wow!! Hij start gewoon! Start restauratie?

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Witje4
Berichten: 89
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 12:15 am
Locatie: Breda

Re: wow!! Hij start gewoon! Start restauratie?

Bericht: # 155113Bericht Witje4 »

Zo weer wat opgeschoten!
Nu de remleidingen en benzineleiding monteren en dan de koets er op

Wat zijn de voor en na's van stalen benzineleiding vs koper?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: wow!! Hij start gewoon! Start restauratie?

Bericht: # 155120Bericht Bertje »

Zo ver ik het kan beoordelen is koper makkelijker te bewerken (felsrandjes) en beter te buigen, bovendien roest het niet. Nadeel is dat het iets duurder is.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: wow!! Hij start gewoon! Start restauratie?

Bericht: # 155127Bericht Willem de Zwijger »

Nadeel van koper is dat het verstijft bij buigen, en daar vermoeiingsgevoelig wordt. In duitsland is het verboden, ik dacht om die reden. In NL mag het wel, en ik heb nog nooit gehoord van ellende met koper, zelf rij ik er al weer een jaar of 10 mee.
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: wow!! Hij start gewoon! Start restauratie?

Bericht: # 155128Bericht marcGTL.BE »

Wel ergens gelezen dat de leiding in een legering(weet niet welke, lijkt op aluminium) beter plooien. Zeker bij kortere bochten.

Een benzine leiding zou die ook in PE gelegd mogen worden? Zoals bij de moderne wagens.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie