cil. kop.
Moderators: Rik H., Mark4GTL, R4F6GTX Automaat, Nando
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
- Locatie: Oosterbeek
Re: cil. kop.
Goedeavond Jan,
Ik heb nog 5 blokken (alpine en alpine turbo) liggen. Daarnaast nog heel veel bakken vol met onderdelen. Het is een tijd geleden dat ik door de onderdelen heen ben gegaan. Volgens mij heb ik nog wel wat. Ben je al voorzien?
Groet
Martijn
Ik heb nog 5 blokken (alpine en alpine turbo) liggen. Daarnaast nog heel veel bakken vol met onderdelen. Het is een tijd geleden dat ik door de onderdelen heen ben gegaan. Volgens mij heb ik nog wel wat. Ben je al voorzien?
Groet
Martijn
Re: cil. kop.
Hoi Martijn,
Nee, nog niet voorzien.
Wel heb ik een 1100 cil.kop liggen!
Wat ik wil proberen om mijn GTL 1400 iets sneller te maken met een cross-flow kop van een Alpine.
Dat cross-flow geeft al meer fut in zo,n blokje.
Kopje wat ik heb zit nog op een blok.
Misschien elkaar tegemoet komen?
mvg. Jan.
Nee, nog niet voorzien.
Wel heb ik een 1100 cil.kop liggen!
Wat ik wil proberen om mijn GTL 1400 iets sneller te maken met een cross-flow kop van een Alpine.
Dat cross-flow geeft al meer fut in zo,n blokje.
Kopje wat ik heb zit nog op een blok.
Misschien elkaar tegemoet komen?
mvg. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: cil. kop.
Hoi Jan,
Als je een cross-flowkop gaat gebruiken moet je wel de bijhorende nokkenas erbij hebben, anders gaat het niet werken.
Groet Ido
Als je een cross-flowkop gaat gebruiken moet je wel de bijhorende nokkenas erbij hebben, anders gaat het niet werken.
Groet Ido
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: cil. kop.
Ok, wil die kop gaan gebruiken met tamme carburateur, niet die dubbeltraps die erop hoort.
Ik rij niet op benzine alleen.
Wordt de motor wel wat pittiger volgens mij.
Gr. Jan
Ik rij niet op benzine alleen.
Wordt de motor wel wat pittiger volgens mij.
Gr. Jan
niet geschoten is altijd mis!
Re: cil. kop.
Dat lijkt me prima, maar het gaat mij om de klepvolgorde, die is anders bij de Alpine motoren.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: cil. kop.
Nee want bij 2 cilinders zijn dan de in- en uitlaatklep gewisseld.
Cleon is: uit-in-in-uit-uit-in-in-uit;
Crossflow is: uit-in-uit-in-uit-in-uit-in.
Maar als je met een kleine carburateur gaat rijden lijkt mij de vermogenswinst ook minimaal. Los daarvan zal ook de Alpine ontsteking gebruikt moeten worden en de distributie aangepast. Kan allemaal, maar veel werk weinig resultaat. Misschien kan je aan een nokkenas komen van een 1300 cc R5 TS. Met GTL kop op een 1400 cc heb je sowieso al een hoge compressie.
Cleon is: uit-in-in-uit-uit-in-in-uit;
Crossflow is: uit-in-uit-in-uit-in-uit-in.
Maar als je met een kleine carburateur gaat rijden lijkt mij de vermogenswinst ook minimaal. Los daarvan zal ook de Alpine ontsteking gebruikt moeten worden en de distributie aangepast. Kan allemaal, maar veel werk weinig resultaat. Misschien kan je aan een nokkenas komen van een 1300 cc R5 TS. Met GTL kop op een 1400 cc heb je sowieso al een hoge compressie.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: cil. kop.
Ok, zover heb ik me er nog niet in verdiept, wordt me toch teveel werk.
Wat ik heb is een 1400 blok met 32mm carb. loopt als een tierelier!
Is een GTL kop niet hetzelfde als een 1400 kop?
Wat ik heb is een 1400 blok met 32mm carb. loopt als een tierelier!
Is een GTL kop niet hetzelfde als een 1400 kop?
niet geschoten is altijd mis!
Re: cil. kop.
De GTL-kop is minder hoog en heeft daarom meer compressie. Afhankelijk van het bouwjaar zullen de kleppen hetzelfde zijn. 1400-kop heeft een compressie van ruim 9 op 1, de GTL-kop een compressie van circa 12 op 1.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: cil. kop.
Een F6 kop komt in de buurt van een 1400cc kop wat betreft grootte vd verbrandingsruimtes. Dus met een F6 kop behoudt een 1400 blok ongeveer z'n originele compressie.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: cil. kop.
Wordt wel een hoge compressie,
1-12!
Is bijna een diesel, moet een oud blokje maar fijn vinden, zo,n hoge druk op de lager schalen!
Ik heb nog een compleet Cleon blokje liggen, met type nr. C1EJ7/18, weet niet waar die uitkomt.
Iemand van jullie?
1-12!
Is bijna een diesel, moet een oud blokje maar fijn vinden, zo,n hoge druk op de lager schalen!
Ik heb nog een compleet Cleon blokje liggen, met type nr. C1EJ7/18, weet niet waar die uitkomt.
Iemand van jullie?
niet geschoten is altijd mis!
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: do okt 24, 2002 2:00 am
- Locatie: Oosterbeek
Re: cil. kop.
Renault F6 1100 motor
Re: cil. kop.
Oke Martijn, bedankt.
Is die cil.kop anders als van een 1100 GTL?
Is die cil.kop anders als van een 1100 GTL?
niet geschoten is altijd mis!
Re: cil. kop.
Ja, zie ook de reactie van Bertje hierboven. De compressie wordt ongeveer 10 op 1, net als de R5 Alpine, lekker sportief.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2