1400 cc monopoint injectie super5
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Je kunt ook gewoon je drukregelaar die er normaal tussen zit instellen op 1 bar, ben je ook van het probleem af.
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Ik kom niet zoveel op dit forum maar moest dit wel even volgen.
De monteur vertelde me al dat het waarschijnlijk een drukprobleem was; niet direct kunnen oplossen maar uiteindelijk wel aan het rechte eind gehad.
Jos
De monteur vertelde me al dat het waarschijnlijk een drukprobleem was; niet direct kunnen oplossen maar uiteindelijk wel aan het rechte eind gehad.
Jos
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Vandaag de benzinetank maar eens losgehaald ( P.o.C. ) en met de krik opgevangen en onderuit gehaald en ga al de leidingen vergroten naar 8mm en tevens boven op de tank een aansluiting solderen voor de retourleiding.
Wellicht verplaats ik de electr. benzinepomp en filter naar het motorcompartiment....
Wellicht verplaats ik de electr. benzinepomp en filter naar het motorcompartiment....
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Vandaag de benzine retourleiding aangepast om met het injectiesysteem en drukregelaar geen enkele tegendruk meer te hebben en de brandstof- tuinslang ( 8mm inwendige diameter) lengte 4 meter naar achteren en naar de benzinetank te leiden. De elektrische benzine pomp en filter blijven op dezelfde plek, wel de filter vernieuwd.
Ik moet nog de bevestiging maken en twijfel...., of aan de vulhals, of boven op de tank een aansluitnippel solderen...
Ik moet nog de bevestiging maken en twijfel...., of aan de vulhals, of boven op de tank een aansluitnippel solderen...
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
De benzine retourslang niet op de tank zelf aangesloten , maar met een aansluitnippel op het rubber gedeelte van de vul hals,... makkelijker... en zo komt de peut weer in de tank
Had wel de houder met benzineaanvoerstang, filter en vlotter eruit gehaald om een opening ernaast te maken.....bleek de vlotter lek te zijn,... dus nooit volledig vol getankt,...dus nieuwe vlottertje
Had wel de houder met benzineaanvoerstang, filter en vlotter eruit gehaald om een opening ernaast te maken.....bleek de vlotter lek te zijn,... dus nooit volledig vol getankt,...dus nieuwe vlottertje
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Grappig die retourslang, heb ik ook zo gedaan maar dan in een metalen tussenbuis gesoldeerd. Ik had die retour eerst in de ontluchtingsslang gedaan, dat leverde knoeierij bij het tanken op.
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Jef,
Voor dit soort klusjes heeft QSP automotive hele mooie spullen.
Kende ze niet maar van de week 2 injectie pompen gekocht en super mooie en goede catalogus gekregen.
Voor dit soort klusjes heeft QSP automotive hele mooie spullen.
Kende ze niet maar van de week 2 injectie pompen gekocht en super mooie en goede catalogus gekregen.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
QSP Automotive als in
http://www.qspproducts.nl/products/automotive.html" onclick="window.open(this.href);return false; ....?
http://www.qspproducts.nl/products/automotive.html" onclick="window.open(this.href);return false; ....?
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Exact
http://www.qspproducts.nl/products/auto ... aling.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.qspproducts.nl/products/auto ... aling.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Inderdaad, die heeft mooie en goede spullen voor zo'n aansluiting, maar ja
kost toch weer 29 euries, wat zeker niet teveel betaald is, maar voorlopig maar gehouden op
een luchtslang aansluitnippel, die in de quick-release drukhouder geklikt kan worden, dus ook goed is te schuiven in een 8mm slang met een slangklem en een passende 1/4 geribbeld ronde koperen ring met schroefdraad.
Met wat grote ringen en goede kit moet dit ook gaan en kost nog geen 5 euries.
kost toch weer 29 euries, wat zeker niet teveel betaald is, maar voorlopig maar gehouden op
een luchtslang aansluitnippel, die in de quick-release drukhouder geklikt kan worden, dus ook goed is te schuiven in een 8mm slang met een slangklem en een passende 1/4 geribbeld ronde koperen ring met schroefdraad.
Met wat grote ringen en goede kit moet dit ook gaan en kost nog geen 5 euries.
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Tja en kom dan maar eens aan zo'n nieuwe vlottertje...bleek toch niet zo eenvoudig, dus bij Jan-Willem ( R-Quatre) een compleet andere aangekocht, wellicht past deze uitvoering in zijn geheel.jeffr4 schreef:
Had wel de houder met benzineaanvoerstang, filter en vlotter eruit gehaald om een opening ernaast te maken.....bleek de vlotter lek te zijn,... dus nooit volledig vol getankt,...dus nieuwe vlottertje
De werkende slaaf om het benzinenivo te bepalen is in dit geval niet doorzichtig,maar ... zwart...of dit maatschappelijk te verantwoorden is, weet ik niet, maar je ziet het niet in de tank en hij hoeft alleen maar te dobberen...
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
@ jeffr4,
als je nu volgende keer een fles wijn neemt en de kurk gebruikt als vlotter (en de rest met Sinterklaas leegdrinkt) hoef je geen zwarte vlotter in de tank te stoppen. Ben je ook van je mogelijk maatschappelijk aandachtspuntje af
Voordeel van kurk is dat ze niet lek raken !
vr gr Fons
ps ik had verwacht dat je voor je retourleiding gewoon een bocht op de tank had gesoldeerd
als je nu volgende keer een fles wijn neemt en de kurk gebruikt als vlotter (en de rest met Sinterklaas leegdrinkt) hoef je geen zwarte vlotter in de tank te stoppen. Ben je ook van je mogelijk maatschappelijk aandachtspuntje af
Voordeel van kurk is dat ze niet lek raken !
vr gr Fons
ps ik had verwacht dat je voor je retourleiding gewoon een bocht op de tank had gesoldeerd
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Ja, dat was eigenlijk de bedoeling, daarom ook de tank gemonteerd, maaaaaaar helaas weinig tijd, dus de makkelijkste oplossing gekozen, nu ik druk bezig ben met de glasvezelversterkte plamuur aan de kitcar cabrio ombouw, althans al de naden mooi dicht voor de winter echt begint!RVIER schreef:
ps ik had verwacht dat je voor je retourleiding gewoon een bocht op de tank had gesoldeerd :-
En inderdaad een kurk had ook gekunt,.... wil geen zeurpiet zijn.
Trouwens ga jij zaterdag naar Jaap "Missle" voor de borrel..zie ik je daar?
Re: 1400 cc monopoint injectie super5
Ik had vroeg een Renault 8 met een lekke vlotter. Dus een kurk erin. Werkte prima tot circa een week later. De kurk was geheel verzadigd met benzine en begon te zweven. Toen een stuk hout geprobeerd en het verhaal herhaalde zich helaas.
Ik heb wel vlotters gezien van kurk, maar die schijnen ergens mee behandeld te zijn van de fabriek uit, waardoor dit niet kan voorkomen. Mijn advies: Geen kurk uit een wijnfles.
Ik heb wel vlotters gezien van kurk, maar die schijnen ergens mee behandeld te zijn van de fabriek uit, waardoor dit niet kan voorkomen. Mijn advies: Geen kurk uit een wijnfles.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2