Restauratie R4 van Pcars

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie R4 van Pcars

Bericht: # 138540Bericht Bertje »

Heb je nou puur die andere kap gekocht ivm die extra ventilatieribbels? Volgens mij heeft dat echt maar een marginale invloed op het koelvermogen*. Potentieel probleem is dat je in de winter warmteproblemen krijgt omdat de rubber flap die je voor de gril doet die extra ribbel niet afdekt, waardoor je karretje daar nog steeds koude lucht hapt.

*Radiateur af en toe goed doorspoelen heeft denk ik meer nut ;-)
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
pcars
Berichten: 199
Lid geworden op: wo mar 14, 2012 12:26 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Restauratie R4 van Pcars

Bericht: # 138541Bericht pcars »

ja alleen maar voor extra rooster. :)
vind het mooier staan en ik ga er in de winter toch niet mee rijden zonde van me werk.
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Restauratie R4 van Pcars

Bericht: # 138547Bericht Rudi »

Ik rijd in de winter nooit met een afgedekte grille, waarom wel eigenlijk. De R4 is zo luchtig dat het inderdaad maar marginaal is om hem af te dekken.
pcars
Berichten: 199
Lid geworden op: wo mar 14, 2012 12:26 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Restauratie R4 van Pcars

Bericht: # 138549Bericht pcars »

Ik zou ook niet weten waar het nodig voor is.
Al die pekel en bende krijgen weinig kans op mijn 'kind' In de winter
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie R4 van Pcars

Bericht: # 138611Bericht Bertje »

Rudi schreef:Ik rijd in de winter nooit met een afgedekte grille, waarom wel eigenlijk. De R4 is zo luchtig dat het inderdaad maar marginaal is om hem af te dekken.
Waarom? Omdat anders je motor niet op bedrijfstemperatuur komt. Was zeker afgelopen winter een issue, motor kwam niet boven de 70 graden uit. Maar, toegegeven, met de rubber flap in de grill werd-ie dan weer wat te warm (85+), dus toen maar een stuk karton (half) voor de gril gezet, werkte prima.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
pcars
Berichten: 199
Lid geworden op: wo mar 14, 2012 12:26 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Restauratie R4 van Pcars

Bericht: # 138614Bericht pcars »

je moet altijd wat verzinnen om het beste voor je auto te doen, en vandaar dat ik zelf zo gek ben op de R4 het houd je altijd bezig. :D
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Restauratie R4 van Pcars

Bericht: # 138636Bericht Tweety »

Koelvloeistof moet de 90 graden halen, probleem zit 'm echter in de rest van de motor omgeving, carburateur ed. als je de hele grill afdekt kunnen die af en toe net iets te warm worden...
pcars
Berichten: 199
Lid geworden op: wo mar 14, 2012 12:26 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Restauratie R4 van Pcars

Bericht: # 138807Bericht pcars »

Weer even een kleine update.
Niet veel tijd gehad nog maar restauratie van klant auto is morgen klaar dus volgende week weer tijd voor me eigen auto. Vandaag begonnen met beetje ontroesten van achteras en remdrukverdeler:

Zo zag die eruit:
Afbeelding

Nu na het ontroesten en 1x in de roestomvormer:
Afbeelding
Afbeelding

Achteras, linkerkant nog niks aan gedaan:
Afbeelding

Achteras, rechterkant al gedeelte ontroest:
Afbeelding
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Restauratie R4 van Pcars

Bericht: # 138818Bericht Rutger-peer »

Let er wel op hoe die swingarmen er aan toe zijn, die plaatstalen exemplaren schijnen nog wel door te willen roesten (er zijn ook gietijzeren varianten).
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
pcars
Berichten: 199
Lid geworden op: wo mar 14, 2012 12:26 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Restauratie R4 van Pcars

Bericht: # 138819Bericht pcars »

Heb al nieuwe klaar liggen moeten er nog op
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: Restauratie R4 van Pcars

Bericht: # 138841Bericht Rutger-peer »

Waarom heb je 'm dan ontroest?
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie R4 van Pcars

Bericht: # 138842Bericht Bertje »

Rutger-peer schreef:Waarom heb je 'm dan ontroest?
Denk dat pcars zwingarmbevestigingen heeft gelezen (maar dat staat er dus niet).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
pcars
Berichten: 199
Lid geworden op: wo mar 14, 2012 12:26 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Restauratie R4 van Pcars

Bericht: # 138843Bericht pcars »

ja die bedoelde ik.
de rest van de as ziet er netjes uit
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Restauratie R4 van Pcars

Bericht: # 138854Bericht Bertje »

Ook daar waar-ie de zwingarmbevestigingen in gaat?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Restauratie R4 van Pcars

Bericht: # 138859Bericht Tweety »

Bertje schreef:Ook daar waar-ie de zwingarmbevestigingen in gaat?
nu we het daar toch over hebben... das bij die gietijzeren versie nou net ook het zwakke punt... zit namelijk een stalen buisje op gelast... staal op gietijzer gelast dat is eh, nou ja, niet zo heel sterk...
Plaats reactie