Restauratieproject F4 uit 1988 + Alpine inbouw
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratieproject F4 uit 1988
Hele klus!! al mee gereden?
gr.Jan.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Restauratieproject F4 uit 1988
De uitlaatlijn moet ik nog samenstellen. Nog een einddemper kiezen en dan de carbu en vooronsteking afregelen met strobo-lamp en co2 meter.
De motor heeft wel al kortstondig gedraaid en bleef mooi lopen ondanks dat de vooronsteking en carbu nog maar op gevoel stonden afgeregeld. Daaruit merk je toch dat een grondige revisie ( Motorenrevisie Deckers uit Essen) toch wel verschil maakt bij het inbouwen van de Alpine
De motor heeft wel al kortstondig gedraaid en bleef mooi lopen ondanks dat de vooronsteking en carbu nog maar op gevoel stonden afgeregeld. Daaruit merk je toch dat een grondige revisie ( Motorenrevisie Deckers uit Essen) toch wel verschil maakt bij het inbouwen van de Alpine
Ik leid aan een besmettelijk R-Virus
Re: Restauratieproject F4 uit 1988 + Alpine inbouw
Originele AT uitlaat gevonden:
En de steuntjes:
Nog even enkele meters installeren:
En de steuntjes:
Nog even enkele meters installeren:
Ik leid aan een besmettelijk R-Virus
Re: Restauratieproject F4 uit 1988 + Alpine inbouw
We waren al begonnen met de motor af te regelen toen een olielek zichtbaar werd. Het bleek van de benzinepomp te komen waar het plasticplaatje gescheurd was. Dit omdat het verkeerd gemonteerd zat t.o.v het ijzeren plaatje (omgekeerd). Na lang zoeken bij de renault-dealer toch nog een oud bestelnummer gevonden van dit onderdeel. Deze week komt het toe en dan wordt de nieuwe benzinepomp met nieuwe plaatjes terug gemonteerd. Daarna gaat de F4 naar een garage waar hij helemaal op punt wordt gezet.
Ik heb wel nog wat problemen met de temperatuur-en oliedrukmeter. De sensors zenden beiden andere weerstandswaarden uit dan de sensors die erbij geleverd waren. Om dit te 'ijken' moet ik dus de weerstandswaarden van de bijgeleverde sensors uitmeten dit vergelijken met de weerstandswaarden van mijn gemonteerde sensoren en hierna een weerstandje bijplaatsen in de beiden kringen om het gelijk te krijgen.
Ik heb wel nog wat problemen met de temperatuur-en oliedrukmeter. De sensors zenden beiden andere weerstandswaarden uit dan de sensors die erbij geleverd waren. Om dit te 'ijken' moet ik dus de weerstandswaarden van de bijgeleverde sensors uitmeten dit vergelijken met de weerstandswaarden van mijn gemonteerde sensoren en hierna een weerstandje bijplaatsen in de beiden kringen om het gelijk te krijgen.
Ik leid aan een besmettelijk R-Virus
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Re: Restauratieproject F4 uit 1988 + Alpine inbouw
Petje diep af voor deze enorme klus!
Re: Restauratieproject F4 uit 1988 + Alpine inbouw
Bedankt , er hebben al meerdere mensen me gek verklaard maar ja...het is dan ook zo leuk om te doen e, dat moet ik de meeste liefhebbers wel niet vertellen hé
Ik leid aan een besmettelijk R-Virus
Re: Restauratieproject F4 uit 1988 + Alpine inbouw
He Gekske,
Die AT demper bij" Powersprint" gehaald? En de pijp en steuntjes zelf gefabriekt en gebogen? 50mm aansluitdiameter?
Gelukkig dat je deze demper hebt geplaatst en niet een Devil of Autoblue met een echappement 4/1, want ja hopelijk is de belgische keuring coulant hiermee, ook voor de oldtimer inschrijving?
Die AT demper bij" Powersprint" gehaald? En de pijp en steuntjes zelf gefabriekt en gebogen? 50mm aansluitdiameter?
Gelukkig dat je deze demper hebt geplaatst en niet een Devil of Autoblue met een echappement 4/1, want ja hopelijk is de belgische keuring coulant hiermee, ook voor de oldtimer inschrijving?
Re: Restauratieproject F4 uit 1988 + Alpine inbouw
Na lang zoeken nog de originele Walker-demper gevonden bij ' winparts.nl ' daar kun je ook nog de volledige uitlaatlijnen krijgen van een hoop R5-modellen alsook R4-tjes. Echt een supersite, ik had niet gedacht van hier nog op te komen. Ze tonen de originele renaulttekeningen met bestelnummers bij. Ik ben inderdaad blij dat ik dit gevonden heb want zag een andere optie ook niet zitten.
De buizen komen van ' Stroeve Motorsport' en zijn universele uitlaatdelen van 50mm. De 2 ronde beugels heb ik zelf gemaakt van een buis met 3 stelschroeven + rubberdeel. Het laatste hoekje heb ik laten laseren, zelf geplooid en dan alles gelakt in hittebestendige poeder. De 2 rubbertjes op de laatste steun kon ik ook krijgen bij Winparts.
De buizen komen van ' Stroeve Motorsport' en zijn universele uitlaatdelen van 50mm. De 2 ronde beugels heb ik zelf gemaakt van een buis met 3 stelschroeven + rubberdeel. Het laatste hoekje heb ik laten laseren, zelf geplooid en dan alles gelakt in hittebestendige poeder. De 2 rubbertjes op de laatste steun kon ik ook krijgen bij Winparts.
Ik leid aan een besmettelijk R-Virus
Re: Restauratieproject F4 uit 1988 + Alpine inbouw
Kijk eens aan en wellicht een betere prijs ook? Want ja een AT dempertje is niet goedkoop.
Verwacht je nog problemen bij de keuring/inschrijving ?
Verwacht je nog problemen bij de keuring/inschrijving ?
Re: Restauratieproject F4 uit 1988 + Alpine inbouw
De demper had ik voor 70€ zonder verzending. *koopje*
Goh ja de keuring wordt een beetje spannend maar ik heb er wel een goed oog in. Hij staat technisch perfect in orde en een lichte vrachtwagen wordt hier anders beoordeeld dan een personenwagen. Het laadvermogen is hierbij belangrijk en het vermogen wordt enkel belangrijk bij de verzekering. Verder blijft zo'n inbouw hetzelfde probleem als in elk ander land...gelijkvormigheid...
Goh ja de keuring wordt een beetje spannend maar ik heb er wel een goed oog in. Hij staat technisch perfect in orde en een lichte vrachtwagen wordt hier anders beoordeeld dan een personenwagen. Het laadvermogen is hierbij belangrijk en het vermogen wordt enkel belangrijk bij de verzekering. Verder blijft zo'n inbouw hetzelfde probleem als in elk ander land...gelijkvormigheid...
Ik leid aan een besmettelijk R-Virus