Het plaatwerk moet nog verder gelast worden, waardoor ook de ophangbeugel van de katalysator stevig gemonteerd kan worden en inmiddels de eerste stap in de volgende aanpassing: turbo-charged engine.
De trend om zuiniger te rijden door ge-downsized engines met turbo te gebruiken ipv big engines en zodoende hetzelfde vermogen te behouden, heeft mij op het idee gebracht om ook een moderne type turbo te gebruiken en is voor mij de keuze een Garrett GT 1241 met wastegate en dumpvalve enz., die bv. op de Smart, Mercedes A en VW Golf zitten.
Een druk van 0.4-07 Bar is voldoende en kan de motor goed aan zonder verandering van zuigers enz. en kan het e.e.a. met de injectie goed afgeregeld worden.Je gaat dan in specifiek brandstof verbruik (gr/kWh) omlaag.
Dus daarvandaan die ruimte, ook voor de plaatsing van de intercooler enz. en daarom ook een grotere radiateur voor de waterkoeling van de turbo.Willem de Zwijger schreef:Een vijfbak?jeffr4 schreef: ik heb nog wat andere plannen en daar heb ik aan de voorzijde wat ruimte voor nodig
De eerste aanschaf bestaat uit een uitlaatspruitstuk van een GTTurbo, die met de vierkante poortjes en qua flensvorm past en van de week via Marktplaats bemachtigd.
Hier nog voorzien van de oude Garrett T2,maar alleen het spruitstuk aangeschaft.