Zo weer wat opgeschoten!
Nu de remleidingen en benzineleiding monteren en dan de koets er op
Wat zijn de voor en na's van stalen benzineleiding vs koper?
wow!! Hij start gewoon! Start restauratie?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: wow!! Hij start gewoon! Start restauratie?
Zo ver ik het kan beoordelen is koper makkelijker te bewerken (felsrandjes) en beter te buigen, bovendien roest het niet. Nadeel is dat het iets duurder is.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: wow!! Hij start gewoon! Start restauratie?
Nadeel van koper is dat het verstijft bij buigen, en daar vermoeiingsgevoelig wordt. In duitsland is het verboden, ik dacht om die reden. In NL mag het wel, en ik heb nog nooit gehoord van ellende met koper, zelf rij ik er al weer een jaar of 10 mee.
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: wow!! Hij start gewoon! Start restauratie?
Wel ergens gelezen dat de leiding in een legering(weet niet welke, lijkt op aluminium) beter plooien. Zeker bij kortere bochten.
Een benzine leiding zou die ook in PE gelegd mogen worden? Zoals bij de moderne wagens.
Een benzine leiding zou die ook in PE gelegd mogen worden? Zoals bij de moderne wagens.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;