Restauratie '86 GTL (Hoe verzin je het)
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di feb 05, 2008 1:52 pm
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Restauratie '86 GTL (Hoe verzin je het)
Vandaag voor het eerst na een gedwongen rustperiode weer aan de R4 gewerkt. Na het verwijderen van het rechter achterscherm kreeg ik onderstaand uitzicht.
blijkbaar is hier al eens aan gerommeld, beloofd veel goeds
Iemand dit al eens eerder tegengekomen?
blijkbaar is hier al eens aan gerommeld, beloofd veel goeds
Iemand dit al eens eerder tegengekomen?
Laatst gewijzigd door Albert Brinks op za okt 25, 2008 11:10 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
heb mn ogen nog niet helemaal open , maar is de achteras niet aan de balken vast gelast? zal vanmiddag nog een kijken
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
daar lijkt het wel opschoapke schreef:heb mn ogen nog niet helemaal open , maar is de achteras niet aan de balken vast gelast? zal vanmiddag nog een kijken
ik zou de achteras er eens afhalen, heb het vermoeden dat er weer es ellende achter zit.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: zo dec 21, 2003 2:00 am
- Locatie: Rijssen
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di feb 05, 2008 1:52 pm
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Schoapke 100 punten, en dat met de ogen half dicht
inderdaad is de achteras aan het chassis gelast. Verder zie ik zo nog een paar plekken waar wat nieuwe plaat op gebakken is. De R4 gaat toch helemaal uit elkaar,en die reparatie aan die balken had ik al op gerekend. Maar niet dat iemand die as gewoon vast last. Ik hoop dat de achteras nog bruikbaar is na het losslijpen.
Ik hoop deze week de koets van het chassis te halen, dan kan ik meteen kijken welk plaatwerk ik aan moet schaffen. Zal een hele collectie worden
heeft iemand misschien de afmetingen van het chassis zodat ik een frame kan maken zoals op die engelse lassite?
inderdaad is de achteras aan het chassis gelast. Verder zie ik zo nog een paar plekken waar wat nieuwe plaat op gebakken is. De R4 gaat toch helemaal uit elkaar,en die reparatie aan die balken had ik al op gerekend. Maar niet dat iemand die as gewoon vast last. Ik hoop dat de achteras nog bruikbaar is na het losslijpen.
Ik hoop deze week de koets van het chassis te halen, dan kan ik meteen kijken welk plaatwerk ik aan moet schaffen. Zal een hele collectie worden
heeft iemand misschien de afmetingen van het chassis zodat ik een frame kan maken zoals op die engelse lassite?
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: di feb 05, 2008 1:52 pm
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
hartstikke bedankt voor de link, dat bedoel ik. Ik heb die platen uitgetekend en laat ze snijden, maak ik er een mooie steun van.
Ik ben er vanavond nog even mee bezig geweest, lijkt verder nog niet tegen te vallen. Alleen de rechterkant is op deze manier verprutst. Zodra de koets er af is zal ik een paar plaatjes schieten en plaatsen.
Ik ben er vanavond nog even mee bezig geweest, lijkt verder nog niet tegen te vallen. Alleen de rechterkant is op deze manier verprutst. Zodra de koets er af is zal ik een paar plaatjes schieten en plaatsen.
Knappe kerel die dat ding kan smeden! Neehoor, dat wordt echt een beetje moeilijk. Het is gegoten. Vroeger volgens mij van plaatstaal gemaakt overigens.RVIER schreef:@lecar
Gietijzer van de as aan staal lassen gaat met co2 aparaatje niet zo best
Ik dacht meer dat het een smeedstuk is. Kun je best lassen is alleen niet zo slim.
vr gr Fons
En om maar meteen even te reageren op het feit dat dit is gedaan: Ik heb me er ook wel eens schuldig aan gemaakt...
Het is namelijk een hele goedkope en snelle manier om met een slechte achterbalk toch door te kunnen rijden (al is het maar voor even).
Ik denk dat ik tegenwoordig voor een 'achterbalken-vernieuwen-a-la-Otogazzi-operatie' zou gaan.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
smeden
@beekman
Jij denk zeker dat de krukas ook gegoten is.
vr gr Fons
Industrieel smeden gaat niet met een hamer! Dat gaat met matrijzen en veel geweldKnappe kerel die dat ding kan smeden! Neehoor, dat wordt echt een beetje moeilijk. Het is gegoten. Vroeger volgens mij van plaatstaal gemaakt overigens.
Jij denk zeker dat de krukas ook gegoten is.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: smeden
Ow, maar dat hoef je mij iook niet te vertellen hoor. Als industrieel ontwerper ben ik aardig op de hoogte van productietechnieken.RVIER schreef:@beekman
Industrieel smeden gaat niet met een hamer! Dat gaat met matrijzen en veel geweldKnappe kerel die dat ding kan smeden! Neehoor, dat wordt echt een beetje moeilijk. Het is gegoten. Vroeger volgens mij van plaatstaal gemaakt overigens.
Jij denk zeker dat de krukas ook gegoten is.
vr gr Fons
Het woordje 'kerel' in 'knappe kerel' is ook meer een manier van spreken. Daar hoeft de man niet voor met een leren schort om in een ouderwetsche smidse te staan.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!