1400 cc monopoint injectie super5

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Bericht: # 137804Bericht jeffr4 »

Van al dat lamballen in de zon, wordt je hoe langer hoe luier :D , dus maar weer wat op de website posten en niet onbelangrijk..... de toevoer van de peut, anders luptie-zeker-nie.
Eerst maar de leidingen gebruikt die op de R4/Super5 injectie en pomp/filter zitten en in een later stadium de 8mm gecoate leidingen met kunststof tank, als ik de E85 conversion kit ga plaatsen.

De verbindingsstukken, die ik daarom nodig had, voor de verschillende diameters heb ik uit Engeland en heten :......... Metal Reducing Straight Joiner Hose Connectors... :o jaaaaaaaa

Afbeelding

Zie website : http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-6.html

(Kan fotooke van het geheel-achter met de P-klempies niet zo gauw vinden, wellicht op mijn PC in NL?
Nou ja later maar...lekker belangrijk...weer verder met lamballen onder de olijfbomen, zonnen, grillen, zoepe...veeeeel belangrijker...terrible life)
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Bericht: # 137955Bericht jeffr4 »

Toch weer wat tijd vrijgemaakt om wat pictures te posten op mijn R4 freubelsite, naast wat ijzerwaren ( traverse,accu-steun, versn.pook) de originele kabelboom van de R4 moeten verlengen van bestuurderszijde via de traverse naar de andere zijde om bij de dynamo te komen, die bij het schutbord zit.
Gedaan omdat aan de schutbordzijde nu de V-riem draait en door het hogergemaakte gat voor de slang van de kachelradiateur, er geen plaats is.
Afbeelding

Zie : http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Accusteun, traverse, schakelstang en bekabeling

Wellicht morgen de fotookes van die "net passende" grote radiateur met 2 windmolentjes plaatsen, als ik zin en tijd heb :D
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Bericht: # 137956Bericht Willem de Zwijger »

Heeeeel netjes werk Jeffrey, zeer opgeruimd gezicht met al die beschermmantels. Als ik het goed begrijp kun je die er later omheen winden? Waar is dat te koop?
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Bericht: # 137957Bericht jeffr4 »

Hier vlak bij in Veghel zit Rick Donkers Auto Electrics, die via zijn website allerlei artikelen verkoopt
Afbeelding
Zie website :http://www.rdae.nl/montagemateriaal-c-49.html
De flexibele slangen zijn opengesneden, waardoor je de getapte kabels erin kunt schuiven,
dus ommantelen, easy en heb ik toch in de hoeken en eind, wat tape gebruikt om het geheel sluitend te houden.
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Bericht: # 137958Bericht jeffr4 »

Vandaag niet echt veel tijd ( andere heeeel belangrijk zondagse verplichtingen :P ) om de pictures te posten over de......... XXXXXXL- koelinstallatie met dubbele windmolens,( radiateur met dubbele fans :D )
maar wel van........ de kleine kachelradiateur.
Afbeelding

Belangrijk...vooral in de winter!
Zie weer : http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-6.html
Juni 2012 Koeling : kachelradiateur en plaatsing van grotere radiateur
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Bericht: # 138061Bericht jeffr4 »

De XXL koelinstallatie met de twee windmolens voor a cool-ride (drool) past erin... met wat aanpassingen aan
het kunststofframe.
Afbeelding

Zie voor dit gefreubel : http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De grotere radiateur met twin fan's
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Bericht: # 138071Bericht Tweety »

Zitten die ventilatoren niet aan de andere kant oorpspronkelijk... niet dat 't zo niet zou werken, maar als ik zo naar de ventilator bladen kijk lijken die ontworpen om aan de achterzijde van de radiator te zitten... maar ja als ze maar de goeie kant op draaien nu ..!
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Bericht: # 138073Bericht jeffr4 »

Zoals op de website is te zien, zitten de ventilatoren ook oorspronkelijk aan de voorzijde, dus
de bladen zijn geconstrueerd om te ...blazeeee
Afbeelding
Ik weet touwens niet of het dan wel had gepast( aan de andere zijde) , de R4 radiateur zit wel origineel schuin in de houders en beugels, maar dan nog, kan deze radiateur en twin-fans, de schakelruimte van je pook ontnemen? Het geheel is nu wel verticaal gezet, zodat het goed past.
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Bericht: # 138171Bericht jeffr4 »

Hou de warmte/hitte binnen..dus naast het te monteren hitteschild, ook ...exhaust heat wrap... :oops: kick overgehouden van de aircooled/spagetti/hotrod gebeuren.
De dowpipe en gedeelte uitlaat moet ik nog doen, als ik weer in NL ben.

Afbeelding
lovestory : http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-6.html
deel : Uitlaatisolatie band ( Exhaust Heatwrap )
Sake
Berichten: 136
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 12:57 am

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Bericht: # 138175Bericht Sake »

Dus als ik je goed begrijp heb jij vloeibarepakkig gebruikt tussen je in en uitlaatgedeelte.
(de zogenaamde fluitpakking)
en heb je ook een nieuwe spruikstukpakking geplaatst?
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Bericht: # 138177Bericht jeffr4 »

Inderdaad, naast de "fluitpakking" aan beide zijden 2 liter :D vloeibare pakking gesmeerd om het "fluiten"tegen te gaan :lol: , zeker nu ik de EGR heb dichtgelast ( wellicht later een afsluitplaat maken)
en uiteraard ook een nieuwe spruitstukpakking, maar die had ik al eerder gemonteerd ( om de rest te passen en meten)en toen niet al te vast aangedraaid.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Bericht: # 138223Bericht jeffr4 »

Ik hou van Pannekoek met stroop en/of spek......lekkkkkerrrr.

Dus toen de originele super5 luchtfilter niet paste, veels te groot en bij plaatsing tegen de schakelstang en traverse aankwam en door de hoogte ook nog eens de motorkap niet dicht kon, gezocht naar een alternatief, want wil in een later stadium een grote verzonken kap maken, die over de venturi gaat met een aanzuigbuis en filter..... en in Engeland een luchtfiltertype gevonden : De Speedogragph Open PANCAKE Air Filter

Afbeelding

Deze pannekoek heeft een dichte onderzijde, waarbij ikzelf de vorm kon inmaken

Luchtige story : http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
deel : Luchtfilter : Pancake Air Filter Blank
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Bericht: # 138228Bericht Tweety »

Nog mooi ook !!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Bericht: # 138419Bericht Willem de Zwijger »

Volle blaas!
Plaats reactie