Restauratie R4 van Pcars
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie R4 van Pcars
Heb je nou puur die andere kap gekocht ivm die extra ventilatieribbels? Volgens mij heeft dat echt maar een marginale invloed op het koelvermogen*. Potentieel probleem is dat je in de winter warmteproblemen krijgt omdat de rubber flap die je voor de gril doet die extra ribbel niet afdekt, waardoor je karretje daar nog steeds koude lucht hapt.
*Radiateur af en toe goed doorspoelen heeft denk ik meer nut
*Radiateur af en toe goed doorspoelen heeft denk ik meer nut
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie R4 van Pcars
ja alleen maar voor extra rooster.
vind het mooier staan en ik ga er in de winter toch niet mee rijden zonde van me werk.
vind het mooier staan en ik ga er in de winter toch niet mee rijden zonde van me werk.
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Re: Restauratie R4 van Pcars
Ik rijd in de winter nooit met een afgedekte grille, waarom wel eigenlijk. De R4 is zo luchtig dat het inderdaad maar marginaal is om hem af te dekken.
Re: Restauratie R4 van Pcars
Ik zou ook niet weten waar het nodig voor is.
Al die pekel en bende krijgen weinig kans op mijn 'kind' In de winter
Al die pekel en bende krijgen weinig kans op mijn 'kind' In de winter
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Re: Restauratie R4 van Pcars
Waarom? Omdat anders je motor niet op bedrijfstemperatuur komt. Was zeker afgelopen winter een issue, motor kwam niet boven de 70 graden uit. Maar, toegegeven, met de rubber flap in de grill werd-ie dan weer wat te warm (85+), dus toen maar een stuk karton (half) voor de gril gezet, werkte prima.Rudi schreef:Ik rijd in de winter nooit met een afgedekte grille, waarom wel eigenlijk. De R4 is zo luchtig dat het inderdaad maar marginaal is om hem af te dekken.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie R4 van Pcars
je moet altijd wat verzinnen om het beste voor je auto te doen, en vandaar dat ik zelf zo gek ben op de R4 het houd je altijd bezig.
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Re: Restauratie R4 van Pcars
Koelvloeistof moet de 90 graden halen, probleem zit 'm echter in de rest van de motor omgeving, carburateur ed. als je de hele grill afdekt kunnen die af en toe net iets te warm worden...
Re: Restauratie R4 van Pcars
Weer even een kleine update.
Niet veel tijd gehad nog maar restauratie van klant auto is morgen klaar dus volgende week weer tijd voor me eigen auto. Vandaag begonnen met beetje ontroesten van achteras en remdrukverdeler:
Zo zag die eruit:
Nu na het ontroesten en 1x in de roestomvormer:
Achteras, linkerkant nog niks aan gedaan:
Achteras, rechterkant al gedeelte ontroest:
Niet veel tijd gehad nog maar restauratie van klant auto is morgen klaar dus volgende week weer tijd voor me eigen auto. Vandaag begonnen met beetje ontroesten van achteras en remdrukverdeler:
Zo zag die eruit:
Nu na het ontroesten en 1x in de roestomvormer:
Achteras, linkerkant nog niks aan gedaan:
Achteras, rechterkant al gedeelte ontroest:
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
- Rutger-peer
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
- Locatie: Groningen
Re: Restauratie R4 van Pcars
Let er wel op hoe die swingarmen er aan toe zijn, die plaatstalen exemplaren schijnen nog wel door te willen roesten (er zijn ook gietijzeren varianten).
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Re: Restauratie R4 van Pcars
Heb al nieuwe klaar liggen moeten er nog op
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
- Rutger-peer
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
- Locatie: Groningen
Re: Restauratie R4 van Pcars
Denk dat pcars zwingarmbevestigingen heeft gelezen (maar dat staat er dus niet).Rutger-peer schreef:Waarom heb je 'm dan ontroest?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie R4 van Pcars
ja die bedoelde ik.
de rest van de as ziet er netjes uit
de rest van de as ziet er netjes uit
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Re: Restauratie R4 van Pcars
Ook daar waar-ie de zwingarmbevestigingen in gaat?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie R4 van Pcars
nu we het daar toch over hebben... das bij die gietijzeren versie nou net ook het zwakke punt... zit namelijk een stalen buisje op gelast... staal op gietijzer gelast dat is eh, nou ja, niet zo heel sterk...Bertje schreef:Ook daar waar-ie de zwingarmbevestigingen in gaat?