1400 cc monopoint injectie super5
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Koppelingshandle is gemakkelijk aan te passen, groet Lordje.
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Dit is de info, die ik hierover mocht ontvangen, citaat :
Een 5 TX bak is een 5-bak, die is langer dan een normale 4-bak.
Maar elke 4-bak uit een oer5 is langer dan een 4 bak uit een GTL.
Het koppelingstussenhuis is 1 cm langer, daar zit het verschil
En ook de bedieningshandel, die zit bij de GTL horizontaal en bij de 0er5 verticaal.
Dat betekent dat de prise as van een bak uit een oer5 ook 1 cm langer is dan die van een 4 GTL.
Dus ja, dan zal ik de balk moeten aanpassen en de prise-as van een oer5 en de koppelingshandle,
maar....vertel, want ja ben niets nieuwsgierig, maar kweetgraagalles.
Een 5 TX bak is een 5-bak, die is langer dan een normale 4-bak.
Maar elke 4-bak uit een oer5 is langer dan een 4 bak uit een GTL.
Het koppelingstussenhuis is 1 cm langer, daar zit het verschil
En ook de bedieningshandel, die zit bij de GTL horizontaal en bij de 0er5 verticaal.
Dat betekent dat de prise as van een bak uit een oer5 ook 1 cm langer is dan die van een 4 GTL.
Dus ja, dan zal ik de balk moeten aanpassen en de prise-as van een oer5 en de koppelingshandle,
maar....vertel, want ja ben niets nieuwsgierig, maar kweetgraagalles.
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Jeffrey, de price-as kun je laten zitten; je moet het price-as lagertje in het vliegwiel wat langer maken!
Ik heb dat ooit eens gedaan met een vrachtwagen versn.bak, een metalen huis gedraaid waarvan een deel in het vliegwiel past op de plaats van het price-as lager,(price-as 2,5 cm te kort)
het deel wat uit het vliegwiel steekt zover naar buiten
laten steken als nodig is me de binnendiameter van het org. price-as lager!!
De betreffende auto heeft in 2009 een wereld reis gemaakt, ong. 53000km!
gr.Jan.
Ik heb dat ooit eens gedaan met een vrachtwagen versn.bak, een metalen huis gedraaid waarvan een deel in het vliegwiel past op de plaats van het price-as lager,(price-as 2,5 cm te kort)
het deel wat uit het vliegwiel steekt zover naar buiten
laten steken als nodig is me de binnendiameter van het org. price-as lager!!
De betreffende auto heeft in 2009 een wereld reis gemaakt, ong. 53000km!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Na al de ingewonnen informatie en ervaringen van anderen met de versn.bakken, heb ik gekozen voor de GTL bak en komt er dus een toplager in het blok ( origineel renault onderdeel) en de getande vliegwiel/starterkrans van een R5AT, waarbij ik nog een houder en sleuf maak voor de sensor en past het geheel zonder verdere aanpassingen met het super5 blok.
Aangezien het toch moeilijk is om aan een getande renix 40-2-2- vliegwiel/starterkrans van een AT te komen, is er dus nog de mogelijkheid het vliegwiel van de super5 op een R4 starterkrans te krimpen, maar dat hoeft dus niet,want ik heb er eentje, dus...eenvoudige oplossing gevonden!
Nu mij concenteren op de stuurstang, die ik anders wil laten verlopen, want er zit toch een aardig inlaat spruitstuk op.....en een uitlaatspruitsuk met downpipe/lambda, die recht op de stuurstang uitkomt.... ,
een nieuwe uitdaging!
Aangezien het toch moeilijk is om aan een getande renix 40-2-2- vliegwiel/starterkrans van een AT te komen, is er dus nog de mogelijkheid het vliegwiel van de super5 op een R4 starterkrans te krimpen, maar dat hoeft dus niet,want ik heb er eentje, dus...eenvoudige oplossing gevonden!
Nu mij concenteren op de stuurstang, die ik anders wil laten verlopen, want er zit toch een aardig inlaat spruitstuk op.....en een uitlaatspruitsuk met downpipe/lambda, die recht op de stuurstang uitkomt.... ,
een nieuwe uitdaging!
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
zo iets?jeffr4 schreef: Nu mij concenteren op de stuurstang, die ik anders wil laten verlopen, want er zit toch een aardig inlaat spruitstuk op.....en een uitlaatspruitsuk met downpipe/lambda, die recht op de stuurstang uitkomt.... ,
een nieuwe uitdaging!
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Inderdaad, ik had deze uitvoering natuurlijk ook al gespot,
En zal het zoiets gaan worden.....een mooi voorbeeld, naast het gebruik van een homokineet/ kruisstuk , hebben ze blijkbaar ook een ondersteunend lager gebruikt, die aan het chassis vast is gemaakt
En zal het zoiets gaan worden.....een mooi voorbeeld, naast het gebruik van een homokineet/ kruisstuk , hebben ze blijkbaar ook een ondersteunend lager gebruikt, die aan het chassis vast is gemaakt
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
2 Kruisstukken lijkt mij, en dus vermoedelijk minimaal 2 lagers...maar waarschijnlijk 3...
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Met het gebruik van een kruisstuk en lager, bedoel ik te zeggen, dat er 1 kruisstuk extra is gebruikt, aangezien, althans op mijn R4 het kruisstuk wat net voor het schutbord zit... er al zit,( veiligheidseis)
en het extra grote lager wat je op de foto ziet voor ondersteuning
Daardoor kan de stuurstang wel een stuk..................................... lager
en het extra grote lager wat je op de foto ziet voor ondersteuning
Daardoor kan de stuurstang wel een stuk..................................... lager
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Jeffrey,
Ik heb bij het overzetten van mijn versnellingsbak van de winter met het zelfde probleem zitten worstelen wat betreft de lengte van de r5 bak.
We hebben het koppelingshuis van de F6bak op de R5bak gezet en de prisee-as uit de F6bak overgezet naar de R5 bak.
Aangezien je toch gewoon een 4 versnellingbak wilt gaan gebruiken is dit een makkelijker oplossing dan snijd en laswerk aan de voorbalk.
Succes met je project.
Robert
Ik heb bij het overzetten van mijn versnellingsbak van de winter met het zelfde probleem zitten worstelen wat betreft de lengte van de r5 bak.
We hebben het koppelingshuis van de F6bak op de R5bak gezet en de prisee-as uit de F6bak overgezet naar de R5 bak.
Aangezien je toch gewoon een 4 versnellingbak wilt gaan gebruiken is dit een makkelijker oplossing dan snijd en laswerk aan de voorbalk.
Succes met je project.
Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Inderdaad,zelfs de R5 4 bak is dus langer en nu met een andere passende triggervliegwiel en starterkrans,
blijft een sleuf maken voor de senor over en geen gelas aan de voorbalk. Als het moet, dan moet het natuurlijk, maar zoek toch de meest toepasbare oplossing.
Voor de verandering aan de stuurstang, waarbij er in mijn R4 al een kruisstuk zit bij het schutbord, heb ik bij Harry V. eenzelfde stuurstang met kruisstuk gehaald en kan ik deze met wat passen en meten,zodanig laten verlopen, dat het de downpipe en spruitstuk niet in de weg zit.
Dan hoef ik ook de motorsteunen niet te veranderen ( verhogen dus).
blijft een sleuf maken voor de senor over en geen gelas aan de voorbalk. Als het moet, dan moet het natuurlijk, maar zoek toch de meest toepasbare oplossing.
Voor de verandering aan de stuurstang, waarbij er in mijn R4 al een kruisstuk zit bij het schutbord, heb ik bij Harry V. eenzelfde stuurstang met kruisstuk gehaald en kan ik deze met wat passen en meten,zodanig laten verlopen, dat het de downpipe en spruitstuk niet in de weg zit.
Dan hoef ik ook de motorsteunen niet te veranderen ( verhogen dus).
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Die ene cm lengte verschil zit hem in de klok ( koppelingshuis)
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
harbourseal schreef:Die ene cm lengte verschil zit hem in de klok ( koppelingshuis)
Die info had ik ook gekregen van Harry Velthuis en inmiddels, bij mijn terugkeer, ben ik zijn pakket tegengekomen met de toplager, de halve maan schimplaat voor bij de startmotor en de R5 Alpine triggervliegwiel,jeffr4 schreef: Maar elke 4-bak uit een oer5 is langer dan een 4 bak uit een GTL.
Het koppelingstussenhuis is 1 cm langer, daar zit het verschil
En deze 1 cm in diameter kleinere vliegwiel/starterkrans zal zeker passen in de GTL-bak en inderdaad ook met het Renix 44-2-2 profiel voor de sensor!
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Had ik overheen gelezen.
Zo lijkt het er erg op dat het je echt gaat lukken
Zo lijkt het er erg op dat het je echt gaat lukken
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
In het weekend Thenay mocht ik van Harry de bestelde R4 stuurstang ontvangen met kruiskoppeling,
die ik straks nodig heb om de huidige stuurstang te kunnen verleggen, zoals bovenstaand voorbeeld,ben nog bezig om ook een passend lager te vinden om de stang te ondersteunen.
Ook mocht ik bij Melun-Retro-Passion een nieuwe set drukgroep/lager en de grote 180 mm koppelingsplaat aanschaffen, die op de priseas van de GTL-bak past
Nu kan ik iniedergeval, nadat ik een passende sleuf en houder voor de sensor heb gemaakt, de trigger-vliegwiel met starterkrans, drukgroep/lager/koppelingsplaat en de gtl-bak in elkaar zetten!
die ik straks nodig heb om de huidige stuurstang te kunnen verleggen, zoals bovenstaand voorbeeld,ben nog bezig om ook een passend lager te vinden om de stang te ondersteunen.
Ook mocht ik bij Melun-Retro-Passion een nieuwe set drukgroep/lager en de grote 180 mm koppelingsplaat aanschaffen, die op de priseas van de GTL-bak past
Nu kan ik iniedergeval, nadat ik een passende sleuf en houder voor de sensor heb gemaakt, de trigger-vliegwiel met starterkrans, drukgroep/lager/koppelingsplaat en de gtl-bak in elkaar zetten!
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Inmiddels de trigger-vliegwiel/starterkrans en koppeling/vliegwiel gemonteerd en is de gtl-bak gemonteerd om de juiste positie en houder van de sensor te bepalen (sleuf alwel gemaakt) en...
downpipe met lambda ( die anders recht op de stuurstang uitkomt)
wordt.....sidepipe met lambda
Wellicht dat deze nu niet in conflict komt met de stuurstang en istie al een beetje in de R4 uitlaatrichting.
Zal nog wel stoeien worden met wat uitlaatboggies en komt de katalysator onder het scherm, daar waar
nu ook bij de R4 de uitlaatdemper zit.
Anderzijds zit ik ook met de grote onderdrukrembekrachtiging en
......dan moet toch de stuurstang verlegd worden.
downpipe met lambda ( die anders recht op de stuurstang uitkomt)
wordt.....sidepipe met lambda
Wellicht dat deze nu niet in conflict komt met de stuurstang en istie al een beetje in de R4 uitlaatrichting.
Zal nog wel stoeien worden met wat uitlaatboggies en komt de katalysator onder het scherm, daar waar
nu ook bij de R4 de uitlaatdemper zit.
Anderzijds zit ik ook met de grote onderdrukrembekrachtiging en
......dan moet toch de stuurstang verlegd worden.