1400 cc monopoint injectie super5
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Stuurstang verleggen met 2 kruisstukken erin........................!!
gr.Jan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
He jan....niet voorzeggen
maar er zijn stuurstangen R4, die een kruisstuk hebben , wellicht voor de veiligheid, zit onder het
dashboard, althans voor datie het motorcompartiment in gaat.
en anders:
Complete right hand drive kit available....Wind Classics.....geintje, ik heb een oplossing.
Voorzie je nog andere aanpassingen, Hans?
maar er zijn stuurstangen R4, die een kruisstuk hebben , wellicht voor de veiligheid, zit onder het
dashboard, althans voor datie het motorcompartiment in gaat.
en anders:
Complete right hand drive kit available....Wind Classics.....geintje, ik heb een oplossing.
Voorzie je nog andere aanpassingen, Hans?
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Als je al die andere dingen zo mooi kunt maken kun je toch ook wel een uitlaatspruitstuk in elkaar fabriceren, het idee van 'headers' of zoiets...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Thanks Chief,
Het leven is mooi, dus maak de dingen om je heen zo mooi en goed mogelijk en als die
drive er is , dan kan er een hoop!
En als je enthousiasme grenst aan hondsdolheid, daar ben ik in deze topic ook mee begonnen,
kun je ook goed terecht bij je opgebouwde autohobby/kever/hotrod/r4 circuit, al vinden ze je maar
een gekke levensgenieter of....? ( op zijn Maaskantje's ...verrekten mongoal) zo van :
Wat wilde nou weeeer? Een dwarsgeplaatste 1400 injectie van een Super5.... in een R4,
ben de mesjokke, of zo?
Dus ook een aangepaste uitlaatspruitstuk, als de welbekende spagettiuitlaat autoblue/alpine/gordini "collecteur" komt
er, waarop het stukje downpipe met lambda past en de stuurstang niet in de weg zit !
Leuk is het om het zo veel mogelijk zelf te doen en een eenvoudige betaalbare en ook reproduceerbare
oplossing te vinden voor de aanpassingen, zodat ook een ander er wat mee kan.
Met mijn VW Kever heb ik al zo veel geprutst en is nu overleg ten aanzien van de inbouw van de 1400
injectie met o.a. Freddie en zijn team ....weer kei gaaf http://www.hrengineering.nl
Dus wordt mooi! Eerst nog effe mijn bejaarde motorkap uit 1962 passend en mooi krijgen.
Het leven is mooi, dus maak de dingen om je heen zo mooi en goed mogelijk en als die
drive er is , dan kan er een hoop!
En als je enthousiasme grenst aan hondsdolheid, daar ben ik in deze topic ook mee begonnen,
kun je ook goed terecht bij je opgebouwde autohobby/kever/hotrod/r4 circuit, al vinden ze je maar
een gekke levensgenieter of....? ( op zijn Maaskantje's ...verrekten mongoal) zo van :
Wat wilde nou weeeer? Een dwarsgeplaatste 1400 injectie van een Super5.... in een R4,
ben de mesjokke, of zo?
Dus ook een aangepaste uitlaatspruitstuk, als de welbekende spagettiuitlaat autoblue/alpine/gordini "collecteur" komt
er, waarop het stukje downpipe met lambda past en de stuurstang niet in de weg zit !
Leuk is het om het zo veel mogelijk zelf te doen en een eenvoudige betaalbare en ook reproduceerbare
oplossing te vinden voor de aanpassingen, zodat ook een ander er wat mee kan.
Met mijn VW Kever heb ik al zo veel geprutst en is nu overleg ten aanzien van de inbouw van de 1400
injectie met o.a. Freddie en zijn team ....weer kei gaaf http://www.hrengineering.nl
Dus wordt mooi! Eerst nog effe mijn bejaarde motorkap uit 1962 passend en mooi krijgen.
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Gelukkig zijn er zoveel leuke dingen in het leven,dan alleen een beetje freubelen en moeilijk doen aan een stukje rijdend metaal,( Life is wunderfull ) maar inmiddels toch een kleine start gemaakt met de uitbouw van de kabelboom,
CPU en ontstekingsmodule uit de super5, deze komt in zijn geheel in de R4.
Voor details :http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... ectie.html
bij Mei 2011
CPU en ontstekingsmodule uit de super5, deze komt in zijn geheel in de R4.
Voor details :http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... ectie.html
bij Mei 2011
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Nu de loods volstaat met de nodige andere slooptroep en prehistorische flintstone vehicles, leek het mij wel
handig voor meerder gebruik een 2 Tons Giraffie aan te schaffen om ook buiten in het zonnetje de motor van de Super 5 te lichten en om straks in de R4 te plaatsen.
Ook een gtl-bak overgenomen van Paul S., waar ik eerst al de trophy/sahara- vet/zand enz ga afweken en
bovenin een sleuf zal maken om de sensor van de R5 over te zetten, dus zal ik ook het vliegwiel van de R5 moeten gebruiken.
Details : http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-1.html Juni 2011
handig voor meerder gebruik een 2 Tons Giraffie aan te schaffen om ook buiten in het zonnetje de motor van de Super 5 te lichten en om straks in de R4 te plaatsen.
Ook een gtl-bak overgenomen van Paul S., waar ik eerst al de trophy/sahara- vet/zand enz ga afweken en
bovenin een sleuf zal maken om de sensor van de R5 over te zetten, dus zal ik ook het vliegwiel van de R5 moeten gebruiken.
Details : http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-1.html Juni 2011
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
De super5 motor is eruit en versnellingsbak/drukgroep/koppelingsplaat/vliegwiel en starterkrans losgehaald.
Het eerste probleem is, dat ik het vliegwiel van de super5 moet gebruiken, vanwege de magnetische positiesensor voor de electronische ontsteking en de vliegwiel zit gekrimpt aan de starterkrans van de super5, die niet past in de gtlbak, dus effe bezien hoe we dit oplossen.
De ander aanpassingen van koppelingsas enz is bekend.
Details : http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-2.html" onclick="window.open(this.href);return false; Juni 2011
Het eerste probleem is, dat ik het vliegwiel van de super5 moet gebruiken, vanwege de magnetische positiesensor voor de electronische ontsteking en de vliegwiel zit gekrimpt aan de starterkrans van de super5, die niet past in de gtlbak, dus effe bezien hoe we dit oplossen.
De ander aanpassingen van koppelingsas enz is bekend.
Details : http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-2.html" onclick="window.open(this.href);return false; Juni 2011
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
bij de alpine kon je het gedeelte van de bak waar het vliegwiel en koppeling in valt overzetten op een gtl bak. Misschien een optie. Moet je zo te zien wel iets met de koppelingskabel freubelen
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Dat koppelingshuis heet in het wereldje geloof ik bell-house, en de koppelings-as heet daar prise-as, scheelt weer wat letters typen.
OK, dus je moet een R4 starterkrans voorzien van de positiesensor-ring, misschien een losse ring maken, daar de pos.ring opkrimpen, gaatjes boren tappen in het vliegwiel en daarop de ring vastzetten?
OK, dus je moet een R4 starterkrans voorzien van de positiesensor-ring, misschien een losse ring maken, daar de pos.ring opkrimpen, gaatjes boren tappen in het vliegwiel en daarop de ring vastzetten?
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Schaopke en Willem,bedankt voor jullie aangedragen suggesties!!!
Als leek op het gebied van de Cleon uitvoeringen, zijn deze wetenschapjes, zoals van de alpinebak , een goede aanvulling op het vinden van een passend, voor de hand liggende oplossing.
Vooralsnog was de eerste gedachte om de starterkrans en startmotor van de R4 te nemen en te bezien of
de vliegwiel is te krimpen/vast te zetten en zelfs binnen mijn hotrod/tuning wereldje het idee geopperd om
een lichtere vliegwiel/positiering in vorm te laseren.
Ik zal nog wel veel meer aanpassingen moeten maken in de R4, maar dat maakt het juist een uitdaging.
En mocht ik het e.e.a. juist gedetaileerd uit een zetten om de opgedane kennis te delen en mij door de
R4 experts te laten adviseren!
Momenteel de uitbouw van de rembekrachtiging en buig ik mij over de brandstof en wel retourleiding,electr benzinepomp ( zit meen ik in de tank bij de super5, dus andere aanschaffen), de motorsteunen in samenhang met de stuurstang(hoogte), stuurstang voorzien van kruisstukken vanwege het uitlaatspruitstuk met de downpipe en lambda.
Er is iniedergeval ook een Green aanzuigbuis met filter voor de super5 singlepoint injection te verkrijgen!
Heb wel besloten geen nokkenasverandering aan te brengen, dus het schutbord wordt aan de bijrijderszijde bovenin aangepast.
Als leek op het gebied van de Cleon uitvoeringen, zijn deze wetenschapjes, zoals van de alpinebak , een goede aanvulling op het vinden van een passend, voor de hand liggende oplossing.
Vooralsnog was de eerste gedachte om de starterkrans en startmotor van de R4 te nemen en te bezien of
de vliegwiel is te krimpen/vast te zetten en zelfs binnen mijn hotrod/tuning wereldje het idee geopperd om
een lichtere vliegwiel/positiering in vorm te laseren.
Ik zal nog wel veel meer aanpassingen moeten maken in de R4, maar dat maakt het juist een uitdaging.
En mocht ik het e.e.a. juist gedetaileerd uit een zetten om de opgedane kennis te delen en mij door de
R4 experts te laten adviseren!
Momenteel de uitbouw van de rembekrachtiging en buig ik mij over de brandstof en wel retourleiding,electr benzinepomp ( zit meen ik in de tank bij de super5, dus andere aanschaffen), de motorsteunen in samenhang met de stuurstang(hoogte), stuurstang voorzien van kruisstukken vanwege het uitlaatspruitstuk met de downpipe en lambda.
Er is iniedergeval ook een Green aanzuigbuis met filter voor de super5 singlepoint injection te verkrijgen!
Heb wel besloten geen nokkenasverandering aan te brengen, dus het schutbord wordt aan de bijrijderszijde bovenin aangepast.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Je had toch een snelle nokkenas al verlast en al klaar liggen (als ik me goed herinner van Zwergje''s nokkenas investigation)? Had je er toch bedenkingen bij?
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Ik heb nog een koppelingshuis liggen van een oer 5, met verlengde prise-as. Wil wel ruilen op standaard gtl -huis. Ook nog een originele nokkenas uit oer 5. groet Lordje.
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Willem,
Klopt, maar die draait al in een "gewone" R5 1400, met tweetraps weber 32, maar aan deze injectie- motor wil ik het liefst niets veranderen en bezien hoe het is om het juist zo te laten en het schutbord wat aan te passen , wellicht dat ik toch het geheel ga omzetten, maar liever niet, want ik heb nog wat andere plannen en daar heb ik aan de voorzijde wat ruimte voor nodig en ik moet toch al gaan breken en braaien, want aan de bestuurderszijde moet plaats komen voor de rembekrachtiging ( en spruitstuk downpipe en stuurstang , blibli),
dus... weer eens wat anders freubelen.
Klopt, maar die draait al in een "gewone" R5 1400, met tweetraps weber 32, maar aan deze injectie- motor wil ik het liefst niets veranderen en bezien hoe het is om het juist zo te laten en het schutbord wat aan te passen , wellicht dat ik toch het geheel ga omzetten, maar liever niet, want ik heb nog wat andere plannen en daar heb ik aan de voorzijde wat ruimte voor nodig en ik moet toch al gaan breken en braaien, want aan de bestuurderszijde moet plaats komen voor de rembekrachtiging ( en spruitstuk downpipe en stuurstang , blibli),
dus... weer eens wat anders freubelen.
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Bij Alpine Turbo conversie geeft de ontstekingssensor ook problemen. Volgende oplossing is voor jou misschien ook het onderzoeken waard. Op de AT zit ook elektronische ontsteking met sensor op vliegwiel. Vliegwiel van AT past in koppelingshuis gtl-bak. Dat is van belang voor jou omdat een koppelingshuis van een AT of gewone alpine dieper is (en prise-as langer) en je daardoor weer in de knoei komt met je versnellingsbaksteun bij de voorbalk.
Wat je kunt doen is het volgende.
Zoek uit of het vliegwiel van de AT te combineren is met de sensor van de super5 (met name dan ontstekingstijdstip), of dat je de sensor van de AT kunt combineren met het motormanagement van de super5. Als een van 2 mogelijk is, kun je het vliegwiel van een AT overzetten op je super5 blok en gewoon een gtl-bak gebruiken. Je moet dan wel een gat maken in het koppelingshuis op de plaats waar je ontstekingssensor hoort te zitten.
Lijkt me een stukje makkelijker dan een heel nieuw vliegwiel laten fabrieken, want dat is natuurlijk ook geen gewoon staal.
Een andere reden om dit zo te doen is dat volgens mij de koppeling van een super5 niet past met de prise-as van een gtl of alpine. Gtl of alpine koppeling past ook weer niet op vliegwiel super5. Heb eens uitgezocht of een gt-turbo koppeling te gebruiken zou zijn op een AT blok. Kwam er niet achter en toen gewoon eentje besteld. Koppeling GT-turbo is groter en past niet in koppelingshuis. Bovendien zitten bevestigingspunten verkeerd en is gat voor de prise-as te groot. Koppeling gt-turbo heb ik toen maar weer verkocht.
Wat je kunt doen is het volgende.
Zoek uit of het vliegwiel van de AT te combineren is met de sensor van de super5 (met name dan ontstekingstijdstip), of dat je de sensor van de AT kunt combineren met het motormanagement van de super5. Als een van 2 mogelijk is, kun je het vliegwiel van een AT overzetten op je super5 blok en gewoon een gtl-bak gebruiken. Je moet dan wel een gat maken in het koppelingshuis op de plaats waar je ontstekingssensor hoort te zitten.
Lijkt me een stukje makkelijker dan een heel nieuw vliegwiel laten fabrieken, want dat is natuurlijk ook geen gewoon staal.
Een andere reden om dit zo te doen is dat volgens mij de koppeling van een super5 niet past met de prise-as van een gtl of alpine. Gtl of alpine koppeling past ook weer niet op vliegwiel super5. Heb eens uitgezocht of een gt-turbo koppeling te gebruiken zou zijn op een AT blok. Kwam er niet achter en toen gewoon eentje besteld. Koppeling GT-turbo is groter en past niet in koppelingshuis. Bovendien zitten bevestigingspunten verkeerd en is gat voor de prise-as te groot. Koppeling gt-turbo heb ik toen maar weer verkocht.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Jeffrey, de rembekrachtiger kun je ook rechts monteren, je kunt hem dan met een stuurcilinder of mechanisch aansturen. Diverse oudere Engelse auto,s met europees stuur (links dus!) hadden dat ook.
gr.Jan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!