onze R4 GTL uit 1979
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- dick holtrop
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: onze R4 GTL uit 1979
ziet er goed uit! veel werk zo te zien. blijft hij deze kleur houden?
kleur is mooi
groet
kleur is mooi
groet
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: onze R4 GTL uit 1979
Je deze blauwe kleur zal hij helemaal worden.
Re: onze R4 GTL uit 1979
Ik weet niet wat het is, maar ook ik vind de gendarmerie blauwe kleur 041B,
de mooiste kleur voor een R4 !
de mooiste kleur voor een R4 !
Re: onze R4 GTL uit 1979
Het is een tijdje geleden, maar we hebben niet stil gezeten.
inmiddels is het laswerk klaar, en zijn we begonnen met bodem en wielkasten behandelen.
de oude roest reparatie
inmiddels zijn we ook begonnen met het technische werk stuurhoesjes, kogeltjes, remmen, radiateur enz.
met helaas als grote tegenslag een plotselinge hevige olielekkage, oliekeerringen lek
dus maar besloten om de hele motor er uit te halen en lekker op te frissen.
inmiddels is het laswerk klaar, en zijn we begonnen met bodem en wielkasten behandelen.
de oude roest reparatie
inmiddels zijn we ook begonnen met het technische werk stuurhoesjes, kogeltjes, remmen, radiateur enz.
met helaas als grote tegenslag een plotselinge hevige olielekkage, oliekeerringen lek
dus maar besloten om de hele motor er uit te halen en lekker op te frissen.
Re: onze R4 GTL uit 1979
Vraag me toch af welke keerringen je er opeens uit had liggen... Als je de aandrijfassen wegpakt heb je natuurlijk je versnellingsbakolie opeens op de grond liggen...
Hebben jullie trouwens in de wielkasten achter ook nieuwe aanslagen voor de achteras gemonteerd? Zie nl dat jullie nieuwe hoeken in de wielkasten hebben gezet, maar de boel wordt daar dus rot door dubbel plaatwerk, namelijk genoemde aanslagpunten.
Hebben jullie trouwens in de wielkasten achter ook nieuwe aanslagen voor de achteras gemonteerd? Zie nl dat jullie nieuwe hoeken in de wielkasten hebben gezet, maar de boel wordt daar dus rot door dubbel plaatwerk, namelijk genoemde aanslagpunten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: onze R4 GTL uit 1979
Even de bril goed schoon maken, het is op de foto duidelijk te zien.Bertje schreef:Hebben jullie trouwens in de wielkasten achter ook nieuwe aanslagen voor de achteras gemonteerd? Zie nl dat jullie nieuwe hoeken in de wielkasten hebben gezet, maar de boel wordt daar dus rot door dubbel plaatwerk, namelijk genoemde aanslagpunten.
Re: onze R4 GTL uit 1979
Het laswerk is goed uitgevoerd, waar het dubbel moet zijn is eerst het chassis hersteld en daarna de carosserie.
olie lekkage is nokkenas keerring en vermoedelijk ook krukas keerring, auto heeft een tijd stilgestaan en lekte al een beetje, vorige week weer eens warm laten draaien en toen begon hij hard te lekken.
natuurlijk had ik alleen de versnellingsbak eruit kunnen halen, maar nu kan ik gelijk alles aanpakken en schoonmaken.
olie lekkage is nokkenas keerring en vermoedelijk ook krukas keerring, auto heeft een tijd stilgestaan en lekte al een beetje, vorige week weer eens warm laten draaien en toen begon hij hard te lekken.
natuurlijk had ik alleen de versnellingsbak eruit kunnen halen, maar nu kan ik gelijk alles aanpakken en schoonmaken.
Re: onze R4 GTL uit 1979
Inderdaad is mijn bril niet helemaal schoon, ik heb vandaag ook aan m'n 4 gewerkt Maarre, ik kan die foto toch niet helemaal vinden, hier beneden 2 foto's van de site van onze meester-restaurateur Roberto, zodat duidelijk is wat ik bedoel.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: onze R4 GTL uit 1979
Maar die platen hebben niets met de achterwiel ophanging te maken,enkel met de gordel bevestiging achter.
Ik heb er dikker plaatwerk ingelast, en geen bevestings punten meer voor achtergordels (heb liever geen dubbel plaatwerk meer), als ik er gordels in wil maken moet ik het inderdaad verstevigen.
Ik heb er dikker plaatwerk ingelast, en geen bevestings punten meer voor achtergordels (heb liever geen dubbel plaatwerk meer), als ik er gordels in wil maken moet ik het inderdaad verstevigen.
Re: onze R4 GTL uit 1979
De onderste bevestiging van de ophanging ziet er niet helemaal fris uit. Het lijkt namelijk alsof er een deel van de onderkant en zijkant van de balk is weggeroest. Hoe zit dat daar precies?Zaza r4 schreef:
Verder voortvarend bezig!
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Re: onze R4 GTL uit 1979
op de foto's ziet het er erger uit dan het is, alles is goed ontroest en goed behandeld.
kan wel weer een tijdje mee.
kan wel weer een tijdje mee.
Re: onze R4 GTL uit 1979
Ok, ik heb dit beeld voor ogen en bij jou ziet het er anders uit, vandaar:
(even fotootje geleend van Pcars)
(even fotootje geleend van Pcars)
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Re: onze R4 GTL uit 1979
het is als eens een keer gerepareerd, vandaar dat het er anders uit ziet.
het is nu goed behandeld dus het kan weer een paar jaar mee.
het is nu goed behandeld dus het kan weer een paar jaar mee.
Re: onze R4 GTL uit 1979
Ja ik dacht al das een bekende foto...Rik H. schreef:Ok, ik heb dit beeld voor ogen en bij jou ziet het er anders uit, vandaar:
(even fotootje geleend van Pcars)
Zo zie je de een zij. Aanpak is de andere niet, ik doe het radicaal en gewoon oude eruit en nieuwe balken halen bij Harry, de bovenkant van de mijne was minder slecht maar toen ik de achteras weg haalde zag het er niet uit.
En als ik naar de foto's hier kijk van dat punt heb ik wel een idee hoe er er daaronder uit ziet.
Maar zoals ik al zei: ieder zijn eigen manier
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Re: onze R4 GTL uit 1979
Zaza r4 schreef:Maar die platen hebben niets met de achterwiel ophanging te maken,enkel met de gordel bevestiging achter.
Ik heb er dikker plaatwerk ingelast, en geen bevestings punten meer voor achtergordels (heb liever geen dubbel plaatwerk meer), als ik er gordels in wil maken moet ik het inderdaad verstevigen.
Bertje schreef: Hebben jullie trouwens in de wielkasten achter ook nieuwe aanslagen voor de achteras gemonteerd?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd