Restauratie R4 van Pcars
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie R4 van Pcars
"t ziet er goed uit... ik zou met Fertan beginnen voor de roest-omvorming dan wordt 't al aardig zwart... dan een laag primer en dan hamerslag zou ik zeggen... lak in iedergeval.... ik raak een beetje in de war van je idioom... volgens mij is de swingarm het deel waar de remtrommel aan vast zit.... de swingarm bevestiging (inclusief silentbloc/gummi) is het driehoekige deel met de ronde bussen... wat daar dus op getikt moet worden.... en wat jij swingarm bevestiging noemt, noem ik kokerbalk ! maar ziet er goed uit !
Re: Restauratie R4 van Pcars
Hier weer even een update van vandaag de dag.
Heb de linker kokerbalk verder afgewerkt en in de zinc-spray gezet.
Rechter kokerbalk eruit gehaald en de nieuwe er weer passend ingelast.
Vandaag ook mijn swingarmen en dorpel binnen gekregen bij Harry vandaan, dus we kunnen weer lekker aan de slag....
De rechter chassisbalk met de oude reparatie:
En zoals aan de andere kant ook hier peurschuim:
Nieuwe deel erin gehecht en even na meten of die goed zit:
En even van deze kant bekijken en na controleren:
Goedgekeurd en aflassen maar:
En nog even een foto van het resultaat van de linkerkant met zinc-spray:
Van de week de binnenbalken repareren (bij torsiestaven) en dan de achteras opknappen en me as kan er weer onder.
Uiteraard hou ik jullie op de hoogte en hou ik het bij met foto's.
Heb de linker kokerbalk verder afgewerkt en in de zinc-spray gezet.
Rechter kokerbalk eruit gehaald en de nieuwe er weer passend ingelast.
Vandaag ook mijn swingarmen en dorpel binnen gekregen bij Harry vandaan, dus we kunnen weer lekker aan de slag....
De rechter chassisbalk met de oude reparatie:
En zoals aan de andere kant ook hier peurschuim:
Nieuwe deel erin gehecht en even na meten of die goed zit:
En even van deze kant bekijken en na controleren:
Goedgekeurd en aflassen maar:
En nog even een foto van het resultaat van de linkerkant met zinc-spray:
Van de week de binnenbalken repareren (bij torsiestaven) en dan de achteras opknappen en me as kan er weer onder.
Uiteraard hou ik jullie op de hoogte en hou ik het bij met foto's.
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Re: Restauratie R4 van Pcars
Dat purschuim is een methode die gebruikt werd om te voorkomen dat vuil en pekel rechtstreeks de balk in kwam... de originele balk was namelijk aan de achetrzijde helemaal open... hier op het forum niet een erg populaire methode... wat ik gedaan heb is voor de achterwielen (eigenlijk vlak achter de swingarmbevestiging ..) een spatlap gemaakt. Ook omdat de swingarmbevestiging snel vol zit met zand en dergelijke en dan een stuk sneller weg rot... eigenlijk is het een ontwerp fout, de plaat die aan de onderzijde zit zou veel beter aan de bovenkant zijn... maar ja...
Re: Restauratie R4 van Pcars
Goed nieuws!!! Nou voor mij.
Heb via een oud collega nieuw plaatwerk van een r4 aangeboden gekregen wat hun zijn tegen gekomen in een hoek van het magazijn, en raad eens wat????
Nieuwe binnen schermen voor ACHTER
En om het nog completer te maken ook nog 2 nieuwe C-stijlen...
Dus ik ben helemaal gelukkig netter dan dit kan ik mijn kind niet maken.
Heb via een oud collega nieuw plaatwerk van een r4 aangeboden gekregen wat hun zijn tegen gekomen in een hoek van het magazijn, en raad eens wat????
Nieuwe binnen schermen voor ACHTER
En om het nog completer te maken ook nog 2 nieuwe C-stijlen...
Dus ik ben helemaal gelukkig netter dan dit kan ik mijn kind niet maken.
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Re: Restauratie R4 van Pcars
Perry, scheelt weer een hoop werk!! en nooit zo mooi als passend plaatwerk!
Mijn brief al binnen?
gr.Jan.
Mijn brief al binnen?
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Restauratie R4 van Pcars
Hey Jan, scheelt idd veel werk.
En moet even kijken of het binnen is, ben niet meer op de zaak geweest daar moet het leggen.
Maar ga er wel vanuit.
Gr. Perry
En moet even kijken of het binnen is, ben niet meer op de zaak geweest daar moet het leggen.
Maar ga er wel vanuit.
Gr. Perry
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
- Rutger-peer
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
- Locatie: Groningen
Re: Restauratie R4 van Pcars
Super Perry! heb nog nooit van nieuwe binnenschermen achter gehoord!
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Re: Restauratie R4 van Pcars
Ik heb zelf de achterzijde van de balken dichtgelast. Zal vanavond wel een fotootje maken. Als je bang bent dat de balken dan niet meer kunnen uitwasemen als er onverhoopt toch water in komt kun je natuurlijk een gat boren aan de onderkant.Tweety schreef:Dat purschuim is een methode die gebruikt werd om te voorkomen dat vuil en pekel rechtstreeks de balk in kwam... de originele balk was namelijk aan de achetrzijde helemaal open... hier op het forum niet een erg populaire methode... wat ik gedaan heb is voor de achterwielen (eigenlijk vlak achter de swingarmbevestiging ..) een spatlap gemaakt. Ook omdat de swingarmbevestiging snel vol zit met zand en dergelijke en dan een stuk sneller weg rot... eigenlijk is het een ontwerp fout, de plaat die aan de onderzijde zit zou veel beter aan de bovenkant zijn... maar ja...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie R4 van Pcars
Dido, fantastic, ook nog niet tegengekomen...dus ... askan...fotokesRutger-peer schreef:Super Perry! heb nog nooit van nieuwe binnenschermen achter gehoord!
Alhoewel deze wel als aparte plaatdelen wordt vernoemt in de PR en origineel bij Renault was/is te bestellen
Laatst gewijzigd door jeffr4 op do jul 26, 2012 4:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Restauratie R4 van Pcars
Ik wist tot voor kort ook niet dat het bestond.
Maar ik ben er gelukkig mee.
Ik ben contact aan zoeken via wat bedrijven om reproductie te laten maken van de schermen en stijlen.
Maar kost hoop tijd en moeite dus bij genoeg interesse ga ik het proberen voor elkaar te krijgen.
Dus laat maar wat weten.
Maar ik ben er gelukkig mee.
Ik ben contact aan zoeken via wat bedrijven om reproductie te laten maken van de schermen en stijlen.
Maar kost hoop tijd en moeite dus bij genoeg interesse ga ik het proberen voor elkaar te krijgen.
Dus laat maar wat weten.
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Re: Restauratie R4 van Pcars
Net effe een mailtje naar de Renault dealer/ magazijn....is niet meer officieel te verkrijgen.
Re: Restauratie R4 van Pcars
Klopt die ik heb gekocht zijn ooit uit stock verkregen uit Frankrijk.
Dus ik ben er heel blij mee en ga er zeker achteraan voor de reproductie.
Dus ik ben er heel blij mee en ga er zeker achteraan voor de reproductie.
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83
Re: Restauratie R4 van Pcars
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie R4 van Pcars
pcar, ik blijf toch benieuwd hoe jij er zo zeker van bent dat die nieuwe achterbalkuiteindes op de goede plek gaan uitkomen. Met Lordje heb ik een tijdje terug die klus aangepakt bij mijn F6 en de positie van de gaten komt echt op de millimeter, ik was dus erg blij dat Lordje daar een mal voor heeft (naar hetzelfde idee als onze Engelse vriend).
Nou is meten natuurlijk weten dus we zullen zien hoe goed jij weet te meten
Nou is meten natuurlijk weten dus we zullen zien hoe goed jij weet te meten
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie R4 van Pcars
Nog even geen tijd gehad om verder te werken aan mijn R4, ben op het moment even een Fiat 500 van 1961 aan het restaureren :S, maar ja er moet toch wat verdiend worden.
Maar heb vandaag mijn 'nieuwe' motorkap met extra rooster opgehaald, dus bij deze even een foto.
Maar heb vandaag mijn 'nieuwe' motorkap met extra rooster opgehaald, dus bij deze even een foto.
Renault 4 TL '89, Renault 4 GTL '86, Renault 4 TL '82, Renault 5 (oer) '83