Restauratie '86 GTL (Hoe verzin je het)

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 101906Bericht GijSsie »

Cees, In het midden van het chassis zit een versteviging... daar valt de roest meestal mee, maar die moet je dus uithalen wil je de hele bodemplaat vervangen.. nogmeer werk dus vandaar 2 delen :wink: .
Savane 1993 =D
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 101907Bericht R4F6GTX Automaat »

Je moet wel effe je as van het chassis afhalen want daaronder zie ik ook roest en ws ook het stuk waar de achterbalk in de bodemplaat zit...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 101908Bericht lesmagnacs »

GijSsie schreef:Cees, In het midden van het chassis zit een versteviging... daar valt de roest meestal mee, maar die moet je dus uithalen wil je de hele bodemplaat vervangen.. nogmeer werk dus vandaar 2 delen :wink: .
Hoi GijSsie,
Ik heb hier weer een heel ander soort bodemplaat. Het is wel één deel maar hij is ingesneden op de plaats waar de torsiestaven zitten. Helemaal van voor tot aan de opening waar de torsie onder het chasis zit. (ik heb die verstevigde onderbalk er inmiddels bij mij onder vandaan geboord.)
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 101910Bericht GijSsie »

Dat kan natuurlijk ook... alleen iets meer werk als je straks die balk er weer tegenaan wil lassen.
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 101911Bericht lesmagnacs »

GijSsie schreef:Dat kan natuurlijk ook... alleen iets meer werk als je straks die balk er weer tegenaan wil lassen.
Ha ha GijSsie...iets meer werk..... ik ben nu al 3 jaar bezig en de bodem is er nog niet eens helemaal onder vandaan......... tijd tijd tijd........
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 101912Bericht Mark4GTL »

as je al 3 jaar bezig bent dan maakt dat"iets meer tijd" ook niet meer uit denk ik...

iig s6 ermee, zo te zien nog een hoop werk
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 101914Bericht GijSsie »

lesmagnacs schreef:
GijSsie schreef:Dat kan natuurlijk ook... alleen iets meer werk als je straks die balk er weer tegenaan wil lassen.
Ha ha GijSsie...iets meer werk..... ik ben nu al 3 jaar bezig en de bodem is er nog niet eens helemaal onder vandaan......... tijd tijd tijd........
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Haha, cees ik ken het ik kan na mijn exames pas weer aan de slag :-? . School gaat voor :wink: .

Verder weer beetje ontopic blijven??? :P
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 101915Bericht lesmagnacs »

Ja ik ga binnenkort weer beginnen. We hebben net de hele loods uitgemest. Ik kan nu weer zien dat ergen een R4 onderstel staat :wink: Als het weer nu ook een beetje meewerkt want het is een tabaksloods (waar vroeger tabak in werd gedroogd met veel kieren voor de ventilatie) en het kan hier toch best koud zijn. Vanmorgen was het 2 graden met koude noordenwind. Ik zal het topic hier nu verder met rust laten. Het ging tenslotte over de restauratie van de 4 van Albert Brinks (sorry Albert voor deze zijsprong op je topic :o )
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Albert Brinks
Berichten: 26
Lid geworden op: di feb 05, 2008 1:52 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht: # 102069Bericht Albert Brinks »

Nou beste mensen...Ik heb dus de bodemplaat nu geheel gedemonteerd. De achteras was vastgelast, nu ik er goed bij kan blijkt dus dat men een aantal plaatjes over de achterbalk heeft gelast en deze tegen de asophanging gelast. Zie een foto van hoe het er uit ziet met losgeslepen as.
Afbeelding

de bodem ligt nu ondersteboven op een paar hoge bokken zodat ik er staand aan kan werken. Ik kan nu diverse plekken zien waar aan gelast is, en de slijptol laat zien dat er over oude rottigheid heen is gelast.
Afbeelding

Afbeelding

zover ik het nu kan zien moet ik overal wel repareren. Nadeel is dat dit veel werk is :( , voordeel is dat ik dan straks wel een nieuwe bodemplaat heb
:) . Meer foto's kan je vinden op mijn site.
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 655
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Bericht: # 102071Bericht Rik H. »

Goed bezig hoor! Foto's komen me bekend voor....succes met lassen! Straks heb je weer een kakelvers onderstel!

Weet je al hoe je het onderstel straks gaat behandelen aan buiten- en binnenkant?
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Albert Brinks
Berichten: 26
Lid geworden op: di feb 05, 2008 1:52 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht: # 102072Bericht Albert Brinks »

De behandeling weet ik nog niet. In ieder geval verf ik alle binnenkanten van kokers waar ik bij kan (alles waarschijnlijk :lol: ) en ik gebruik lasprimer op de randen die ik moet proplassen. Verder wil ik de hele bodemplaat behandelen met en overspuitbare steenslagprimer bijvoorbeeld Over4SP of zoiets, en hierna in de kleur spuiten. Eventueel nog een waslaag, geen tectiel of bitak. En de kokers denk ik behandelen met Mike Saunders vet.

Of heb je betere oplossingen? dan graag.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 102085Bericht Willem de Zwijger »

Een heel goede keus lijkt me. Mike Sanders, der Testsieger....
Plaats reactie