1400 cc monopoint injectie super5
Geplaatst: zo jan 09, 2011 11:01 pm
In mijn enthousiasme , die grenst aan hondsdolheid, is vandaag de eigenlijke eerste stap gemaakt om mijn R4 naast enerzijds een nostalgisch uiterlijk te geven met de chromen accenten, oude italiaanse lichten/ uitzetraampjes, verbrede oude type velgen met wielkappen , enz.( binnenkort zelfs een 1e epoche motorkap met de harpgrill en de bijbehorende knippers en lamp met ringen )
om anderzijds juist een vlottere moderne aandrijving erin te gooien door een goed rijdende Super5 te kopen in Duitsland met daarin de type C3J motor 1397 cc met de monopoint -injectie en natuurlijk de hele rataplan van Engine Controle Unit, de sensoren,brandstofregeling, lambda, kabelboom, katalysator.
Juist vanwege niet alleen de ombouw van een dwarsgeplaatste motor naar een lengterichting en dan nog alles aan de verkeerde kant, de bak voor de motor , de electr. benzinepomp, retourleiding en de stuurstang van de R4, die in de weg zit, de enorme luchtfilter, is natuurlijk een goede aansluiting dmv de kabelboom en het functioneren van de electronische componenten van groot belang en om dit te bekijken heb ik maar een complete Super5 aangeschaft.
Dus vandaag met de VW Transporter en de autoambulance van Joreno op pad gegaan om deze op te halen en staat deze inmiddels bij mij in de opslag.
Nee,............. ik ben die ouwe knakker rechts en die jonge vent links is de verkoper.
Dus eerst maar de motor goed nalopen ( compressie via meting oke) de XR25 test unit aan de diagnose plug hangen en dan alles goed inventariseren en bekijken de MR 275 ter hand en dan ombouwen.
Vraag :
Heeft iemand op het forum al eerder een C3J 1397 cc uit een Super5 of ander type
met de monopoint injectie in een R4 ingebouwd???
om anderzijds juist een vlottere moderne aandrijving erin te gooien door een goed rijdende Super5 te kopen in Duitsland met daarin de type C3J motor 1397 cc met de monopoint -injectie en natuurlijk de hele rataplan van Engine Controle Unit, de sensoren,brandstofregeling, lambda, kabelboom, katalysator.
Juist vanwege niet alleen de ombouw van een dwarsgeplaatste motor naar een lengterichting en dan nog alles aan de verkeerde kant, de bak voor de motor , de electr. benzinepomp, retourleiding en de stuurstang van de R4, die in de weg zit, de enorme luchtfilter, is natuurlijk een goede aansluiting dmv de kabelboom en het functioneren van de electronische componenten van groot belang en om dit te bekijken heb ik maar een complete Super5 aangeschaft.
Dus vandaag met de VW Transporter en de autoambulance van Joreno op pad gegaan om deze op te halen en staat deze inmiddels bij mij in de opslag.
Nee,............. ik ben die ouwe knakker rechts en die jonge vent links is de verkoper.
Dus eerst maar de motor goed nalopen ( compressie via meting oke) de XR25 test unit aan de diagnose plug hangen en dan alles goed inventariseren en bekijken de MR 275 ter hand en dan ombouwen.
Vraag :
Heeft iemand op het forum al eerder een C3J 1397 cc uit een Super5 of ander type
met de monopoint injectie in een R4 ingebouwd???