 956cc 44 pk

Bericht: # 149313Bericht Bertje »

Goed bezig! Dan kun je nu het verbruik gaan bijhouden, ik ben benieuwd of jouw 123 qua verbruik nog wat oplevert.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie